Ledental GGIN met 27 gegroeid

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Ledental GGIN met 27 gegroeid

Bericht door Mara »

DDD schreef:@Mara:

Maar vergeet niet dat net als op een forum, ook in de kerk de luidruchtigste mensen de dienst uitmaken, als een kerkenraad niet uitkijkt. En vervolgens zijn er nog de stappen van classes en in de GG van particuliere synoden. Er hoeven via een dergelijke selectie maar tien extreme mensen in de generale synode te zitten en de vrede kan alleen met veel toegeeflijkheid van de anderen worden bewaard.
Ja dat denk ik ook. Maar de mensen die de afscheiding bewust hebben meegemaakt, worden ouder, overlijden. Dus dan is het geen "levend" punt meer.
In het algemeen gaan mensen toch ook gemakkelijk kerkshoppen in andere gemeentes, dan bedoel ik dus in een ander kerkverband.
Mensen uit onze CGK gaan lang niet altijd naar een andere CGK in een naburige gemeente, maar ook naar de Herst Herv en de Ger Gem.
En wat nu als die luidruchtigste mensen nu gekozen worden voor de k.r.?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Ledental GGIN met 27 gegroeid

Bericht door Wilhelm »

Mara schreef:
refo schreef:
Mara schreef:Ik ken meerdere voorbeelden van mensen die zo uit de wereld, stilgezet zijn, dan op zoek gingen naar een kerkelijk onderdak en altijd of in een GGiN of in een OGG terecht komen.
Ik zag dat in de verschillende "vrije gemeentes" ook, waar ik een aantal jaren gekerkt heb, ook. Echt mensen uit de heggen en de steggen gehaald.
Hoe zou dat komen?
Misschien is de prediking er 'naar de mens'?

Maar ken je echt 10 van zulke mensen?
Wel meer!
Diverse echtparen, hele gezinnen.
Het gebeurd nog steeds hoor.
Beluister de dienst van afgelopen zondag maar uit de GG Vlissingen. http://kerkdienstgemist.nl/assets/10452 ... dt-gedoopt
Daar werd een ex-gedetineerde gedoopt, die na veel omzwervingen en een onbegrepen weg God heeft mogen leren kennen.
Plaats reactie