Gereformeerde Gemeenten

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
... Ds. Van Aalst is niet zo aardig.
Ds. Van Aalst is hartstikke aardig. Ik mag graag op een verjaardag naast hem zitten. Maar daar bespreken we dan meestal ook niet de wederwaardigheden van zijn kerkverband. Dat scheelt misschien.
Ik zou dat de volgende keer dan maar eens aankaarten.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
... Ds. Van Aalst is niet zo aardig.
Ds. Van Aalst is hartstikke aardig. Ik mag graag op een verjaardag naast hem zitten. Maar daar bespreken we dan meestal ook niet de wederwaardigheden van zijn kerkverband. Dat scheelt misschien.
Ik zou dat de volgende keer dan maar eens aankaarten.
Volgens mij is het niet goed om ruzie uit te lokken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33305
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Posthoorn schreef:Voordat deze topic verdwijnt in allemaal grappen en grollen, vind jij echt dat je zo met mensen om mag gaan, Tiberius? Om niet te spreken over medegelovigen?
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het kenmerkend voor v. A. is. En dat voorstanders daar van smullen: ziezo, hij heeft die *** weer eens goed op hun nummer gezet.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:De zin die mij ook erg opviel (in eigen woorden): Ds. Roos laat het blijkbaar aan mij over om de aftrap te doen.

Ik zou nu toch wel erg benieuwd zijn wat Ds. Roos gaat schrijven.
Vermoedelijk leest ds. Roos die 681 pagina's minder snel dan ds. Van Aalst. ;)
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Charles schreef:Had over dat adres heen gekeken. Nogmaals gelezen en er staat idd een adres bij. Zoiets kan je niet maken :banghead
Misschien krijgt hij juist daardoor alleen maar bemoedigingen
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Weer een zurig van Aalsteriaanse bijdrage.
Eigenlijk zegt hij: "kom op, niet zo zeuren, ds Kok is boven , we hebben het er niet meer over. Ga leukere dingen doen. "

Daarbij vergetend dat er nog steeds een stuk onbeleden schuld ligt binnen de GG wat betreft de case ds R Kok.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:Voordat deze topic verdwijnt in allemaal grappen en grollen, vind jij echt dat je zo met mensen om mag gaan, Tiberius? Om niet te spreken over medegelovigen?
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het kenmerkend voor v. A. is. En dat voorstanders daar van smullen: ziezo, hij heeft die *** weer eens goed op hun nummer gezet.
Maar is het niet op het randje (of er misschien zelfs over) van het 9de gebod?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Tiberius schreef:
Posthoorn schreef:Voordat deze topic verdwijnt in allemaal grappen en grollen, vind jij echt dat je zo met mensen om mag gaan, Tiberius? Om niet te spreken over medegelovigen?
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het kenmerkend voor v. A. is. En dat voorstanders daar van smullen: ziezo, hij heeft die *** weer eens goed op hun nummer gezet.
Het zit niet in één persoon, het zit veel dieper. Bij een kritisch document gaat het niet om de vraag: zit er een oprechte zorg achter waardoor wij ons opnieuw fundamenteel moeten bezinnen, bijvoorbeeld op de bronnen van Reformatie?
Nee, het gaat om de vraag: hoe houden we dit weer van ons af, hoe houden we de boel (ogenschijnlijk) rustig.
Niet beseffende dat het daardoor erger wordt.

Ik ken ds. Van Aalst nauwelijks. Het gaat er niet om dat het geen aardige man zou zijn. Ik heb maar één keer een soort kruising tussen lezing en meditatie van hem gehoord over het onderwijs, en dat vond ik buitengewoon aansprekend.
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Ik denk dat jij en Tib beiden gelijk hebben.
Allereerst bestaat er geen volwassen gesprekscultuur binnen het kerkverband. Men probeert alles inderdaad hetzelfde te houden. Met harde woorden worden andere denkbeelden gecorrigeerd. Tegelijkertijd heeft ds. van Aalst een bepaalde kenmerkende schrijfstijl en techniek om critici neer te zetten. Die combinatie maakt bijv. een blad als de Saambinder intens zuur. Het grote probleem is natuurlijk wel de gesprekscultuur, hoe er met elkaar omgegaan wordt. Daarin ben ik eens met Eilander.
Laatst gewijzigd door Erskinees op 18 jun 2021, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8968
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door J.C. Philpot »

Erskinees schreef:Dit is toch wel een van de vagere artikelen die ik ooit in de Saambinder heb gelezen.
Ik zie uit naar een nieuwe hoofdredacteur van dit blad.
Wat een uitermate vreemd artikel.
  • Eerst de Westminster Confessie
  • Dan een vreemde sprong naar hoe hij het manuscript ontving en wat zijn gevoel daarbij was
  • Daarna kort iets over de opbouw van het document
  • Daarna een lijst met namen die erin genoemd worden
  • Daarna iets over de overbuurman (maar het blijft onduidelijk waarom die een kroongetuige zou zijn)
  • Daarna wat opmerkingen over zinloos gedoe
Maar naast de vele niet relante opmerkingen: inhoudelijk word er nergens op ingegaan. Je vraagt je af of de recensent verder is gekomen als de inhoudsopgave.

Ik denk dan: of doe er niks mee en negeer het helemaal (de Saambinder is nergens toe verplicht), of plaats een goede inhoudelijke recentie / reactie.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1555
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Charles »

Positieve is dat er weer eens een foto van ds. Kok in De Saambinder staat ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8968
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door J.C. Philpot »

Charles schreef:Positieve is dat er weer eens een foto van ds. Kok in De Saambinder staat ;)
Da's waar :haha

En dat het adres van de heer de Jong in het artikel staat. Dan kunnen de mensen met hem contact opnemen om te vragen wat er nu eigenlijk in het boekwerk stond (uit de recentie is dat niet te halen).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ambtenaar »

Rare jongens, die GG-ers.*


*vrij naar Obelix
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10605
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ad Anker »

Ambtenaar schreef:Rare jongens, die GG-ers.*


*vrij naar Obelix
Gelukkig is de schrijver van dit nare artikel, waarin Gods gebod wordt overtreden, niet representatief voor het geheel van de GG. Ik schaam me wel diep. Hoe laag kan je zijn...
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
... Ds. Van Aalst is niet zo aardig.
Ds. Van Aalst is hartstikke aardig. Ik mag graag op een verjaardag naast hem zitten. Maar daar bespreken we dan meestal ook niet de wederwaardigheden van zijn kerkverband. Dat scheelt misschien.
Misschien tegen jou wel!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie