Gereformeerde Gemeenten

Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ukkie »

Nathanaël schreef:
Ukkie schreef:
Ad Anker schreef:DIA, hebben achteraf gezien de gemeenten die ds. Kersten gediend heeft geleden onder het feit dat hij parlementslid was?

Verder: mooi dat ds. Zondag deze taak krijgt. Gemeentepredikant is een mooi ambt en een dure roeping. Maar een dominee met zoveel hersenen moet ook wel een beetje geprikkeld worden. Dan is het goed dat hij zo'n taak erbij krijgt. Mocht Dordrecht daardoor pastoraal tekort komen kan er een pastoraal werker aangesteld worden die in deeltijd bepaalde taken van de ds. overneemt.
Ik gun ds Zondag deze aanstelling echt hoor maar het hangt er wel van af hoeveel tijd hij daarmee bezig zal zijn t.o v. zijn werk als gemeentepredikant.

Als een dominee plaatsneemt in de tweede kamer en veel van zijn werk opgevangen zou moeten worden door ouderlingen e.d. vraag ik me toch af waarom iemand dan gemeentepredikant zou blijven. Ik zou zeker een gesprek met mijn dominee willen hebben wat betreft deze zaken.
Er staat in het nieuwsbericht toch duidelijk dat het om 1 dag in de week gaat? En het is in goed overleg met de kerkenraad gegaan.
Dat kon ik niet lezen en ben blij voor ds Zondag hoor.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Omdat ik vrees voor harde woorden.
Ik lees bij Jeremia niet dat hij daar bang voor was.
Het gaat niet om het bang zijn op zich. Dan was ik al duizendmaal weggelopen van dit forum! Maar werd hij geloofd? En wat kreeg hij over zich, enkel door de Waarheid Gods te spreken? Dan worden wij nu nog niet in een kuil geworpen, maar de onverdraagzaamheid tegen die eenzijdige waarheid doet wel velen tanden knersen. Dat voel ik wel en is ook op te merken uit de reacties. Versta me goed, niet dat ik in alles voor eenzijdigheid ben. Dat gebeurt juist veel te veel. Maar ik bedoel de oude belijdenis van het eenzijdige soevereine Godswerk. Lees goed wat ik bedoel!
Maar wees nu eens helder. Wordt eens concreet.
Vind je bv dat ds Zondag dit hoogleraarschap niet kan aanvaarden?
Wat vind je dan van promoverende predikanten? ( je eigen ds zal daar weinig moeite mee hebben nl)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Bezorgd schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef: Omdat ik vrees voor harde woorden.
Ik lees bij Jeremia niet dat hij daar bang voor was.
Het gaat niet om het bang zijn op zich. Dan was ik al duizendmaal weggelopen van dit forum! Maar werd hij geloofd? En wat kreeg hij over zich, enkel door de Waarheid Gods te spreken? Dan worden wij nu nog niet in een kuil geworpen, maar de onverdraagzaamheid tegen die eenzijdige waarheid doet wel velen tanden knersen. Dat voel ik wel en is ook op te merken uit de reacties. Versta me goed, niet dat ik in alles voor eenzijdigheid ben. Dat gebeurt juist veel te veel. Maar ik bedoel de oude belijdenis van het eenzijdige soevereine Godswerk. Lees goed wat ik bedoel!
Maar wees nu eens helder. Wordt eens concreet.
Vind je bv dat ds Zondag dit hoogleraarschap niet kan aanvaarden?
Wat vind je dan van promoverende predikanten? ( je eigen ds zal daar weinig moeite mee hebben nl)
Persoonlijk geloof ik niet dat dit de weg is. Ik kan dat niet geloven. Maar we moeten op de uitkomst acht geven! Dan wijst het zich vanzelf wel uit.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

En wat voor argumenten heb je? Serieuze interesse!
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Ukkie schreef:
Ad Anker schreef:DIA, hebben achteraf gezien de gemeenten die ds. Kersten gediend heeft geleden onder het feit dat hij parlementslid was?

Verder: mooi dat ds. Zondag deze taak krijgt. Gemeentepredikant is een mooi ambt en een dure roeping. Maar een dominee met zoveel hersenen moet ook wel een beetje geprikkeld worden. Dan is het goed dat hij zo'n taak erbij krijgt. Mocht Dordrecht daardoor pastoraal tekort komen kan er een pastoraal werker aangesteld worden die in deeltijd bepaalde taken van de ds. overneemt.
Ik gun ds Zondag deze aanstelling echt hoor maar het hangt er wel van af hoeveel tijd hij daarmee bezig zal zijn t.o v. zijn werk als gemeentepredikant.

Als een dominee plaatsneemt in de tweede kamer en veel van zijn werk opgevangen zou moeten worden door ouderlingen e.d. vraag ik me toch af waarom iemand dan gemeentepredikant zou blijven. Ik zou zeker een gesprek met mijn dominee willen hebben wat betreft deze zaken.
Ik snap al deze opmerkingen niet zo. De dominee geeft daar zelf in het interview toch een heel duidelijk antwoord op? Hij krijgt er juist energie van. Ad Anker zegt er hierboven hele wijze dingen over.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Ik ben niet meer gediend van ondervragingen als een verdachte. Ik heb hier jarenlang ervaring mee opgedaan. En ondervragingen lopen altijd uit op ellende. Mag ik dan, om dat te voorkomen, vriendelijk bedanken?
Een vriendelijk groet!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

-DIA- schreef:Ik ben niet meer gediend van ondervragingen als een verdachte. Ik heb hier jarenlang ervaring mee opgedaan. En ondervragingen lopen altijd uit op ellende. Mag ik dan, om dat te voorkomen, vriendelijk bedanken?
Een vriendelijk groet!
Waar lees jij ondervragingen als een verdachte?
OP een discussieforum is het vanzelf sprekend dat er doorgevraagd wordt. Dat is toch niet gek?

Ik stel gewoon een vriendelijke vraag wat je argumenten zijn om hier moeite mee te hebben.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo'n probleem wordt gemaakt.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

-DIA- schreef:Ik ben niet meer gediend van ondervragingen als een verdachte. Ik heb hier jarenlang ervaring mee opgedaan. En ondervragingen lopen altijd uit op ellende. Mag ik dan, om dat te voorkomen, vriendelijk bedanken?
Een vriendelijk groet!
Volgens mij creëer je meer tegenstand met zulke halfslachtige en vage antwoorden, waar ook nog geeneens argumenten aan ten grondslag liggen en een beetje zielig doen, dan met normaal antwoord geven op anderen met vragen.
Zeker op een forum.

Maar het is elke keer hetzelfde liedje eigenlijk.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ukkie »

Mistig schreef:
Ukkie schreef:
Ad Anker schreef:DIA, hebben achteraf gezien de gemeenten die ds. Kersten gediend heeft geleden onder het feit dat hij parlementslid was?

Verder: mooi dat ds. Zondag deze taak krijgt. Gemeentepredikant is een mooi ambt en een dure roeping. Maar een dominee met zoveel hersenen moet ook wel een beetje geprikkeld worden. Dan is het goed dat hij zo'n taak erbij krijgt. Mocht Dordrecht daardoor pastoraal tekort komen kan er een pastoraal werker aangesteld worden die in deeltijd bepaalde taken van de ds. overneemt.
Ik gun ds Zondag deze aanstelling echt hoor maar het hangt er wel van af hoeveel tijd hij daarmee bezig zal zijn t.o v. zijn werk als gemeentepredikant.

Als een dominee plaatsneemt in de tweede kamer en veel van zijn werk opgevangen zou moeten worden door ouderlingen e.d. vraag ik me toch af waarom iemand dan gemeentepredikant zou blijven. Ik zou zeker een gesprek met mijn dominee willen hebben wat betreft deze zaken.
Ik snap al deze opmerkingen niet zo. De dominee geeft daar zelf in het interview toch een heel duidelijk antwoord op? Hij krijgt er juist energie van. Ad Anker zegt er hierboven hele wijze dingen over.
Sorry mistig maar kan het artikel niet lezen, vandaar. Ik gun ds Zondag echt deze aanstelling hoor en begrijp nu dat het beperkt blijft tot 1 dag.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ukkie »

Geytenbeekje schreef:Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo'n probleem wordt gemaakt.
Wat bedoel je?
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5647
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Dodo »

Dit werk ligt toch in het verlengde van zijn werk als gemeentepredikant? Bezig met theologie en zo. Het zou nog wat anders zijn als hij een dag in de week poffertjes ging bakken.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Tenslotte kan ik toch beter over me heen laten lopen dan mezelf steeds weer eindeloos te herhalen en mezelf te verdedigen. Dat weiger ik. Iedereen kan weten wat we voorstaan en dat wekt bitterheid, wat ik tot grote droefheid op moet merken. Ik ben toch wat anders dan een die andere die steeds het laatste woord wil. Het gaat niet om wat ik zeg. Loop vanavond dan maar over me heen, voor wie daar behoefte aan heeft.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 15 jan 2021, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

Ukkie schreef:
Mistig schreef:
Ukkie schreef:
Ad Anker schreef:DIA, hebben achteraf gezien de gemeenten die ds. Kersten gediend heeft geleden onder het feit dat hij parlementslid was?

Verder: mooi dat ds. Zondag deze taak krijgt. Gemeentepredikant is een mooi ambt en een dure roeping. Maar een dominee met zoveel hersenen moet ook wel een beetje geprikkeld worden. Dan is het goed dat hij zo'n taak erbij krijgt. Mocht Dordrecht daardoor pastoraal tekort komen kan er een pastoraal werker aangesteld worden die in deeltijd bepaalde taken van de ds. overneemt.
Ik gun ds Zondag deze aanstelling echt hoor maar het hangt er wel van af hoeveel tijd hij daarmee bezig zal zijn t.o v. zijn werk als gemeentepredikant.

Als een dominee plaatsneemt in de tweede kamer en veel van zijn werk opgevangen zou moeten worden door ouderlingen e.d. vraag ik me toch af waarom iemand dan gemeentepredikant zou blijven. Ik zou zeker een gesprek met mijn dominee willen hebben wat betreft deze zaken.
Ik snap al deze opmerkingen niet zo. De dominee geeft daar zelf in het interview toch een heel duidelijk antwoord op? Hij krijgt er juist energie van. Ad Anker zegt er hierboven hele wijze dingen over.
Sorry mistig maar kan het artikel niet lezen, vandaar. Ik gun ds Zondag echt deze aanstelling hoor en begrijp nu dat het beperkt blijft tot 1 dag.
Snap het. Kan gebeuren.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ukkie »

Dodo schreef:Dit werk ligt toch in het verlengde van zijn werk als gemeentepredikant? Bezig met theologie en zo. Het zou nog wat anders zijn als hij een dag in de week poffertjes ging bakken.
Ja klopt. Als die poffertjes in het kader van wijkevangelisatie staan moet het ook een keer mogelijk zijn :hum
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie