Gereformeerde Gemeenten

Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Nu geen mensen bang maken. Want het gebeurd alleen als de witte wieven actief zijn.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Die zijn toch alleen bij jou in de buurt actief @Bezorgd?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5399
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

huisman schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Maar als jij zegt dat mensen dominees op de Veluwe vereren, dan kan dat natuurlijk. De Veluwse geloofsbeleving is een geval apart, er zijn zelfs boeken verschenen over het verband tussen de natuurreligies van de Germanen en de Veluwse volksaard. Misschien zijn dominees een subsituut van een ander fenomeen. Ik heb er verder geen idee van.
Ik ook niet, maar het viel destijds op. Later toen ik in kleine stad woonde, was daar geen sprake meer van. En inderdaad, de oude natuurreligie schijnen nog door te schemeren in de geloofsopvattingen van Veluwenaren.

Er schijnt op de Veluwe zelfs nog sprake te zijn van kannibalisme bij volle maan. :OO3
Haha en dan vooral worden ze opgegeten die smakelijker kost zochten:)
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

pierre27 schreef:Die zijn toch alleen bij jou in de buurt actief @Bezorgd?
Nee, bossen en heidevelden zoeken ze op :langue
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
pierre27 schreef:Die zijn toch alleen bij jou in de buurt actief @Bezorgd?
Nee, bossen en heidevelden zoeken ze op :langue
Ik dacht juist bloembollenvelden. :modo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

Bruna schreef:Zitten hier trouwens Veluwenaren op dit forum? Die kunnen er wellicht wat over zeggen.

Hoorde ook wel eens dat op de Veluwe de kerkgangers in de auto blijven wachten totdat de dominee langskomt en hen groet en dat ze dan daarna de kerk binnengaan.
Ik ben een Veluwenaar, een enkeling doet wel eens wat bijzonders om de aandacht van een predikant te krijgen, geen idee of dat elders meer of minder is aangezien ik nog nooit buiten de Veluwe gewoond heb.
Bijzondere mensen heb je vast overal toch?
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bruna »

pierre27 schreef:
Bruna schreef:Zitten hier trouwens Veluwenaren op dit forum? Die kunnen er wellicht wat over zeggen.

Hoorde ook wel eens dat op de Veluwe de kerkgangers in de auto blijven wachten totdat de dominee langskomt en hen groet en dat ze dan daarna de kerk binnengaan.
Volgens mij knielen ze ook als hij langskomt. Althans dat hoorde ik. Ik hoorde trouwens ook dat ze foto's van hun dominee boven hun bed hebben hangen, ik hoorde het en of het klopt...
Ach wat zielig....
Kan er ook niet aan doen dat het zo is. Noem expres plaatsnaam niet anders gaat het daarover los en ja dan is het wat generaliserend.
Maar ik verzin in ieder geval niets zoals jij.

De ene streek op de Veluwe is de andere niet en bijzondere mensen heb je overal inderdaad.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door samanthi »

ejvl schreef:
Bruna schreef:Zitten hier trouwens Veluwenaren op dit forum? Die kunnen er wellicht wat over zeggen.

Hoorde ook wel eens dat op de Veluwe de kerkgangers in de auto blijven wachten totdat de dominee langskomt en hen groet en dat ze dan daarna de kerk binnengaan.
Ik ben een Veluwenaar, een enkeling doet wel eens wat bijzonders om de aandacht van een predikant te krijgen, geen idee of dat elders meer of minder is aangezien ik nog nooit buiten de Veluwe gewoond heb.
Bijzondere mensen heb je vast overal toch?
Dat komt vooral in dorpen voor niet speciaal op de Veluwe.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door ejvl »

samanthi schreef:
ejvl schreef:
Bruna schreef:Zitten hier trouwens Veluwenaren op dit forum? Die kunnen er wellicht wat over zeggen.

Hoorde ook wel eens dat op de Veluwe de kerkgangers in de auto blijven wachten totdat de dominee langskomt en hen groet en dat ze dan daarna de kerk binnengaan.
Ik ben een Veluwenaar, een enkeling doet wel eens wat bijzonders om de aandacht van een predikant te krijgen, geen idee of dat elders meer of minder is aangezien ik nog nooit buiten de Veluwe gewoond heb.
Bijzondere mensen heb je vast overal toch?
Dat komt vooral in dorpen voor niet speciaal op de Veluwe.
Ik kom ook uit een heel klein dorp, Wekerom.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

En spreek je nu alleen over de PKN of ook over de GG aldaar?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Nooit van gehoord, ik woon op het randje van de Veluwe
Misschien is het ook traditie en zitten we er ons heel druk over te maken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

Ontopic, aub!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Ik heb begrepen dat er een preek is geschreven door ds. P. Mulder over Psalm 106: 6 en 24a, n.a.v. van de dienst van verootmoediging op zondagmorgen 7 juni 2020 jl.

Weet iemand of deze preek ergens te verkrijgen is?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hollander »

Jantje schreef:Ik heb begrepen dat er een preek is geschreven door ds. P. Mulder over Psalm 106: 6 en 24a, n.a.v. van de dienst van verootmoediging op zondagmorgen 7 juni 2020 jl.

Weet iemand of deze preek ergens te verkrijgen is?
Via het Bureau voor Kerkelijke Dienstverlening: info@kerkelijkedienstverlening.nl of het centrale telefoonnummer.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

D.V. 29 juni zullen de proefpreken van de tweede- en vierdejaarsstudenten als afronding van het studiejaar worden gehouden.
De studenten M. Boersma en M.G. van Middendorp gaan vanaf 1 juli proponeren (op voorwaarde dat het tweedee studiejaar met goede resultaten wordt afgesloten).
D.V. 30 juni zal, als alles goed mag verlopen, de kandidaatstelling van student P.C. Vlot plaatsvinden. Hierdoor zal hij beroepbaar zijn voor het geheel van het kerkverband.
Het curatorium vergadert van maandag 24 augustus tot en met woensdag 26 augustus in verband met de toelating van studenten tot de opleiding aan de Theologische School.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie