Gereformeerde Gemeenten

Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

En de vrouw van ds. Silfhout heet ook geen Tanneke of Sylvia. :haha :haha :haha
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

De fotograaf heeft wel een goed oog voor compositie: de langste in het midden en de kortste aan de kanten. :super
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Germanicus »

Ds. Hoogerland timmert de laatste tijd in positieve zin aan de weg! (Om verwarring te voorkomen: daarvoor ongetwijfeld ook al wel, maar de laatste tijd haalt het de nationale - christelijke - media.)

https://www.rd.nl/kerk-religie/gereform ... _2QBuJ6AH4
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hollander »

Germanicus schreef:Ds. Hoogerland timmert de laatste tijd in positieve zin aan de weg! (Om verwarring te voorkomen: daarvoor ongetwijfeld ook al wel, maar de laatste tijd haalt het de nationale - christelijke - media.)

https://www.rd.nl/kerk-religie/gereform ... _2QBuJ6AH4
Positief dat hij openlijk uitkomt voor het ontbreken van zijn gave als straatpredikant en daardoor op zoek is gegaan naar andere mogelijkheden. Goed initiatief!
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Erskinees »

Germanicus schreef:Ds. Hoogerland timmert de laatste tijd in positieve zin aan de weg! (Om verwarring te voorkomen: daarvoor ongetwijfeld ook al wel, maar de laatste tijd haalt het de nationale - christelijke - media.)
Ik vraag me dan wel af waarom het de media haalt.
Interessant en mooi initiatief overigens, maar er zijn genoeg reformatorische kerken die de laatste weken ook flyers verspreid hebben. De een met een link naar de YouTube-livestream, de ander met een gratis boekje. Waarom komt dat niet in het RD en dit initiatief wel?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Hollander schreef:
Germanicus schreef:Ds. Hoogerland timmert de laatste tijd in positieve zin aan de weg! (Om verwarring te voorkomen: daarvoor ongetwijfeld ook al wel, maar de laatste tijd haalt het de nationale - christelijke - media.)

https://www.rd.nl/kerk-religie/gereform ... _2QBuJ6AH4
Positief dat hij openlijk uitkomt voor het ontbreken van zijn gave als straatpredikant en daardoor op zoek is gegaan naar andere mogelijkheden. Goed initiatief!
Zeker! Heel mooi!

Ik heb wel benieuwd wie die collega-predikant is. Zou dat ds. G.J. Baan zijn?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Weet iemand of en zo ja wanneer het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten bijeenkomt om over toelating van studenten te spreken? Of GGinfo zie ik enkel iets staan over examens van de huidige studenten
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:Weet iemand of en zo ja wanneer het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten bijeenkomt om over toelating van studenten te spreken? Of GGinfo zie ik enkel iets staan over examens van de huidige studenten
Dat zou betekenen dat alleen student Vlot examen zal doen.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:Weet iemand of en zo ja wanneer het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten bijeenkomt om over toelating van studenten te spreken? Of GGinfo zie ik enkel iets staan over examens van de huidige studenten
Dat zou betekenen dat alleen student Vlot examen zal doen.
Nou ook de 1e, 2e en 3e jaars 'willen' wel een studiejaar verder lijkt me.
Geytenbeekje
Berichten: 8286
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Geytenbeekje »

Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:Weet iemand of en zo ja wanneer het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten bijeenkomt om over toelating van studenten te spreken? Of GGinfo zie ik enkel iets staan over examens van de huidige studenten
Dat zou betekenen dat alleen student Vlot examen zal doen.
Nou ook de 1e, 2e en 3e jaars 'willen' wel een studiejaar verder lijkt me.
Haha ja dat geloof ik ook wel.
Maar ik bedoelde ook meer de eind examen.
Piet Puk
Berichten: 5440
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Piet Puk »

Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:
Geytenbeekje schreef:
Piet Puk schreef:Weet iemand of en zo ja wanneer het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten bijeenkomt om over toelating van studenten te spreken? Of GGinfo zie ik enkel iets staan over examens van de huidige studenten
Dat zou betekenen dat alleen student Vlot examen zal doen.
Nou ook de 1e, 2e en 3e jaars 'willen' wel een studiejaar verder lijkt me.
Haha ja dat geloof ik ook wel.
Maar ik bedoelde ook meer de eind examen.
Klopt. Ik hoop voor Jantje dat hij naar zijn gemeente gaat. Die is al zo lang vacant, begreep ik!
Online
DDD
Berichten: 28669
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Nou, voor de rust in de gemeenten is het wel fijn als een kandidaat op een plek komt waar hooguit 15 procent van de gemeenteleden vertrekt vanwege zijn komst. Dat vind ik toch al veel, maar goed, je kunt helaas niet al te kieskeurig zijn.

En het ligt ook erg aan de bestuurlijke kwaliteiten van een kerkenraad. Soms is een consulent in staat om een gemeente te halveren, en soms is een kerkenraad in staat om een dominee zo bij te sturen dat er nauwelijks iemand vertrekt.

Dat neemt niet weg dat ik je wens niet kan delen.
Hoopvol
Berichten: 1302
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Hoopvol »

DDD schreef:Nou, voor de rust in de gemeenten is het wel fijn als een kandidaat op een plek komt waar hooguit 15 procent van de gemeenteleden vertrekt vanwege zijn komst. Dat vind ik toch al veel, maar goed, je kunt helaas niet al te kieskeurig zijn.

En het ligt ook erg aan de bestuurlijke kwaliteiten van een kerkenraad. Soms is een consulent in staat om een gemeente te halveren, en soms is een kerkenraad in staat om een dominee zo bij te sturen dat er nauwelijks iemand vertrekt.

Dat neemt niet weg dat ik je wens niet kan delen.
Maar wat insinueer je nu? Dat als student Vlot een beroep aanneemt in de gemeente van Jantje dat de gemeenteleden met gezwinde spoed hun lidmaatschap opzeggen?
Online
DDD
Berichten: 28669
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Dat kan ik niet exact voorspellen. Maar wat denk je zelf?

Wil je dat ik voor een kandidaat per gemeente een ledenwinst- of verliesverwachting ga opstellen? Dat lijkt me onnodig polariserend. Maar om zomaar een kandidaat aan een gemeente toe te wijzen alsof de gemeente daar ook nog blij mee moet zijn, lijkt me ook erg onverstandig.
Zeeuw
Berichten: 11591
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Dat kan ik niet exact voorspellen. Maar wat denk je zelf?
Jij begint met over die 15% te schrijven. Kun je dan ook verder duiden waarom je dat denkt?
Plaats reactie