Gereformeerde Gemeenten

Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Volgens mij was er een afspraak gemaakt, @Bezorgd, dat we dit niet meer zouden doen, om 'het gissen naar' te voorkomen...
Wat zeg ik nu weer verkeerd. Er was een stelling , daar reageerde ik op.
Niet groter maken dan het is.
Of geloof je niet wat ik schrijf?
Gezien de link van eerder deze week, geloof ik dat inderdaad niet nee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:
Bezorgd schreef:
Jantje schreef:Volgens mij was er een afspraak gemaakt, @Bezorgd, dat we dit niet meer zouden doen, om 'het gissen naar' te voorkomen...
Wat zeg ik nu weer verkeerd. Er was een stelling , daar reageerde ik op.
Niet groter maken dan het is.
Of geloof je niet wat ik schrijf?
Gezien de link van eerder deze week, geloof ik dat inderdaad niet nee.
Als je beloofd degene te bellen, zal ik je een tel nr PB-en van een jongere van Bel cath, dan kun je het verifiëren.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Nee, dat (én jou constant zwart maken van je oude (predikant in de) GG) vind ik tegenstrijdig met vraag en antwoord 111 van Zondag 42 van de Heidelbergse Catechismus.
Stop daar toch eens mee!!!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Nee, dat (én jou constant zwart maken van je oude (predikant in de) GG) vind ik tegenstrijdig met vraag en antwoord 111 van Zondag 42 van de Heidelbergse Catechismus.
Stop daar toch eens mee!!!
Ik reageer zoals iedereen hier wel reageert in topics, maar het lijkt wel of ik monddood gemaakt moet worden.
Mag ik niets zeggen ?
Dat jij misschien weet waar ik vandaan kom. en er dingen inlegt, is voor andere forummers toch geheel anders?
Wat is je punt joh. Het ergste vind ik nog dat je me voor leugenaar uitmaakt. Dat is pas laster.
Ik kom hier gewoon met verifieerbare feiten. Meer niet.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Jantje »

Dat hetgeen wat jij zegt een feit is, wil ik, als het er op aan komt nog wel geloven.
De vraag is echter of je dat hier telkens in het openbaar moet ventileren. Het feit dat je dat blijft doen over een specifieke gemeente, stuit mij steeds meer tegen de borst, lós van het feit dat ik al vaak genoeg geschreven heb dat ik bepaalde zaken wel degelijk kan begrijpen. En ik zou toch nogmaals willen vragen om die frustratie hier niet meer te uiten.

In dat licht schreef ik ook mijn vorige reactie.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Jantje schreef:Dat hetgeen wat jij zegt een feit is, wil ik, als het er op aan komt nog wel geloven.
De vraag is echter of je dat hier telkens in het openbaar moet ventileren. Het feit dat je dat blijft doen over een specifieke gemeente, stuit mij steeds meer tegen de borst, lós van het feit dat ik al vaak genoeg geschreven heb dat ik bepaalde zaken wel degelijk kan begrijpen. En ik zou toch nogmaals willen vragen om die frustratie hier niet meer te uiten.

In dat licht schreef ik ook mijn vorige reactie.
Als zaken ter discussie staan mag ik dat toch gewoon benoemen?
Iemand zegt : A en als ik dan voorbeelden weet waar het B is, dan zeg ik dat.
Daarvoor heb je toch een discussieforum?

Kom Janneman niet zo kerkpolitiek dat je alles maar gaat verzwijgen. Dan moet je stoppen met het forum.
Je moet niet steeds er iets bijzonders in lezen, want zoals je weet ken ik meerdere gemeenten heel goed van binnen uit.
En nog steeds..
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Ik let er al een paar weken op, maar het is omgekeerd. Bezorgd drukt zich in algemeenheden uit, en anderen maken daar specifieke beschuldigingen van. Dat heb ik al minstens drie keer zo gezien.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Ik let er al een paar weken op, maar het is omgekeerd. Bezorgd drukt zich in algemeenheden uit, en anderen maken daar specifieke beschuldigingen van. Dat heb ik al minstens drie keer zo gezien.
Dat is echt waar. Heel vervelend inderdaad.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Weltrusten!
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

on-topic aub.
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Thea »

Nog even terugkomend op het doen van belijdenis: Als ik eerlijk ben, ben ik nog steeds deze mening toegedaan. Niemand heeft het recht om onbekeerd te zijn. Dus dat is volgens mij niet de vraag waar het om gaat bij belijdenis doen. Als ik zeg, dat het het verlangen van mijn hart is om bekeerd te worden en de Heere te dienen en ik de leeftijd bereikt heb om zelf mijn verantwoordelijkheid te nemen voor mijn leven is het je plicht om je bij de kerk te voegen dmv je ja-woord. Ik begijp niet, dat ik hierin alleen sta op dit forum. Het is je plicht om belijdenis te doen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Orchidee »

Thea schreef:Nog even terugkomend op het doen van belijdenis: Als ik eerlijk ben, ben ik nog steeds deze mening toegedaan. Niemand heeft het recht om onbekeerd te zijn. Dus dat is volgens mij niet de vraag waar het om gaat bij belijdenis doen. Als ik zeg, dat het het verlangen van mijn hart is om bekeerd te worden en de Heere te dienen en ik de leeftijd bereikt heb om zelf mijn verantwoordelijkheid te nemen voor mijn leven is het je plicht om je bij de kerk te voegen dmv je ja-woord. Ik begijp niet, dat ik hierin alleen sta op dit forum. Het is je plicht om belijdenis te doen.
Hier sta je zeker niet alleen in op dit forum hoor @Thea.
Gelukkig niet!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Thea schreef:Nog even terugkomend op het doen van belijdenis: Als ik eerlijk ben, ben ik nog steeds deze mening toegedaan. Niemand heeft het recht om onbekeerd te zijn. Dus dat is volgens mij niet de vraag waar het om gaat bij belijdenis doen. Als ik zeg, dat het het verlangen van mijn hart is om bekeerd te worden en de Heere te dienen en ik de leeftijd bereikt heb om zelf mijn verantwoordelijkheid te nemen voor mijn leven is het je plicht om je bij de kerk te voegen dmv je ja-woord. Ik begijp niet, dat ik hierin alleen sta op dit forum. Het is je plicht om belijdenis te doen.
Geestelijk gezien, hoeveel soorten mensen zijn er volgens jou?
Thea
Berichten: 1086
Lid geworden op: 03 jan 2019, 14:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Thea »

2 soorten mensen: bekeerd en onbekeerd. Je kunt er geen sluitend systeem van maken m.i.: je hebt niet het recht om onbekeerd te zijn en het is je plicht om belijdenis te doen. Kun jij het bij elkaar brengen? Ik niet.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Bezorgd »

Thea schreef:2 soorten mensen: bekeerd en onbekeerd. Je kunt er geen sluitend systeem van maken m.i.: je hebt niet het recht om onbekeerd te zijn en het is je plicht om belijdenis te doen. Kun jij het bij elkaar brengen? Ik niet.
Maar je kunt toch niet zeggen dat je dan als onbekeerde toch maar belijdenis des geloofs aflegt?
Je bent dan een vijand. Er moet iets veranderen.
Heeft niets met sluitend systeem te maken.

Ik snap echt niet dat mensen dit toch goed proberen te praten.
Zonder waar geloof is het meineed. Ben je eigenlijk tuchtwaardig.
Zo scherp moeten we het stellen.

Maar niet gaan verdedigen..
Plaats reactie