Gereformeerde Gemeenten

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

Jantje schreef:Toch vraag ik me af wat hij zou doen als we hier iets gingen zeggen over een dominee die ook 'veranderd' zou zijn, maar dan precies in de tegenovergestelde richting. Ik kan me er zo gauw geen bedenken, maar goed. Het gaat even om het voorbeeld.
Wat bedoel je hiermee?
(~)
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door liz boer »

Wandelende schreef:
Jantje schreef:Toch vraag ik me af wat hij zou doen als we hier iets gingen zeggen over een dominee die ook 'veranderd' zou zijn, maar dan precies in de tegenovergestelde richting. Ik kan me er zo gauw geen bedenken, maar goed. Het gaat even om het voorbeeld.
Wat bedoel je hiermee?
Dat vraag ik me ook weleens af.
Als
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

pierre27 schreef:
Erskinees schreef:Het is wel écht kenmerkend voor de GG om overal kritisch op te zijn en verschillen uit te vergroten.
Hier zit helaas zeker iets waars in. Overigens is de GG ook voor bepaalde mensen een geliefd onderwerp om op te hakken/over te praten. Ook op RF. Of het nu door figuren uit de GG zelf is of door hen die de GG hebben verlaten dat boeit me weinig. Het gebeurd bij de vleet. Je hoeft maar een onderwerp de bedenken, deze in een of ander verband met de GG te brengen en tjakkaa...raak! Sommigen stromen over van de frustratie. Ga lekker wandelen denk ik dan.
Zo gaat dat. Je noemt het frustratie en dan hoef je er niet op in te gaan.
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:
pierre27 schreef:
Erskinees schreef:Het is wel écht kenmerkend voor de GG om overal kritisch op te zijn en verschillen uit te vergroten.
Hier zit helaas zeker iets waars in. Overigens is de GG ook voor bepaalde mensen een geliefd onderwerp om op te hakken/over te praten. Ook op RF. Of het nu door figuren uit de GG zelf is of door hen die de GG hebben verlaten dat boeit me weinig. Het gebeurd bij de vleet. Je hoeft maar een onderwerp de bedenken, deze in een of ander verband met de GG te brengen en tjakkaa...raak! Sommigen stromen over van de frustratie. Ga lekker wandelen denk ik dan.
Zo gaat dat. Je noemt het frustratie en dan hoef je er niet op in te gaan.
Exact. Dan zeg je ‘ga lekker wandelen dan’. Alles om het niet serieus te hoeven nemen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Mara schreef:
BJD schreef: Des GG’s.. wat een onzin. Omdat jij twee avonden in ‘gg gezelschap’ (wat een belachelijk woord trouwens) hebt gezeten? :jongle
Het waren 2 avonden in 1 week. Ik verkeer met grote regelmaat, al ruim 50 jaar in GG gezelschappen.
Wel opmerkelijk dat het herkenbaar is, hoor ik per pb!
Dan zijn de gezelschappen wel op andere onderwerpen overgestapt. Vroeger werden er andere zaken besproken.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zita »

refo schreef:
Mara schreef:
BJD schreef: Des GG’s.. wat een onzin. Omdat jij twee avonden in ‘gg gezelschap’ (wat een belachelijk woord trouwens) hebt gezeten? :jongle
Het waren 2 avonden in 1 week. Ik verkeer met grote regelmaat, al ruim 50 jaar in GG gezelschappen.
Wel opmerkelijk dat het herkenbaar is, hoor ik per pb!
Dan zijn de gezelschappen wel op andere onderwerpen overgestapt. Vroeger werden er andere zaken besproken.
Ik weet niet of iedereen hetzelfde bedoelt met 'gezelschap'. Als je bijvoorbeeld op een koor zit met veel GG'ers, verkeer je in GG-gezelschap, maar niet in een gezelschap. Ik dacht in eerste instantie dat Mara dat bedoelde, totdat de meer kerkelijke betekenis van het woord 'gezelschap' aan haar woorden werd gehangen.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door BJD »

refo schreef:
Mara schreef:
BJD schreef: Des GG’s.. wat een onzin. Omdat jij twee avonden in ‘gg gezelschap’ (wat een belachelijk woord trouwens) hebt gezeten? :jongle
Het waren 2 avonden in 1 week. Ik verkeer met grote regelmaat, al ruim 50 jaar in GG gezelschappen.
Wel opmerkelijk dat het herkenbaar is, hoor ik per pb!
Dan zijn de gezelschappen wel op andere onderwerpen overgestapt. Vroeger werden er andere zaken besproken.
Haha geniale reactie. Ik ging er overigens vanuit dat het een breikrans / koffiekrans gehalte was hoor en niet het vroegere gezelschapsleven. Dat gezelschap zal ik niet als belachelijk woord afdoen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5397
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef:
refo schreef:
pierre27 schreef:
Erskinees schreef:Het is wel écht kenmerkend voor de GG om overal kritisch op te zijn en verschillen uit te vergroten.
Hier zit helaas zeker iets waars in. Overigens is de GG ook voor bepaalde mensen een geliefd onderwerp om op te hakken/over te praten. Ook op RF. Of het nu door figuren uit de GG zelf is of door hen die de GG hebben verlaten dat boeit me weinig. Het gebeurd bij de vleet. Je hoeft maar een onderwerp de bedenken, deze in een of ander verband met de GG te brengen en tjakkaa...raak! Sommigen stromen over van de frustratie. Ga lekker wandelen denk ik dan.
Zo gaat dat. Je noemt het frustratie en dan hoef je er niet op in te gaan.
Exact. Dan zeg je ‘ga lekker wandelen dan’. Alles om het niet serieus te hoeven nemen.
:super ...refohelden!
Laatst gewijzigd door pierre27 op 06 okt 2018, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

BJD schreef:Ik ging er overigens vanuit dat het een breikrans / koffiekrans gehalte was hoor en niet het vroegere gezelschapsleven. Dat gezelschap zal ik niet als belachelijk woord afdoen.
Dat is immer het probleem hier, men gaat er van uit en dan altijd van het meest negatieve
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Dodo »

Ik nam aan dat het verjaardagen van familie en/of vrienden waren. Misschien een bruiloft. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik nam aan dat het verjaardagen van familie en/of vrienden waren. Misschien een bruiloft. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Ik nam aan....
Vraag het gewoon eens na, bij de persoon zelf! En vul het niet in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Ik nam aan dat het verjaardagen van familie en/of vrienden waren. Misschien een bruiloft. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
Ik nam aan....
Vraag het gewoon eens na, bij de persoon zelf! En vul het niet in.
Het is ook niet gauw goed. Als het zo razend belangrijk is bij welke gelegenheid je in GG-gezelschap was, had je je beter moeten uitdrukken. Ik ga niet mensen pb'en om na te vragen of ze naar een bijbelkring of een verjaardag waren.
Zeeuw
Berichten: 11604
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Zeeuw »

pierre27 schreef:
Zeeuw schreef:
Exact. Dan zeg je ‘ga lekker wandelen dan’. Alles om het niet serieus te hoeven nemen.
:super ...refohelden!
Uitgewandeld?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Als het zo razend belangrijk is bij welke gelegenheid je in GG-gezelschap was, had je je beter moeten uitdrukken. Ik ga niet mensen pb'en om na te vragen of ze naar een bijbelkring of een verjaardag waren.
Je legt precies bloot wat hier op het forum vaak aan de gang is, men neemt aan, en gaat dan maar gemakshalve ergens van uit en dat is nooit het positieve.
Hier nog een voorbeeld
BJD schreef: Ik ging er overigens vanuit dat het een breikrans / koffiekrans gehalte was hoor en niet het vroegere gezelschapsleven.
En zo maak je de ander verdacht en beticht hem eigenlijk van leugens.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

Zeeuw schreef:
pierre27 schreef:
Zeeuw schreef:
Exact. Dan zeg je ‘ga lekker wandelen dan’. Alles om het niet serieus te hoeven nemen.
:super ...refohelden!
Uitgewandeld?
Nee, ik ben wandelende.
(~)
Plaats reactie