Gereformeerde Gemeenten

-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:
Refoforum2017 schreef:Ik vind het onredelijk om de woorden van ds. Harinck uit 1968(!) nu nog te wegen. Hij heeft sindsdien heel veel geleerd en allerlei ervaringen opgedaan.
Dat kunnen we gerust doen. Dan zal vermoedelijk blijken dat het hele verhaal van DIA niet klopt.
Ik weet het wel. Dat is wel gebleken de afgelopen tien jaren. Van mij klopt niets, maar dan ook helemaal niets! Echt domheid
ten top! Wat doe ik hier eigenlijk nog?

Laten we nog eenmaal proberen: Ik heb nooit iets beweerd (zover ik het weet) waar ik geen grond voor heb. En als mijn
geheugen mij in de steek liet, beken dan dat ik altijd nog sorry kan zeggen, wat sommige mensen niet lijken te kunnen,
die altijd gelijk denken te hebben... Het gaat er niet over om gelijk te willen hebben, dat is iets echt kinderachtigs.
We menen toch afgelegd te hebben wat des kinds is... Maar goed, de wijsheid, en de waarheid, van wie ook zal zeer
zeker triomferen!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

liz boer schreef:
JCRyle schreef:
liz boer schreef:Beste mensen
Doden zullen horen de Stem van de Zoon van God!
Meer wil ik er niet over zeggen.
Ja en dan? Doden zullen horen, inderdaad. Een onmogelijkheid voor ons verstand. Maar doden zullen levendgemaakt worden, wat een wonder! En als geestelijk dode zondaren levend worden kan dat alleen in en door de Opgestane Levensvorst! Denk daar maar eens over na.
Hoezo? dit is toch niet in tegenspraak met wat ik schreef?
Klopt, maar hetgeen jij schrijft over de doden die zullen horen is ook niet in tegenspraak met mij. Alleen we verschillen wel van mening.
Online
DDD
Berichten: 28706
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Niemand beweert hier dat je dom bent, maar je hebt niet erg de neiging om goed naar andere mensen te luisteren. Anders had ik de volgende vraag niet behoeven te stellen, want die staat hierboven al twee maal genoemd.

Je schrijft voortdurend dingen zonder enige onderbouwing. Laat ik mij voor nu beperken tot deze ene uitspraak:
-DIA- schreef:
Er kon wel een kern van waarheid in zitten. Zo heeft ds. Harinck vele jaren geleden een mooie brochure voor de GBS geschreven.
Hierin is de latere ds. Harinck bijna niet te herkennen. Neem en lees!
Noem eens twee uitspraken in deze brochure waar deze dominee nu niet meer achter zou staan, denk je?

Ik ben erg benieuwd.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Niemand beweert hier dat je dom bent, maar je hebt niet erg de neiging om goed naar andere mensen te luisteren. Anders had ik de volgende vraag niet behoeven te stellen, want die staat hierboven al twee maal genoemd.

Je schrijft voortdurend dingen zonder enige onderbouwing. Laat ik mij voor nu beperken tot deze ene uitspraak:
-DIA- schreef:
Er kon wel een kern van waarheid in zitten. Zo heeft ds. Harinck vele jaren geleden een mooie brochure voor de GBS geschreven.
Hierin is de latere ds. Harinck bijna niet te herkennen. Neem en lees!
Noem eens twee uitspraken in deze brochure waar deze dominee nu niet meer achter zou staan, denk je?

Ik ben erg benieuwd.
Het zoveelste examen. Maar goed, we zullen het proberen. En denk dan niet dat het om de persoon van ds. Harinck gaat. Misschien morgen, als ik er gelegenheid en zin in heb, Hoewel, echt zin heb ik nooit in opgelegde examens. Maar men moet wat doen om de mensen te vriend te houden. Is dat een goed standpunt? Of juist zwak? Ja sorry, je weet wel dat ik erg moeilijk "nee" kan zeggen. Vergelijkbaar met sommigen die het woordje "sorry" niet kunnen zeggen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:
DDD schreef:
Refoforum2017 schreef:Ik vind het onredelijk om de woorden van ds. Harinck uit 1968(!) nu nog te wegen. Hij heeft sindsdien heel veel geleerd en allerlei ervaringen opgedaan.
Dat kunnen we gerust doen. Dan zal vermoedelijk blijken dat het hele verhaal van DIA niet klopt.
Ik weet het wel. Dat is wel gebleken de afgelopen tien jaren. Van mij klopt niets, maar dan ook helemaal niets! Echt domheid
ten top! Wat doe ik hier eigenlijk nog?

Laten we nog eenmaal proberen: Ik heb nooit iets beweerd (zover ik het weet) waar ik geen grond voor heb. En als mijn
geheugen mij in de steek liet, beken dan dat ik altijd nog sorry kan zeggen, wat sommige mensen niet lijken te kunnen,
die altijd gelijk denken te hebben... Het gaat er niet over om gelijk te willen hebben, dat is iets echt kinderachtigs.
We menen toch afgelegd te hebben wat des kinds is... Maar goed, de wijsheid, en de waarheid, van wie ook zal zeer
zeker triomferen!
Gaat niet om triomferen Dia, is refoforum maar he.. :D
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

BJD schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:
Refoforum2017 schreef:Ik vind het onredelijk om de woorden van ds. Harinck uit 1968(!) nu nog te wegen. Hij heeft sindsdien heel veel geleerd en allerlei ervaringen opgedaan.
Dat kunnen we gerust doen. Dan zal vermoedelijk blijken dat het hele verhaal van DIA niet klopt.
Ik weet het wel. Dat is wel gebleken de afgelopen tien jaren. Van mij klopt niets, maar dan ook helemaal niets! Echt domheid
ten top! Wat doe ik hier eigenlijk nog?

Laten we nog eenmaal proberen: Ik heb nooit iets beweerd (zover ik het weet) waar ik geen grond voor heb. En als mijn
geheugen mij in de steek liet, beken dan dat ik altijd nog sorry kan zeggen, wat sommige mensen niet lijken te kunnen,
die altijd gelijk denken te hebben... Het gaat er niet over om gelijk te willen hebben, dat is iets echt kinderachtigs.
We menen toch afgelegd te hebben wat des kinds is... Maar goed, de wijsheid, en de waarheid, van wie ook zal zeer
zeker triomferen!
Gaat niet om triomferen Dia, is refoforum maar he.. :D
Kijk, je kunt het van alle kanten proberen, door het op domheid te werpen, of gewoon eerlijk te zijn, je wordt niet oprecht
serieus genomen, en je wordt op de proef gesteld, proefwerk na proefwerk, examen na examen, zo wordt het soms wel
eens gevoeld.
En het gaat ook niet om een persoonlijk triomferen. Dat zal inderdaad niet passen op refoforum.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
DDD
Berichten: 28706
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Een belachelijke reactie, DIA. Het enige dat ik vraag is om je eigen stelling te onderbouwen in plaats van zomaar wat te roepen.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Een belachelijke reactie, DIA. Het enige dat ik vraag is om je eigen stelling te onderbouwen in plaats van zomaar wat te roepen.
Te belachelijk! Heeft het nog zin om serieus genomen te worden? Als ik wraak zou willen nemen zou ik het bijltje erbij neerwerpen. En dan zou ik beter kunnen zeggen: Gebruik uw eigen verstand, en laat mij het niet zegen!

Slaap lekker vrienden!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Een belachelijke reactie, DIA. Het enige dat ik vraag is om je eigen stelling te onderbouwen in plaats van zomaar wat te roepen.
Te belachelijk! Heeft het nog zin om serieus genomen te worden? Als ik wraak zou willen nemen zou ik het bijltje erbij neerwerpen. En dan zou ik beter kunnen zeggen: Gebruik uw eigen verstand, en laat mij het niet zegen!

Slaap lekker vrienden!
Je draaft een beetje door Dia.. ;)
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

BJD schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Een belachelijke reactie, DIA. Het enige dat ik vraag is om je eigen stelling te onderbouwen in plaats van zomaar wat te roepen.
Te belachelijk! Heeft het nog zin om serieus genomen te worden? Als ik wraak zou willen nemen zou ik het bijltje erbij neerwerpen. En dan zou ik beter kunnen zeggen: Gebruik uw eigen verstand, en laat mij het niet zegen!

Slaap lekker vrienden!
Je draaft een beetje door Dia.. ;)
Wie zou dat onder 10 jaar dwangarbeid niet doen. Ik overdrijf nu schromelijk, ik weet het. Maar zaken die duizendmaal zijn benoemd hoeven toch niet tien jaar lang opnieuw uitgelegd worden? Als het om de Waarheid gaat merk ik vaak wantrouwen. Sorry, ik kan het ook niet helpen. Buiten de godsdienst om schijn ik wel een aardige man te zijn, dan kan ik er nog wel bij door, maar anders... kom niet te veel op de oude paden!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:
BJD schreef:
-DIA- schreef: Te belachelijk! Heeft het nog zin om serieus genomen te worden? Als ik wraak zou willen nemen zou ik het bijltje erbij neerwerpen. En dan zou ik beter kunnen zeggen: Gebruik uw eigen verstand, en laat mij het niet zegen!

Slaap lekker vrienden!
Je draaft een beetje door Dia.. ;)
Wie zou dat onder 10 jaar dwangarbeid niet doen. Ik overdrijf nu schromelijk, ik weet het. Maar zaken die duizendmaal zijn benoemd hoeven toch niet tien jaar lang opnieuw uitgelegd worden? Als het om de Waarheid gaat merk ik vaak wantrouwen. Sorry, ik kan het ook niet helpen.
Het is jouw waarheid Dia.
Vragen om uitleg, daar is het een forum voor. :huhu
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: Te belachelijk! Heeft het nog zin om serieus genomen te worden? Als ik wraak zou willen nemen zou ik het bijltje erbij neerwerpen. En dan zou ik beter kunnen zeggen: Gebruik uw eigen verstand, en laat mij het niet zegen!

Slaap lekker vrienden!
Maar @DIA, je hebt een uitspraak gedaan over een dienstknecht van God en hem in feite niet in een goed daglicht gesteld, zonder dat je je uitspraak onderbouwd hebt, op een openbaar forum nog wel.
(Hoe zat dat ook alweer met het 9de gebod, geen kwaad gerucht over je naaste verspreiden?)
Dat je het niet eens bent met een dominee dat is volledig aan jou, en dat mag, maar zolang je dat niet onderbouwd, dan lijkt mij dat toch lasterlijk over te komen.
En dat kan echt niet, en dat weet jij ook wel.
Een onderbouwing vragen is geen examen afleggen, maar wel een eerlijk antwoord geven op vragen die je in eerlijkheid gesteld worden en dat moet toch kunnen lijden als jij meent dat je in je recht staat.
In plaats daarvan zie jij dat als een persoonlijke aanval op jouw persoon, terwijl dat het helemaal niet is.
Dit is een discussieforum @DIA, en probeer als het lastig voor je wordt, jezelf niet te verliezen in een emotionele toestand, maar geef gewoon gefundeerd antwoord op vragen, en als je dat niet kan, zeg dat dan ook gewoon.
Het is beter om een ongefundeerde uitspraak na te laten, dan om hem wel te doen, en je nadien af moet vragen hoe je het beantwoorden moet terwijl je weet dat je daartoe niet in staat bent.
Spreken (schrijven) is zilver, zwijgen is goud.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Te belachelijk! Heeft het nog zin om serieus genomen te worden? Als ik wraak zou willen nemen zou ik het bijltje erbij neerwerpen. En dan zou ik beter kunnen zeggen: Gebruik uw eigen verstand, en laat mij het niet zegen!

Slaap lekker vrienden!
Maar @DIA, je hebt een uitspraak gedaan over een dienstknecht van God en hem in feite niet in een goed daglicht gesteld, zonder dat je je uitspraak onderbouwd hebt, op een openbaar forum nog wel.
(Hoe zat dat ook alweer met het 9de gebod, geen kwaad gerucht over je naaste verspreiden?)
Dat je het niet eens bent met een dominee dat is volledig aan jou, en dat mag, maar zolang je dat niet onderbouwd, dan lijkt mij dat toch lasterlijk over te komen.
En dat kan echt niet, en dat weet jij ook wel.
Een onderbouwing vragen is geen examen afleggen, maar wel een eerlijk antwoord geven op vragen die je in eerlijkheid gesteld worden en dat moet toch kunnen lijden als jij meent dat je in je recht staat.
In plaats daarvan zie jij dat als een persoonlijke aanval op jouw persoon, terwijl dat het helemaal niet is.
Dit is een discussieforum @DIA, en probeer als het lastig voor je wordt, jezelf niet te verliezen in een emotionele toestand, maar geef gewoon gefundeerd antwoord op vragen, en als je dat niet kan, zeg dat dan ook gewoon.
Het is beter om een ongefundeerde uitspraak na te laten, dan om hem wel te doen, en je nadien af moet vragen hoe je het beantwoorden moet terwijl je weet dat je daartoe niet in staat bent.
Spreken (schrijven) is zilver, zwijgen is goud.
Ik ga niet uit weg als het 'lastig' wordt, dat kan iedereen weten. Maar ik voel me verplicht om te doen wat ik kan doen.
Ik ga nooit moeilijke zaken bewust uit de weg, andere zaak is het te verwoorden.
Bedenk dat ik nauwelijks opleiding heb gehad, heb alleen getuigschrift van de Lagere School met den Bijbel.
Bovendien is er zo ontzettend veel on na te slaan, en mij te controleren. Duizenden preken, kanttekeningen, Bijbelverklaringen,
enz. Zijn we dan te lui om het zelf na te zoeken? Alsof we het niet weten of niet kunnen weten! Ik zou zeggen dat het
daar duidelijker staat dan ik het in eigen woorden kan uitdrukken.

Ik merk echt wel dat hier meer geleerd publiek zit dat me makkelijk kan manipuleren, en (voor mijn gevoel althans)
dat soms ook doet. Ook dat het gebeurt wanner de oude leer in geding is, anders niet.

Zijn we broeders van hetzelfde huis? Dan zouden we zingen, en de hele wereld zou het horen:
Ai, ziet hoe goed, hoe liefelijk is het dat zonen van hetzelfde huis als broeders samen wonen!
Daar het LIEFDEVUUR niet wordt geblust.

LIEFDE verdraagt alle dingen... lees maar wat de Schrift erover zegt.
Lankmoedig enz.

Welterusten!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Roos2018
Berichten: 842
Lid geworden op: 01 aug 2018, 02:16
Locatie: CA - USA

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Roos2018 »

-DIA- schreef: Ik ga niet uit weg als het 'lastig' wordt, dat kan iedereen weten. Maar ik voel me verplicht om te doen wat ik kan doen.
Ik ga nooit moeilijke zaken bewust uit de weg, andere zaak is het te verwoorden.
Bedenk dat ik nauwelijks opleiding heb gehad, heb alleen getuigschrift van de Lagere School met den Bijbel.

Ik merk echt wel dat hier meer geleerd publiek zit dat me makkelijk kan manipuleren, en (voor mijn gevoel althans)
dat soms ook doet. Ook dat het gebeurt wanner de oude leer in geding is, anders niet.

Zijn we broeders van hetzelfde huis? Dan zouden we zingen, en de hele wereld zou het horen:
Ai, ziet hoe goed, hoe liefelijk is het dat zonen van hetzelfde huis als broeders samen wonen!
Daar het LIEFDEVUUR niet wordt geblust.

LIEFDE verdraagt alle dingen... lees maar wat de Schrift erover zegt.
Lankmoedig enz.

Welterusten!
Opleiding doet niet terzake, DIA en van manipulatie is ook geen sprake.
Heel simpel: je hebt een uitspraak gedaan, je wordt om onderbouwing gevraagd (als je een uitspraak doet moet je dat toch uberhaupt kunnen onderbouwen, want anders doe je je uitspraak toch niet?)
En dan haak je vervolgens af: de oude leer is in het geding, terwijl niemand van ons dat heeft gezegd.
Laat dan tenminste weten t.o.v. die dominee H waar en waarom de oude leer in het geding is. Dan heb je je onderbouwing kunnen doen, maar eerder niet.
Ik schrijf je dit om je te helpen.
Je moet ook broeders van hetzelfde huis willen zijn, en niet alleen maar polarisatie willen opwerpen binnen datzelfde huis.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

Roos2018 schreef:
-DIA- schreef: Ik ga niet uit weg als het 'lastig' wordt, dat kan iedereen weten. Maar ik voel me verplicht om te doen wat ik kan doen.
Ik ga nooit moeilijke zaken bewust uit de weg, andere zaak is het te verwoorden.
Bedenk dat ik nauwelijks opleiding heb gehad, heb alleen getuigschrift van de Lagere School met den Bijbel.

Ik merk echt wel dat hier meer geleerd publiek zit dat me makkelijk kan manipuleren, en (voor mijn gevoel althans)
dat soms ook doet. Ook dat het gebeurt wanner de oude leer in geding is, anders niet.

Zijn we broeders van hetzelfde huis? Dan zouden we zingen, en de hele wereld zou het horen:
Ai, ziet hoe goed, hoe liefelijk is het dat zonen van hetzelfde huis als broeders samen wonen!
Daar het LIEFDEVUUR niet wordt geblust.

LIEFDE verdraagt alle dingen... lees maar wat de Schrift erover zegt.
Lankmoedig enz.

Welterusten!
Opleiding doet niet terzake, DIA en van manipulatie is ook geen sprake.
Heel simpel: je hebt een uitspraak gedaan, je wordt om onderbouwing gevraagd (als je een uitspraak doet moet je dat toch uberhaupt kunnen onderbouwen, want anders doe je je uitspraak toch niet?)
En dan haak je vervolgens af: de oude leer is in het geding, terwijl niemand van ons dat heeft gezegd.
Laat dan tenminste weten t.o.v. die dominee H waar en waarom de oude leer in het geding is. Dan heb je je onderbouwing kunnen doen, maar eerder niet.
Ik schrijf je dit om je te helpen.
Je moet ook broeders van hetzelfde huis willen zijn, en niet alleen maar polarisatie willen opwerpen binnen datzelfde huis.
Conclusie:

Ik kan het niet.
Ik haak af.
Ik moet om mijn gezondheid denken.

Welterusten
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie