Gereformeerde Gemeenten

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Als de schoen niet past, trek je 'm niet aan.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

eilander schreef:Als de schoen niet past, trek je 'm niet aan.
Het gaat mij om het principe. Dat zou jou moeten aanspreken als moderator. Je kan niet iedereen in het luchtledige gaan beschuldigen, terwijl er totaal geen grond voor is. Blijkbaar verschillen wij daarover van mening.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

JCRyle schreef:
eilander schreef:Als de schoen niet past, trek je 'm niet aan.
Het gaat mij om het principe. Dat zou jou moeten aanspreken als moderator. Je kan niet iedereen in het luchtledige gaan beschuldigen, terwijl er totaal geen grond voor is. Blijkbaar verschillen wij daarover van mening.
Nee, zeker niet. Ik ben het helemaal met je eens.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

JCRyle schreef:
Tom schreef:Je hebt het 6 uur geleden gevraagd JC, niet zo panisch (;
Betreffende vrouwspersoon heeft in het afgelopen uur gewoon een posting gedaan. Niet om panisch te doen, maar ...
In dat geval krijg ik vast en zeker snel antwoord op mijn PB van 1-3 gericht aan @JCRyle :)
(~)
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

Wandelende schreef:
JCRyle schreef:
Tom schreef:Je hebt het 6 uur geleden gevraagd JC, niet zo panisch (;
Betreffende vrouwspersoon heeft in het afgelopen uur gewoon een posting gedaan. Niet om panisch te doen, maar ...
In dat geval krijg ik vast en zeker snel antwoord op mijn PB van 1-3 gericht aan @JCRyle :)
Dat is niet correct van mij. Vandaag of morgen zal ik je antwoorden: beloofd! :super
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

On-topic aub.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Een paar berichtjes hier geknipt. Ongewenste manier van spreken.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Roos2017 »

JCRyle schreef:
Calvijn1988 schreef:Heeft ds. Bredeweg niet meer aanhang in Zeeland en daarbuiten?
Zeker ook buiten Zeeland hoor, alleen moet je dit waarschijnlijk niet te hard zeggen binnen bepaalde kringen. Want wie draagt deze barbaarse eigengereide dictator nu een warm hart toe? Zo wordt er in het algemeen over deze predikant gedacht. Vreselijk natuurlijk, al is het een sociologisch fenomeen. Ds. Bredeweg heeft zich buiten de groep geplaatst en daarmee gezegd niet meer mee te willen doen. Dat is natuurlijk not done voor bepaald soort mensen.

Terzijde: Ik mag z'n preken graag horen en lezen. Ben ik nu een aanhanger?
Dat "vrouwspersoon" is heus wel in staat om de essentie van jouw posting te lezen.
Maar daar gaat het mij niet om.
Het is de manier van spreken op een openbaar platform wat mij tegenstaat: wat voor jou wellicht een gewoonte is om af te katten c.q. je explicite gelijk te kunnen behalen, maar daar is het mij niet om te doen; ik zie dit anders: harteloos, liefdeloos, en de "wereld" gelegenheid te geven om hun eigen gelijk t.a.v. de refowereld te bevestigen: achterbaks, gesloten, hypocriet ...
De "wereld" leest volop mee in onze postings, en dit werpt een smaad op Christus dankzij dit vermaledijde gedrag.
Is dat nou werkelijk wat je wilt uitdragen? Al is het alleen maar om je eigen "strijd" te winnen?
Daarom heb ik Romeinen 2 aangehaald, wat refereert (voor zover toepasselijk) de verzen 29 t/m 31 van hfst 1 wat betrekking heeft op hoofdstuk 2.
Ordinair, goedkoop taalgebruik, doe daaraan niet aan mee ... je had je posting ook op een meer integere en diplomatieke manier kunnen verwoorden.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door JCRyle »

Roos2017 schreef:Dat "vrouwspersoon" is heus wel in staat om de essentie van jouw posting te lezen.
Maar daar gaat het mij niet om.
Het is de manier van spreken op een openbaar platform wat mij tegenstaat: wat voor jou wellicht een gewoonte is om af te katten c.q. je explicite gelijk te kunnen behalen, maar daar is het mij niet om te doen; ik zie dit anders: harteloos, liefdeloos, en de "wereld" gelegenheid te geven om hun eigen gelijk t.a.v. de refowereld te bevestigen: achterbaks, gesloten, hypocriet ...
De "wereld" leest volop mee in onze postings, en dit werpt een smaad op Christus dankzij dit vermaledijde gedrag.
Is dat nou werkelijk wat je wilt uitdragen? Al is het alleen maar om je eigen "strijd" te winnen?
Daarom heb ik Romeinen 2 aangehaald, wat refereert (voor zover toepasselijk) de verzen 29 t/m 31 van hfst 1 wat betrekking heeft op hoofdstuk 2.
Ordinair, goedkoop taalgebruik, doe daaraan niet aan mee ... je had je posting ook op een meer integere en diplomatieke manier kunnen verwoorden.
Wat een overtrokken en geagiteerde onzin. :bobo
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door eilander »

Goed, zo kan het wel weer. Graag op een normale toon terug naar het onderwerp.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wandelende »

Mooi dat namens de Zending Gereformeerde Gemeenten er een evangelist voor Albanië is benoemd.

https://www.gergeminfo.nl/nieuws/zgg-be ... or-albanie
(~)
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

De Sionkerk van de GG Rotterdam-Alexanderpolder wordt de komende drie maanden grondig gerenoveerd.
Dat heeft toto gevolg dat vanaf Goede Vrijdag de gemeente van Rotterdam-Alexanderpolder en Rotterdam-Centrum gezamenlijk diensten houden voor in ieder geval drie maanden. Eerlijk gezegd doet mij dat goed, dat deze twee verschillende gemeenten met een verschillende cultuur samen kerken in de kerk waar het allemaal begonnen is.

https://www.rd.nl/kerk-religie/sionsker ... -1.1475707
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Dat is inderdaad mooi nieuws. Maar op kerktijden.nl staan nog verschillende predikanten.
Mistig
Berichten: 2391
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Mistig »

DDD schreef:Dat is inderdaad mooi nieuws. Maar op kerktijden.nl staan nog verschillende predikanten.
Het lijkt er op dat dit allemaal op korte termijn is besloten. Zal de komende week wel worden gecorrigeerd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door DDD »

Dat klopt vast, want ds. Kattenberg is inmiddels dubbel geboekt. In plaats daarvan krijgen de leden leesdienst. Ik zal verder niet over de planning uitweiden, maar het is boeiende lectuur.
Plaats reactie