Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Gebruikersavatar
Bookreader
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2007, 16:24

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door Bookreader »

Dat heb ik gelezen, ja. Er speelt blijkbaar wel wat meer dan dat ds. Wilschut niet zo goed uit de voeten kan met de benadering van veel gemeenteleden, gezien het feit dat hij als in juni op non-actief gezet is.
Zijn overstap naar de PKN vinden ze blijkbaar toch wel een ernstige zaak? Zoiets komt dan weer wat dubbel op mij over, aangezien er anderszins vaak best veel mee door kan in de GKV.

Kerkenraad GKV Smilde ontheft dr. Wilschut uit ambt

Ds. Wilschut voelde niet de vrijmoedigheid, om zich aan te sluiten bij een ander afgescheiden kerkverband, ook niet de HHK. Zelf ben ik ook opgegroeid in de GKV, maar ik voelde juist geen vrijmoedigheid tot aansluiting bij de PKN. Voor mij is het de HHK geworden.
De HHK is een stuk bevindelijker dan de GKV, maar dat stoort me niet. Integendeel, ik ben niet vies van bevindelijke prediking. De preken van bijvoorbeeld ds. D. Heemskerk mag ik graag horen.
...en gij zult voor het aangezicht des HEEREN, uws Gods, zeven dagen vrolijk zijn. (Leviticus 23:40b)
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door Reformer »

Volgens kerktijden.nl gaat dr. Wilschut op zondag 11-05 voor in de hervormde gemeente te Monster. Bijzonder: de GKv te Monster werd in 1979 de eerste gemeente die hij diende.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door Curatorium »

Inmiddels heeft deze dominee, al best snel, een beroep aangenomen naar drie kleine GB-kerkjes in Groningen.
s1051952
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 okt 2012, 13:04

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door s1051952 »

Curatorium schreef:Inmiddels heeft deze dominee, al best snel, een beroep aangenomen naar drie kleine GB-kerkjes in Groningen.
Een (Drenthe) & Sebaldeburen i.c.m. Leek (beide Groningen)
TvdK
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2019, 09:00

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door TvdK »

Wij kerken zelf in de GKV te Hooghalen. Waar zouden wij eventueel een kerkdienst kunnen bijwonen van de PKN GB?
Is er in de buurt van Hooghalen of Assen zo'n kerk?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door Herman »

Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door Germanicus »

Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Dr. H. J. C. C. J. Wilschut verlaat GKv voor PKN

Bericht door J.C. Philpot »

Je hebt ook nog Hollandscheveld, maar dat is wel 30 km vanaf Hooghalen.

De Sionsgemeente in Assen is inderdaad het dichtstbij.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie