Ds L Blok met emeritaat??

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33308
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
huisman schreef:Hoe zit het eigenlijk met de werkdruk van een docent aan de TS. Ik vraag dit omdat het mij verbaasd dat een predikant van bijna 64 met een 1500+ gemeente ook nog volledig docent kan zijn op de TS. (Dit gaat over ds P Mulder).
Hoeveel uren gaat hij geven ?(met voorbereiding mag je zeker het dubbele rekenen.)

In de CGK gaan de nieuw benoemde hoogleraren uit de gemeente en gaan voltijds naar de TUA.
In de CGK hebben ze misschien meer geld...:)

Of meer predikanten...
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17366
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Hoe zit het eigenlijk met de werkdruk van een docent aan de TS. Ik vraag dit omdat het mij verbaasd dat een predikant van bijna 64 met een 1500+ gemeente ook nog volledig docent kan zijn op de TS. (Dit gaat over ds P Mulder).
Hoeveel uren gaat hij geven ?(met voorbereiding mag je zeker het dubbele rekenen.)

In de CGK gaan de nieuw benoemde hoogleraren uit de gemeente en gaan voltijds naar de TUA.
In de CGK hebben ze misschien meer geld...:)

Of meer predikanten...
Dat zal maar mijn eerste vraag is nog niet beantwoord. Hoeveel uren gaat ds P. Mulder lesgeven en hoe is dat te combineren met zo'n grote gemeente ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Hoe zit het eigenlijk met de werkdruk van een docent aan de TS. Ik vraag dit omdat het mij verbaasd dat een predikant van bijna 64 met een 1500+ gemeente ook nog volledig docent kan zijn op de TS. (Dit gaat over ds P Mulder).
Hoeveel uren gaat hij geven ?(met voorbereiding mag je zeker het dubbele rekenen.)

In de CGK gaan de nieuw benoemde hoogleraren uit de gemeente en gaan voltijds naar de TUA.
In de CGK hebben ze misschien meer geld...:)

Of meer predikanten...
Dat zal maar mijn eerste vraag is nog niet beantwoord. Hoeveel uren gaat ds P. Mulder lesgeven en hoe is dat te combineren met zo'n grote gemeente ?
Vaste docenten geven 2 dagen les. In die tijd kan hij geen werk doen in de eigen gemeente. Meestal wordt er voor die periode een pastoraal werker aangesteld o.i.d.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door astroguy »

Luther schreef: Vaste docenten geven 2 dagen les. In die tijd kan hij geen werk doen in de eigen gemeente. Meestal wordt er voor die periode een pastoraal werker aangesteld o.i.d.
Heeft de GG pastorale werkers tegenwoordig? En wie zijn dat dan?
Atze
De Haas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 feb 2011, 11:37

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door De Haas »

Het terugtreden van het docentschap staat helemaal los van emeritaat.
In een ver verleden is er ooit besloten dat docenten tot maximaal 70 door mogen gaan.
Ds. Blok heeft van het curatorium toestemming om één jaar langer door te gaan en nu moet hij dus echt stoppen.
Wanneer hij met emeritaat gaat is daarmee nog even onbekend als voorheen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door refo »

De Haas schreef:Het terugtreden van het docentschap staat helemaal los van emeritaat.
In een ver verleden is er ooit besloten dat docenten tot maximaal 70 door mogen gaan.
Ds. Blok heeft van het curatorium toestemming om één jaar langer door te gaan en nu moet hij dus echt stoppen.
Wanneer hij met emeritaat gaat is daarmee nog even onbekend als voorheen.
Dat 'ver verleden' valt wel mee. Het is pas ingesteld toen ds De Gier gestopt was.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Luther »

astroguy schreef:
Luther schreef: Vaste docenten geven 2 dagen les. In die tijd kan hij geen werk doen in de eigen gemeente. Meestal wordt er voor die periode een pastoraal werker aangesteld o.i.d.
Heeft de GG pastorale werkers tegenwoordig? En wie zijn dat dan?
Dat 'tegenwoordig' klinkt alsof je denkt dat het iets nieuws is. Toen ds. Van Aalst in 1995 docent werd, kreeg de GG Ridderkerk een full-time pastoraal werker in de persoon van oud. F.J. Wiersma.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 295
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reformer »

Luther schreef:
astroguy schreef:
Luther schreef: Vaste docenten geven 2 dagen les. In die tijd kan hij geen werk doen in de eigen gemeente. Meestal wordt er voor die periode een pastoraal werker aangesteld o.i.d.
Heeft de GG pastorale werkers tegenwoordig? En wie zijn dat dan?
Dat 'tegenwoordig' klinkt alsof je denkt dat het iets nieuws is. Toen ds. Van Aalst in 1995 docent werd, kreeg de GG Ridderkerk een full-time pastoraal werker in de persoon van oud. F.J. Wiersma.
Correct me if I'm wrong. Volgens mij is de 'regel' in de GerGem dat een pastoraal werker tevens ambtsdrager moet zijn. Een soort betaalde ouderling.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

Een gemeentelid had bevestigd dat ds Blok met emeritaat ging.
Maar er zijn geruchten die het tegenspreken, dus misschien hoor ik morgen meer.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Luther »

Reformer schreef:
Luther schreef:
astroguy schreef:
Luther schreef: Vaste docenten geven 2 dagen les. In die tijd kan hij geen werk doen in de eigen gemeente. Meestal wordt er voor die periode een pastoraal werker aangesteld o.i.d.
Heeft de GG pastorale werkers tegenwoordig? En wie zijn dat dan?
Dat 'tegenwoordig' klinkt alsof je denkt dat het iets nieuws is. Toen ds. Van Aalst in 1995 docent werd, kreeg de GG Ridderkerk een full-time pastoraal werker in de persoon van oud. F.J. Wiersma.
Correct me if I'm wrong. Volgens mij is de 'regel' in de GerGem dat een pastoraal werker tevens ambtsdrager moet zijn. Een soort betaalde ouderling.
Klopt!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

Het schijnt nu toch echt niet waar te zijn.

Veel verschillende bronnen zeggen van niet, ik twijfelde al.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Mister »

Misschien is het handig om niet alle bronnen (praatgraag of niet) na te spreken, maar af te wachten tot dat de predikant zelf wat aangeeft.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

Mister schreef:Misschien is het handig om niet alle bronnen (praatgraag of niet) na te spreken, maar af te wachten tot dat de predikant zelf wat aangeeft.
Ik denk dat er niks wordt aangekondigd, omdat het zeer waarschijnlijk niet klopt
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11423
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Mister »

Forummer schreef:
Mister schreef:Misschien is het handig om niet alle bronnen (praatgraag of niet) na te spreken, maar af te wachten tot dat de predikant zelf wat aangeeft.
Ik denk dat er niks wordt aangekondigd, omdat het zeer waarschijnlijk niet klopt
In dat geval kan dit topic tot nader order dicht.
Gesloten