Ds L Blok met emeritaat??

Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... bled=false
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... l_1_774765

Ik heb als (doop)lid nog niks gehoord! Of zouden ze gewoon als docent bedoelen?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Curatorium »

Als vandaag de opvolger gekozen is, heeft hij vandaag misschien de reden bekend gemaakt van zijn vertrek van de TS. Dus dat hoor jij dan pas zondag lijkt me? Een docent gaat niet met emeritaat, dat zijn alleen hoogleraren aan universiteiten en dat is de TS nou niet bepaald.

Overigens waarom stelt het curatorium een tweetal, om vervolgens een voorkeur uit te spreken?!
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Jongere »

Curatorium schreef:Een docent gaat niet met emeritaat, dat zijn alleen hoogleraren aan universiteiten en dat is de TS nou niet bepaald.
Altijd goed om een stukje positiviteit te ontmoeten. ;(

Wat je vraag betreft; Als ik het goed begrijp moest het curatorium een voordracht doen. Dat kon er dus denk ik in principe ook één zijn. Tegelijk was de stemming vrij, dus kon (denk ik) ook iedereen gekozen worden (betreft dat dan trouwens alleen predikanten?)
Men heeft nu dus twee namen aangedragen als optie, waarbij de voorkeur uitging naar de predikant die al als vakdocent op de school aanwezig was.
Zo heel gek vind ik dat niet.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Curatorium »

Niks negatiefs over de TS, ik zeg alleen dat het geen universiteit is, dus gaan docenten al helemaal niet met emeritaat.
De traditie in de GG is dat er predikanten gekozen worden, in de GGiN worden er ook wel eens ouderlingen aangesteld meen ik. Bij de GG zal dat in theorie ook wel mogelijk zijn dan.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Jongere »

Curatorium schreef:Niks negatiefs over de TS, ik zeg alleen dat het geen universiteit is, dus gaan docenten al helemaal niet met emeritaat.
Ok, misschien verkeek ik me een beetje op de toon van je woorden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23853
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door refo »

Predikanten mogen met emeritaat als ze 70 jaar zijn.

Jaren geleden is bepaald dat docenten bij 70 jaar moeten stoppen met het docentschap.
Dat is de reden ook bij ds Blok.
En dat mag de TS gewoon emeritaat noemen, als ze dat zouden willen.
Theodorus
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 jul 2007, 11:03

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Theodorus »

Curatorium schreef:Niks negatiefs over de TS, ik zeg alleen dat het geen universiteit is, dus gaan docenten al helemaal niet met emeritaat.
De traditie in de GG is dat er predikanten gekozen worden, in de GGiN worden er ook wel eens ouderlingen aangesteld meen ik. Bij de GG zal dat in theorie ook wel mogelijk zijn dan.
Bij de GGiN zijn tot nu toen geen ouderlingen docent geweest, maar wel diakenen. Voorheen was dat diaken L.M.P. Scholten, nu is dat diaken M. Meijering uit Opheusden.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

Een gemeentelid heeft het nieuws bevestigd
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Luther »

Forummer schreef:Een gemeentelid heeft het nieuws bevestigd
Welk nieuws?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

Is dat niet duidelijk?

Ds Blok met emeritaat!
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Luther »

Forummer schreef:Is dat niet duidelijk?

Ds Blok met emeritaat!
Per wanneer?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Reiziger »

Geen idee.

Nog niks vanuit de gemeente gehoord, behalve dat ene bericht.

Wellicht hoor ik zondag meer.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door huisman »

Hoe zit het eigenlijk met de werkdruk van een docent aan de TS. Ik vraag dit omdat het mij verbaasd dat een predikant van bijna 64 met een 1500+ gemeente ook nog volledig docent kan zijn op de TS. (Dit gaat over ds P Mulder).
Hoeveel uren gaat hij geven ?(met voorbereiding mag je zeker het dubbele rekenen.)

In de CGK gaan de nieuw benoemde hoogleraren uit de gemeente en gaan voltijds naar de TUA.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33304
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Tiberius »

Forummer schreef:Wellicht hoor ik zondag meer.
Dat is wel te hopen inderdaad.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Ds L Blok met emeritaat??

Bericht door Luther »

huisman schreef:Hoe zit het eigenlijk met de werkdruk van een docent aan de TS. Ik vraag dit omdat het mij verbaasd dat een predikant van bijna 64 met een 1500+ gemeente ook nog volledig docent kan zijn op de TS. (Dit gaat over ds P Mulder).
Hoeveel uren gaat hij geven ?(met voorbereiding mag je zeker het dubbele rekenen.)

In de CGK gaan de nieuw benoemde hoogleraren uit de gemeente en gaan voltijds naar de TUA.
In de CGK hebben ze misschien meer geld...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gesloten