Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Reiziger »

WimA schreef:
Bona Fide schreef:
WimA schreef:De huidige media geeft wel aan wat de kortste route is naar de zonde (secondlive.nl blijkbaar) maar weigert echt concreet te worden als het gaat over de gevolgen van deze goddeloze werken.
Dit is een leugen. Je had het concreet over het RD.
Commentaar RD schreef:Zoals reclame voor roken niet gericht mag zijn op jongeren, geen verband mag leggen tussen roken en gezondheid of sportiviteit en bovendien voorzien moet zijn van een duidelijke waarschuwing, zo zou reclame voor datingsites niet gericht mogen zijn op gehuwden, geen aansporing mogen bevatten om vreemd te gaan en moeten waarschuwen voor de gevaren van contacten met onbekenden.
Door reclames voor dit soort sites onverkort toe te staan, bevordert de overheid juist het verbreken van relaties. In de huidige samenleving is het not done om op te komen voor huwelijkstrouw. Helaas, want resultaten uit het verleden bieden hier wél garanties voor de toekomst.
Zie hier: http://www.refdag.nl/opinie/commentaar/ ... e_1_749113.
Of hier: http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/ov ... n_1_745005
Dit kan ik toch onmogelijk zien als 'reclame' voor Second Love door het RD.
Het RD had/heeft meerdere artikelen hierover. Vandaar mijn conclusie. Bovendien heb ik niet gezegd dat het RD het promoot of er reclame voor maakt, ik heb gezegd dat het RD ook aangeeft wat de makkelijkste manier is. Ik kijk geen TV om die rotzooi niet te weten maar dan zal het RD het mij wel even vertellen.
WimA, nou moet je niet doen alsof het de schuld van het RD is.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Luther »

WimA schreef:Als het Reformatorisch Dagblad niet zo nadrukkelijk had vermeld dat deze reclame op TV wordt uitgezonden had ik het niet geweten. Als de SGP jongeren niet zo de aandacht hadden gevraagd - en gekregen - via het dagelijkse partijblad "Het RD" had het bestaan van deze onzin er bij mij niet in gehamerd geweest via de methode "herhalen, herhalen, herhalen".
In de burelen van SecondLove is - denk ik - de reclame manager zojuist met een extra bonus op vakantie gestuurd. Well done! Het inzetten van de media als de hefboom om het effect van reclame te verveelvoudigen is niet nieuw, velen pogen het. Maar als het lukt is het een "moment supreme" van de marketing afdeling.
En passant is de doelgroep die slecht bereikbaar is prima op de hoogte gebracht.
Als je dit werkelijk meent, leef je echt onder een steen. Ik werk in de stad, en elke dag zie ik de trams voorbij rijden, al bijna een jaar lang, met grote reclames voor de site van Second Love. Het RD wil opiniërend bezig-zijn in de wetenschap dat onze kids (en hun ouders) ook stiekem op die site zitten, en nee, niet door het RD. Kom op, die site bestaat al meer dan een jaar, en is zeer succesvol.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door WimA »

Luther schreef:
WimA schreef:Als het Reformatorisch Dagblad niet zo nadrukkelijk had vermeld dat deze reclame op TV wordt uitgezonden had ik het niet geweten. Als de SGP jongeren niet zo de aandacht hadden gevraagd - en gekregen - via het dagelijkse partijblad "Het RD" had het bestaan van deze onzin er bij mij niet in gehamerd geweest via de methode "herhalen, herhalen, herhalen".
In de burelen van SecondLove is - denk ik - de reclame manager zojuist met een extra bonus op vakantie gestuurd. Well done! Het inzetten van de media als de hefboom om het effect van reclame te verveelvoudigen is niet nieuw, velen pogen het. Maar als het lukt is het een "moment supreme" van de marketing afdeling.
En passant is de doelgroep die slecht bereikbaar is prima op de hoogte gebracht.
Als je dit werkelijk meent, leef je echt onder een steen. Ik werk in de stad, en elke dag zie ik de trams voorbij rijden, al bijna een jaar lang, met grote reclames voor de site van Second Love. Het RD wil opiniërend bezig-zijn in de wetenschap dat onze kids (en hun ouders) ook stiekem op die site zitten, en nee, niet door het RD. Kom op, die site bestaat al meer dan een jaar, en is zeer succesvol.
Sorry hoor, ik wist het dus niet. Het RD heeft mij erop geattendeerd. En dan leef ik maar onder een steen :? Het RD heeft niet de doelstelling de wallen af te breken hoop ik.
DDD
Berichten: 28729
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door DDD »

Ik kijk vrijwel nooit tv en luister ook zelden naar de radio, en toch ben ik het fenomeen al zeker drie keer tegengekomen...
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Mara »

En als ik zelf iets niet tegenkom, hoor ik het wel van de kinderen en hun vrienden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Afgewezen »

Kennelijk leef ik ook onder een steen en in een grot.
:)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:Kennelijk leef ik ook onder een steen en in een grot.
:)
...en in een ei ;)
Sommige dingen wil je eigenlijk niet weten, maar dat gaat zo vanzelf (of niet).
Met opgroeiend spul wil ik het wel graag weten.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door WimA »

Ik hoop dat de reclamemanager van SecondLove, als hij terug is van zijn - wegens excellent werk - vakantie, dit topic ook leest en constateert de verdere reclame niet veel zin heeft. De naamsbekendheid nadert ook in refoland immers reeds de 100%, degenen die nog niet helemaal doorhadden dat SecondLove een site is voor vreemdgaan wordt verder door de omgeving wel ingelicht met de notie erbij dat - als je erbij wilt horen en niet onder een steen wil leven - je toch wel iets beter de goddeloosheid in dient te drinken. T'is tenslotte toch te zot voor woorden dat het RD wordt verweten iets nieuws mee te delen!

Dan kan die reclame ook weer van de buis en van de bus.
Jan Vogel
Berichten: 138
Lid geworden op: 08 mei 2013, 12:57

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Jan Vogel »

Is het mogelijk om dit onderwerp af te sluiten?
Het is meer dim dammen tussen een aantal forumleden dan dat het iets nieuws of inhoudelijks oplevert.
Alle dingen zijn mijns inziens gezegd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10608
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Ad Anker »

Ik had er werkelijk ook nooit van gehoord, totdat ik er wat van las in het RD. Ook onder een steen? ;)
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Reiziger »

Anker schreef:Ik had er werkelijk ook nooit van gehoord, totdat ik er wat van las in het RD. Ook onder een steen? ;)
Ik leef ook onder een steen! `t Is opzich wel warm, maar ook wel donker
Jan Vogel schreef:Is het mogelijk om dit onderwerp af te sluiten?
Het is meer dim dammen tussen een aantal forumleden dan dat het iets nieuws of inhoudelijks oplevert.
Alle dingen zijn mijns inziens gezegd.
Mee eens
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Afgewezen »

Jan Vogel schreef:Is het mogelijk om dit onderwerp af te sluiten?
Het is meer dim dammen tussen een aantal forumleden dan dat het iets nieuws of inhoudelijks oplevert.
Alle dingen zijn mijns inziens gezegd.
Als dat zo is, bloedt het vanzelf wel dood.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door Luther »

Anker schreef:Ik had er werkelijk ook nooit van gehoord, totdat ik er wat van las in het RD. Ook onder een steen? ;)
Je kunt het natuurlijk ridiculiseren. Wellicht komt hierin ook het verschil tussen stad en platteland openbaar.
Het feit dat deze site bestaat, zijn weg weet te vinden en zeer populair is, is natuurlijk een ernstige zaak. En ga er dan ook maar gerust vanuit dat ook in de gereformeerde gezindte deze site gebruikt wordt. Het is werkelijk bizar dat onze overheid op dit soort punten juist níet ingrijpt, terwijl ze dat wel doet op plaatsen waar het totaal overbodig is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Het 7e gebod - achterhaald volgens velen?

Bericht door vlinder »

Forummer schreef:
Anker schreef:Ik had er werkelijk ook nooit van gehoord, totdat ik er wat van las in het RD. Ook onder een steen? ;)
Ik leef ook onder een steen! `t Is opzich wel warm, maar ook wel donker
Jan Vogel schreef:Is het mogelijk om dit onderwerp af te sluiten?
Het is meer dim dammen tussen een aantal forumleden dan dat het iets nieuws of inhoudelijks oplevert.
Alle dingen zijn mijns inziens gezegd.
Mee eens
Ik werk in de stad, woon in een forensendorp, maar ook ik heb deze reclame nipog niet gezien/gehoord. Door RF wordt ik wel nieuwsgierig...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie