In memoriam

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Refoforum2017 schreef:Een jongetje van 7 van de reformatorische Boazschool in Meliskerke is gisteravond overleden na een aanval van een koe.
Vreselijk. En net las ik dat de koe doelbewust het jongetje aanviel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: In memoriam

Bericht door Nathanaël »

Gisteren is ds. T. Cammeraat uit Veenendaal overleden. Twee weken geleden heeft hij in Randwijk nog twee keer gepreekt en het Heilig Avondmaal bediend. Hij is 82 jaar geworden. Hij stond van 1988-1994 in Wijk bij Duurstede (Herv.) en van 1994-2001 in Krabbendijke (Herv.) Hoewel die gemeentes niet bekend staan als behoudende gemeentes, bracht hij altijd een eerlijke, Bijbelse boodschap. Dat heeft tot zegen mogen zijn.
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: In memoriam

Bericht door wilhelmus »

Nathanaël schreef:Gisteren is ds. T. Cammeraat uit Veenendaal overleden. Twee weken geleden heeft hij in Randwijk nog twee keer gepreekt en het Heilig Avondmaal bediend. Hij is 82 jaar geworden. Hij stond van 1988-1994 in Wijk bij Duurstede (Herv.) en van 1994-2001 in Krabbendijke (Herv.) Hoewel die gemeentes niet bekend staan als behoudende gemeentes, bracht hij altijd een eerlijke, Bijbelse boodschap. Dat heeft tot zegen mogen zijn.
Ik herinner me van deze dominee een preek over Amos 1 vers 1b deze woorden; "twee jaar voor de aardbeving." Mooie preek die bleef hangen. Een preek uit een onbekend gedeelte, dit waardeer ik! Ik wens de familie sterkte toe.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Een reactie op een bericht van enige tijd geleden heb ik hier weggehaald. Het is niet gepast om een en ander weer op te rakelen.
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Overleden 6 oktober Ds T J Kamerbeek em pred van de HHK
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: In memoriam

Bericht door parsifal »

Gisteren is Eugene Peterson overleden. Hij is onder andere de auteur van "The Message" (een parafrase van de Bijbel) en van een "Praying with the Bible" serie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Ds. H. Harkema, emeritus predikant binnen de Protestantse Kerk in Nederland (PKN), is maandagmiddag op 71-jarige leeftijd overleden
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: In memoriam

Bericht door Ditbenik »

aggieoudje schreef:Ds. H. Harkema, emeritus predikant binnen de Protestantse Kerk in Nederland (PKN), is maandagmiddag op 71-jarige leeftijd overleden
Dat was een beminnelijk man die altijd oog had voor iedereen. In mijn jonge jaren heb ik nog eens het gras van de pastorie gemaaid tijdens een vossenjacht van het jeugdwerk. Ik herinner me het gesprek aan de keukentafel nu nog. Een openheid in het spreken over de Heere die ik in mijn omgeving niet gewend was.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb hem nooit ontmoet, maar als ik de onderstaande interviews met hem lees, dan moet hij inderdaad een nederig man zijn geweest. Moge hij de rust genieten die overblijft voor het volk van God, naar we mogen geloven.

https://cip.nl/32622-door-mijn-ziekte-k ... oorstellen
https://www.rd.nl/ds-h-harkema-alleen-h ... r-1.284478
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

J.C. Philpot schreef:Ik heb hem nooit ontmoet, maar als ik de onderstaande interviews met hem lees, dan moet hij inderdaad een nederig man zijn geweest. Moge hij de rust genieten die overblijft voor het volk van God, naar we mogen geloven.

https://cip.nl/32622-door-mijn-ziekte-k ... oorstellen
https://www.rd.nl/ds-h-harkema-alleen-h ... r-1.284478
Wat ontroerend om te lezen, dank je wel voor het plaatsen van de link.
Ik heb hem niet gekend, maar als je door zoveel diepe dalen hebt moeten gaan en je kunt zo goed over de Heere spreken, is dat jaloersmakend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Ik las vanmorgen het onderstaande verslag van de begrafenis. Vreemd genoeg staat er een slotje bij de dienst, maar via de website is de MP3 wel te downloaden: http://www.hervormdonstwedde.nl/dienste ... teren.html
Het RD schreef:Ds. Harkema (71) in Onstwedde begraven

Ds. H. Harkema uit het Groningse Onstwedde is zaterdag op de begraafplaats bij de hervormde kerk van Onstwedde begraven. De emeritus predikant binnen de Protestantse Kerk in Nederland overleed vorige week maandag op 71-jarige leeftijd.

Voorafgaand aan de dankdienst voor zijn leven sprak dochter Heleen namens de familie een dankwoord uit. Ook deelde zij herinneringen aan haar vader en zijn liefde voor het preken.

Vervolgens sprak ouderling H. van der Heide de familie en de gasten toe en verwoordde hij de verbondenheid van ds. Harkema met Onstwedde. Hier was hij 22 jaar dienaar van Gods Woord. In deze periode vond het overlijden van dochter Agathe plaats. Na zijn emeritaat heeft ds. Harkema nog ruim vijf jaar in Onstwedde gewoond.

De dienst werd geleid door ds. A. F. Troost te Ermelo, een goede vriend van ds. Harkema. De orde van dienst was door ds. Harkema zelf voorbereid. Ds. Troost mediteerde over Psalm 52:7: „Ik zal U voor eeuwig loven, om wat U gedaan hebt.” Hij vertolkte hoe ds. Harkema zich in Christus geborgen wist. „Daarom zal het loven van Hem niet ophouden maar volmaakt voortgaan.” Schoondochter Bettine droeg het gedicht ”Ik ben in het Vaderhuis” voor. De begrafenis had plaats in familiekring.

Ds. Troost sloot de plechtigheid af met Hebreeën 13:8: „Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en tot in eeuwigheid.”
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

RD schreef:De Amerikaanse oud-president George H. W. Bush is vrijdag op 94-jarige leeftijd overleden.
Ik heb zijn presidentschap niet zo bewust meegemaakt, maar als ik de woorden van oud president en voormalig rivaal Bill Clinton mag geloven*, was George H. W. Bush een trouw man die zich heeft ingezet voor zijn land en voor vrede. (geen discussie hierover graag)

* https://www.rd.nl/vandaag/buitenland/cl ... -1.1531415
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Geen suggestieve postings. De vraag aan degene die het bericht hier heeft gezet, staat uit. Dat wacht ik even af.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

eilander schreef:Geen suggestieve postings. De vraag aan degene die het bericht hier heeft gezet, staat uit. Dat wacht ik even af.
Alsnog verwijderd, het werd steeds gekker. Mocht er alsnog afdoende antwoord komen, dan zal het summiere bericht weer worden terug geplaatst.
gallio
Berichten: 1963
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: In memoriam

Bericht door gallio »

eilander schreef:
eilander schreef:Geen suggestieve postings. De vraag aan degene die het bericht hier heeft gezet, staat uit. Dat wacht ik even af.
Alsnog verwijderd, het werd steeds gekker. Mocht er alsnog afdoende antwoord komen, dan zal het summiere bericht weer worden terug geplaatst.
Als vervolg op een incorrecte posting eerder deze week:
On December 2, 2018 the Lord took to Himself Christiaan Heikoop at the age of 98.

Dearly beloved husband of Lena Heikoop for over 71 years. Cherished father of Coby Heikoop, Martin and Lori Heikoop, Chris and Sjaane Heikoop, and Susanna McEachern (Brian predeceased in July 2018). Loving grandfather to Michelle and Marvin Van Maanen, Chris and Machteld Heikoop, Elena and Byron Slingerland, John Heikoop, Martinus McEachern and April Van Driel, and Emma Walerius. He was blessed with 13 great-grandchildren: Timothy, Hope, Samantha, Noah, Jaelynn, Seth, Parker, Amalia, Bentley, Hudson, Grace, Marshall and Mona.

Christiaan was born in the Netherlands in 1920. He was educated as a teacher and also earned a Degree in Divinity. In 1946 he became the youngest principal in the Netherlands. Christiaan immigrated to Canada with his wife and 3 children in November 1952. In 1954 they moved to Calgary where he worked in the housing industry as a controller until his retirement in 1982. His greatest work was guiding his children and grandchildren in the wondrous ways of the Lord.

We would like to thank his caregivers Marjorie Grant and Beryl Bailey.
De overledene was geen predikant, maar was lid van de NRC te Calgary en leidde jaren de diensten van deze afdeling.
Plaats reactie