In memoriam

AbrahamZ
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 dec 2019, 11:51

Re: In memoriam

Bericht door AbrahamZ »

samanthi schreef:
Zeeuw schreef:
Mooie woorden van verlangen die hij mocht spreken in dat artikel.
Ik kan het helaas niet lezen...
Vergezicht

De predikant leed aan de ziekte van Parkinson. De laatste jaren kon hij niet meer voorgaan. In een interview in oktober met het Reformatorisch Dagblad zei hij: „Ons leven is eindig. Dat weten we. Het is een grote genade als je door Gods goedheid weleens vooruit mag kijken. Dat mag ik soms doen. Als ik terugkijk, denk ik: „Heere, gedenk niet meer aan ’t kwaad dat wij bedreven.” Als ik vooruitkijk, denk ik aan wat komen zal, dat de zonde er niet meer is, hoe Gods kinderen God zullen verheerlijken op een wijze die hier niet onder woorden te brengen is. (...) Als het geloof de ziel in beweging brengt, zie ik momenten van dat schone vergezicht. We hebben hier geen blijvende stad. Wat een zegen.”
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Er staat nu ook een "In Memoriam" op de RD website: https://www.rd.nl/kerk-religie/in-memor ... -1.1620658

Enkele citaten:
RD schreef:Over de Gereformeerde Gemeenten zei hij recent, in een interview in het Reformatorisch Dagblad ter gelegenheid van zijn 40-jarig ambtsjubileum: „Ik zie mijn kerkverband als een deel van Sion. Niet meer en niet minder. De Heere heeft mij daar een plaats en een taak gegeven. Ik voel mij door genade een vriend en een metgezel van allen die Zijn Naam ootmoedig vrezen.”
RD schreef:In de laatste maanden van zijn leven overdacht ds. Golverdingen veel het maatschappelijk en kerkelijk leven, zei hij: „Het gaat niet goed met deze wereld. Maar de Schrift reikt op zo veel plaatsen stof tot overdenking aan over het komende Koninkrijk. Het gaat met deze wereld niet goed. Maar met de Kerk gaat het goed. Want God regeert.”
Ds Golverdingen leek mij een bescheiden en irenisch man. Uit de citaten (met name uit het andere artikel) spreekt een heimwee naar huis. Zoals het bekende gezegde luid: wie heimwee hebben komen thuis. Hij heeft zijn wens mogen verkrijgen. Hij juicht nu met de triomferende Kerk voor Gods troon.

Moge het ook voor ons gelden, dan we hier op aarde niet thuis zijn, maar het verlangen kennen om met Christus te zijn, om uit te zien naar het hemelse vaderland.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 30 dec 2019, 12:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: In memoriam

Bericht door Stof »

J.C. Philpot schreef:Er staat nu ook een "In Memoriam" op de RD website: https://www.rd.nl/kerk-religie/in-memor ... -1.1620658

Enkele citaten:
RD schreef:Over de Gereformeerde Gemeenten zei hij recent, in een interview in het Reformatorisch Dagblad ter gelegenheid van zijn 40-jarig ambtsjubileum: „Ik zie mijn kerkverband als een deel van Sion. Niet meer en niet minder. De Heere heeft mij daar een plaats en een taak gegeven. Ik voel mij door genade een vriend en een metgezel van allen die Zijn Naam ootmoedig vrezen.”
RD schreef:In de laatste maanden van zijn leven overdacht ds. Golverdingen veel het maatschappelijk en kerkelijk leven, zei hij: „Het gaat niet goed met deze wereld. Maar de Schrift reikt op zo veel plaatsen stof tot overdenking aan over het komende Koninkrijk. Het gaat met deze wereld niet goed. Maar met de Kerk gaat het goed. Want God regeert.”
Ds Golverdingen leek mij een bescheiden en irenisch man. Uit de citaten (met name uit het andere artikel) spreekt een heimwee naar huis. Zoals het bekende gezegde luid: wie heimwee hebben komen thuis. Hij heeft zijn wens mogen verkrijgen.

Moge het ook voor ons gelden, dan we hier op aarde niet thuis zijn, maar het verlangen kennen om met Christus te zijn, om uit te zien naar het hemelse vaderland.
Mooi omschreven, zo is het.
Wat moet het een verademing voor hem zijn geweest gisternacht. Losgemaakt, thuisgekomen.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

aggieoudje schreef:Ds. C. Stelwagen em. Predikant(PKN) uit Nunspeet is na een kort ziekbed overleden.(schoonvader van onze dominee Mulder)
Stukje van Ds J.J. Mulder in onze kerkbode over zijn schoonvader
---knip--- Privacygevoelige informatie, niet toegestaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: RE: Re: In memoriam

Bericht door Terri »

aggieoudje schreef:
aggieoudje schreef:Ds. C. Stelwagen em. Predikant(PKN) uit Nunspeet is na een kort ziekbed overleden.(schoonvader van onze dominee Mulder)
Stukje van Ds J.J. Mulder in onze kerkbode over zijn schoonvader

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dank je wel voor dit mooie stukje!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Vanaf 13.30 uur kan er live meegeluisterd worden met de rouwdienst van ds. M. Golverdingen: http://www.julianakerkdordrecht.nl/live
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: In memoriam

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:Vanaf 13.30 uur kan er live meegeluisterd worden met de rouwdienst van ds. M. Golverdingen: http://www.julianakerkdordrecht.nl/live
Dank! Indrukwekkend: ‘zo ik niet had geloofd dat in dit leven..., verlaat u op de Heer’
MvD5
Berichten: 62
Lid geworden op: 30 mei 2017, 20:12

Re: In memoriam

Bericht door MvD5 »

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Ik hoorde het vanavond bij de afsluiting van het Catechisatieseizoen.
Soms liggen dood en leven zo dicht bij elkaar: ds. en mevr. Janse zijn verblijd met de geboorte van een kind (zoon of dochter weet ik niet meer).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: In memoriam

Bericht door Stof »

-DIA- schreef:
Ik hoorde het vanavond bij de afsluiting van het Catechisatieseizoen.
Soms liggen dood en leven zo dicht bij elkaar: ds. en mevr. Janse zijn verblijd met de geboorte van een kind (zoon of dochter weet ik niet meer).
Indrukwekkend. Ook zo onder elkaar in de krant vandaag.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bruna »

Stof schreef:
-DIA- schreef:
Ik hoorde het vanavond bij de afsluiting van het Catechisatieseizoen.
Soms liggen dood en leven zo dicht bij elkaar: ds. en mevr. Janse zijn verblijd met de geboorte van een kind (zoon of dochter weet ik niet meer).
Indrukwekkend. Ook zo onder elkaar in de krant vandaag.
Nog 2 jonge mensen (19 en 23) die zijn omgekomen bij verkeersongevallen. Verschrikkelijk!
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: In memoriam

Bericht door johannes123 »

Bruna schreef:
Stof schreef:
-DIA- schreef:
Ik hoorde het vanavond bij de afsluiting van het Catechisatieseizoen.
Soms liggen dood en leven zo dicht bij elkaar: ds. en mevr. Janse zijn verblijd met de geboorte van een kind (zoon of dochter weet ik niet meer).
Indrukwekkend. Ook zo onder elkaar in de krant vandaag.
Nog 2 jonge mensen (19 en 23) die zijn omgekomen bij verkeersongevallen. Verschrikkelijk!
Bij dat ongeval waar die 19 jarige jongen bij is verongelukt in Dirksland ligt zijn vriend ook zeer ernstig voor de poorten van de eeuwigheid in het ziekenhuis
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: In memoriam

Bericht door Stof »

Bruna schreef:
Stof schreef:
-DIA- schreef:
Ik hoorde het vanavond bij de afsluiting van het Catechisatieseizoen.
Soms liggen dood en leven zo dicht bij elkaar: ds. en mevr. Janse zijn verblijd met de geboorte van een kind (zoon of dochter weet ik niet meer).
Indrukwekkend. Ook zo onder elkaar in de krant vandaag.
Nog 2 jonge mensen (19 en 23) die zijn omgekomen bij verkeersongevallen. Verschrikkelijk!
Ja, wat een onpeilbaar leed...
Gebruikersavatar
Stof
Berichten: 547
Lid geworden op: 11 jul 2019, 22:56

Re: In memoriam

Bericht door Stof »

Temidden van alle corona-onrust het voorrecht gekregen om vanmorgen mee te hebben kunnen luisteren met een rouwdienst van een jongen, waarvan de vader God heeft mogen grootmaken, ik kan niet anders zeggen.

De Heere doet geen onrecht en is onuitsprekelijk goed voor ons, dat was de kern. "Doch gij, o mijn ziel, zwijg Gode; want van Hem is mijn verwachting". Psalm 62.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Stof schreef:Temidden van alle corona-onrust het voorrecht gekregen om vanmorgen mee te hebben kunnen luisteren met een rouwdienst van een jongen, waarvan de vader God heeft mogen grootmaken, ik kan niet anders zeggen.

De Heere doet geen onrecht en is onuitsprekelijk goed voor ons, dat was de kern. "Doch gij, o mijn ziel, zwijg Gode; want van Hem is mijn verwachting". Psalm 62.
Inderdaad. Ik heb ook gedeelten kunnen meeluisteren. De HEERE gaat ook vandaag nog door met Zijn werk, te midden van alle rumoer en verwarring.

Morgenochtend zal het hier gaan over de tekst uit Zacharia 13: 7, die ook nog werd aangehaald in de rouwdienst.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie