In memoriam

Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: In memoriam

Bericht door Isala »

Mister schreef:Ds. J. C. den Toom (HHK) overleden.
Ach... in februari kwam hij ons nog condoleren met het overlijden van mijn vader. Sommige van zijn preken zijn voor mij onvergetelijk.
Hora est!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3976
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

Isala schreef:
Mister schreef:Ds. J. C. den Toom (HHK) overleden.
Ach... in februari kwam hij ons nog condoleren met het overlijden van mijn vader. Sommige van zijn preken zijn voor mij onvergetelijk.
Het dringt nu pas tot me door @ Isala dat je kort geleden je vader hebt verloren, gecondoleerd nog!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: In memoriam

Bericht door samanthi »

Terri schreef:
Isala schreef:
Mister schreef:Ds. J. C. den Toom (HHK) overleden.
Ach... in februari kwam hij ons nog condoleren met het overlijden van mijn vader. Sommige van zijn preken zijn voor mij onvergetelijk.
Het dringt nu pas tot me door @ Isala dat je kort geleden je vader hebt verloren, gecondoleerd nog!
Ja isala gecondoleerd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: In memoriam

Bericht door Orchidee »

Gecondoleerd nog met het verlies van je vader @Isala, véél sterkte met de verwerking!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Eerwaarde heer J. van de Beek (82) overleden
https://www.rd.nl/kerk-religie/eerwaard ... -1.1678905

Vanuit Biddinghuizen werkte hij in vrije gemeenten en evangelisaties. De eerwaarde heer J. van de Beek verloor begin vorig jaar zijn vrouw, en was ernstig ziek.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
GGotK
Berichten: 2185
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: In memoriam

Bericht door GGotK »

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

Ik heb altijd een wat dubbel gevoel bij dit soort predikers. Enerzijds denk ik: doe een beetje normaal, anderzidjs vraag ik me dan af: En wat doe ik zelf? "Ik schaam mij het Evangelie van Jezus Christus niet"? Ben ik bereid een religekkie genoemd te worden om mijn gedrevenheid voor Jezus?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

John Galt schreef:
Ik heb altijd een wat dubbel gevoel bij dit soort predikers. Enerzijds denk ik: doe een beetje normaal, anderzidjs vraag ik me dan af: En wat doe ik zelf? "Ik schaam mij het Evangelie van Jezus Christus niet"? Ben ik bereid een religekkie genoemd te worden om mijn gedrevenheid voor Jezus?
Beide gevoelens heel herkenbaar!
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1126
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: In memoriam

Bericht door Anselmus »

Allereerst mooi dat deze man zijn hele leven in dienst van God stelde en niet bang was om zelfs voor de rechter zich te moeten verantwoorden.Wel vind ik het bijzonder dat zijn vrouw haar man verliet voor het huwelijk met deze tweede man. Dat is niet in zonde vallen, maar in zonde leven. Toch? Hoe kun je dat rijmen met het leven naar de wet van God?
Fides Quaerens Intellectum
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: In memoriam

Bericht door Isala »

Anselmus schreef:Allereerst mooi dat deze man zijn hele leven in dienst van God stelde en niet bang was om zelfs voor de rechter zich te moeten verantwoorden.Wel vind ik het bijzonder dat zijn vrouw haar man verliet voor het huwelijk met deze tweede man. Dat is niet in zonde vallen, maar in zonde leven. Toch? Hoe kun je dat rijmen met het leven naar de wet van God?
Ik had exact dezelfde vraag.
Hora est!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12005
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: In memoriam

Bericht door Herman »

Het is gebruikelijk om geen discussies op te starten over voorgangers die juist zijn heengegaan. Of ze nu binnen onze kringen bekend zijn of niet.

Hopelijk geld ook voor deze man: opdat zij rusten mogen van hun arbeid; en hun werken volgen met hen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Herman schreef:Het is gebruikelijk om geen discussies op te starten over voorgangers die juist zijn heengegaan. Of ze nu binnen onze kringen bekend zijn of niet.

Hopelijk geld ook voor deze man: opdat zij rusten mogen van hun arbeid; en hun werken volgen met hen.
Juist!
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: In memoriam

Bericht door Isala »

Herman schreef:Het is gebruikelijk om geen discussies op te starten over voorgangers die juist zijn heengegaan. Of ze nu binnen onze kringen bekend zijn of niet.

Hopelijk geld ook voor deze man: opdat zij rusten mogen van hun arbeid; en hun werken volgen met hen.
Je hebt gelijk. Excuses
Hora est!
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: In memoriam

Bericht door Germanicus »

Gisteren overleed de Anglicaanse theoloog dr. J. I. Packer.

Mooi artikel over hem in het RD: https://www.rd.nl/kerk-religie/j-i-pack ... -1.1680944
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8935
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Germanicus schreef:Gisteren overleed de Anglicaanse theoloog dr. J. I. Packer.

Mooi artikel over hem in het RD: https://www.rd.nl/kerk-religie/j-i-pack ... -1.1680944
Hij heeft veel betekend voor de opleving van Reformatorische theologie in de Anglosaksische wereld en wereldwijd. Ik had altijd veel achting voor hem.

Moge zijn ziel gebonden zijn in het bundeltje der levenden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie