In memoriam

Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: In memoriam

Bericht door Charles »

liz boer schreef:Ik heb ds P Blok verschillende keren gehoord, hij had een geweldige manier van spreken, ook een zekere arrogantie, dit bedoel ik zeker niet negatief, dit maakt hem tot een markant persoon.
Goed omschreven. Markant prediker die zowel jong als oud wist te boeien. Toen hij nog in Kootwijkerbroek stond sprak hij een juf van de school. Ze flapte er uit over zn voordracht: "Ik kan er niks aan doen maar ik vind u soms net een clown". Ds. Blok zag er de humor wel van in. Toen hij haar een tijdje later weer tegenkwam vroeg hij: "En, bent u al een beetje aan mn optredens gewend?"
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Charles schreef:
liz boer schreef:Ik heb ds P Blok verschillende keren gehoord, hij had een geweldige manier van spreken, ook een zekere arrogantie, dit bedoel ik zeker niet negatief, dit maakt hem tot een markant persoon.
Goed omschreven. Markant prediker die zowel jong als oud wist te boeien. Toen hij nog in Kootwijkerbroek stond sprak hij een juf van de school. Ze flapte er uit over zn voordracht: "Ik kan er niks aan doen maar ik vind u soms net een clown". Ds. Blok zag er de humor wel van in. Toen hij haar een tijdje later weer tegenkwam vroeg hij: "En, bent u al een beetje aan mn optredens gewend?"
Hij had absoluut humor, dat heb ik ook wel gemerkt in de tijd dat ik hem af en toe sprak en zijdelings met hem te maken had.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:Ik heb de laatste dienst beluisterd van ds Paul en inhoudelijk was het een prachtige inhoudsvolle preek.
Maar halverwege hoorde ik dat hij weleens naar een woord moest zoeken, zo leek het, of dat hij iets haperde tijdens het uitspreken.
Het was een oude man, dus begrijp ik dat uiteraard, maar kan het zijn dat hij zich toen toch niet zo goed voelde, lichamelijk?
Ik heb geen vergelijk nl.
Dit had hij in de laatste jaren vaker.
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Staat de laatste preek van ds. Paul ergens online? Kan iemand een link plaatsen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

In het "in Memoriam" op gergeminfo.nl staat een link
-
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:In het "in Memoriam" op gergeminfo.nl staat een link
Dank!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Mara schreef:Ik heb de laatste dienst beluisterd van ds Paul en inhoudelijk was het een prachtige inhoudsvolle preek.
Maar halverwege hoorde ik dat hij weleens naar een woord moest zoeken, zo leek het, of dat hij iets haperde tijdens het uitspreken.
Het was een oude man, dus begrijp ik dat uiteraard, maar kan het zijn dat hij zich toen toch niet zo goed voelde, lichamelijk?
Ik heb geen vergelijk nl.
Dit had hij in de laatste jaren vaker.
O okay.
Wanneer is hij dan ziek geworden? Kort daarna?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: In memoriam

Bericht door GJdeBruijn »

Ds. Paul was niet ziek. Vorig jaar is hij wel ziek geweest (longontsteking) maar daarna was hij weer goed opgeknapt.
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: In memoriam

Bericht door GG-er »

Mara schreef:Ik heb de laatste dienst beluisterd van ds Paul en inhoudelijk was het een prachtige inhoudsvolle preek.
Maar halverwege hoorde ik dat hij weleens naar een woord moest zoeken, zo leek het, of dat hij iets haperde tijdens het uitspreken.
Het was een oude man, dus begrijp ik dat uiteraard, maar kan het zijn dat hij zich toen toch niet zo goed voelde, lichamelijk?
Ik heb geen vergelijk nl.
Dit was inderdaad opmerkelijk. Dat had hij normaal niet.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Hij preekte de laatste jaren wat minder soepel, inderdaad. Hij hield niet van voorlezen, helaas.
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: In memoriam

Bericht door GG-er »

DDD schreef:Hij preekte de laatste jaren wat minder soepel, inderdaad. Hij hield niet van voorlezen, helaas.
Daar ben ik het niet mee eens. Hij ging de laatste jaren eenvoudiger preken. Veel mensen zijn hem de laatste jaren steeds meer gaan waarderen.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

https://kerkdienstgemist.nl/streams/140197
Hier is om 10.30 uur de rouwdienst van ds. H. Paul live mee te luisteren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: In memoriam

Bericht door Ad Anker »

Mij valt wel op dat er nu geen vragen zijn over voorgangers tijdens de rouwdienst e.d. Dit in tegenstelling tot vorige week.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: In memoriam

Bericht door Adje »

-DIA- schreef:
Jantje schreef:Ds. Paul ook. Ik las nog wat antwoorden van hem op http://www.refoweb.nl. Heel duidelijk en kernachtig!
Ik wist niet dat hij de vader was van prof. dr. M. J. Paul.
Nooit bij stilgestaan eigenlijk.
Ook van deze zoon:
https://www.digibron.nl/search/detail/f ... ergeschikt

https://www.rd.nl/vandaag/economie/harr ... -1.1439955
Laatst gewijzigd door Adje op 16 jul 2019, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

Ad Anker schreef:Mij valt wel op dat er nu geen vragen zijn over voorgangers tijdens de rouwdienst e.d. Dit in tegenstelling tot vorige week.
Het is mij ook opgevallen. De evt. discussie hierover wilde ik niet aanzwengelen voor de begrafenis. Maar opvallend is het zeker!
-
Plaats reactie