In memoriam

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

Ach, goede herinneringen aan hem als consulent.
Who is John Galt? :quoi
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: In memoriam

Bericht door Mistig »

En we verliezen weer zo'n oude broeder met een breed blikveld en een evenwichtige prediking.
Ook hier goede herinneringen...
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Ik heb tijdens een weekend in Scheveningen, in de Gereformeende Gemeente aldaar, Ds. J. Driessen eens mogen beluisteren. Ik meen te herinneren dat ik dacht de lijn van de Erskines te herkennen (zoals ook bij bijvoorbeeld Ds. van Gelder), maar het is al jaren geleden, en ik kan me vergist hebben. De zus van Ds. J. Driessen herinner ik me ook nog als onderwijzeres op de school waar ik als kind op zat.

Ik kan de waardering van Mistig ("breed blikveld en een evenwichtige prediking") goed plaatsen. Die indruk kreeg ik ook.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Opnieuw is er een oud-herder en -leraar uit onze gemeente overleden. Ook hier waren er zeer goede herinneringen, zoals ik uit de overleveringen begrepen heb.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: In memoriam

Bericht door Hendrikus »

Jantje schreef:Opnieuw is er een oud-herder en -leraar uit onze gemeente overleden. Ook hier waren er zeer goede herinneringen, zoals ik uit de overleveringen begrepen heb.
Zeker. Heb hem in 't verleden regelmatig gehoord, veel waardering voor zijn nuchtere maar tegelijkertijd zeer bewogen evangelieprediking.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4030
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: In memoriam

Bericht door Maanenschijn »

J.C. Philpot schreef:Ik heb tijdens een weekend in Scheveningen, in de Gereformeende Gemeente aldaar, Ds. J. Driessen eens mogen beluisteren. Ik meen te herinneren dat ik dacht de lijn van de Erskines te herkennen (zoals ook bij bijvoorbeeld Ds. van Gelder), maar het is al jaren geleden, en ik kan me vergist hebben. De zus van Ds. J. Driessen herinner ik me ook nog als onderwijzeres op de school waar ik als kind op zat.

Ik kan de waardering van Mistig ("breed blikveld en een evenwichtige prediking") goed plaatsen. Die indruk kreeg ik ook.
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Zelfs bij de herinnering aan de lessen van Juffrouw Driessen!

Je haalt ook Ds. Van Gelder aan. Laten we deze oude predikant, aan wie ik erg goede herinneringen heb, niet vergeten. De ouderdom valt voor hem en zijn omgeving niet mee.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Dat lijkt heel plotseling. Ik weet nog goed dat hij regelmatig bij ons preekte.

Ik sluit mij aan bij wat hier al over gezegd is.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

ouderling Koole uit Den Haag overleden. Hij nam een grote plaats in de CGK in.
https://www.rd.nl/artikel/915145-d-koole-cgk-overleden
Who is John Galt? :quoi
Online
merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: In memoriam

Bericht door merel »

Is het ook mogelijk om de link te kunnen lezen /delen zonder de betaalmuur? Ik wil de link graag doorsturen naar zijn zoon .
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

merel schreef:Is het ook mogelijk om de link te kunnen lezen /delen zonder de betaalmuur? Ik wil de link graag doorsturen naar zijn zoon .
De link kun je sowieso delen. Je kunt een paar artikelen gratis lezen, dus misschien lukt dat dan wel?
-
GGotK
Berichten: 2181
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: In memoriam

Bericht door GGotK »

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: In memoriam

Bericht door John Galt »

Handig om niet alleen een linkje te plaatsen, maar ook even erbij te zetten waar het om gaat.
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: In memoriam

Bericht door Tiberius »

Als je je muis boven de link beweegt (niet klikken), dan zie je onderin de titel van het artikel. In dit geval dat voorganger E. van Baren is overleden.
Maar in het algemeen ben ik het met je eens: zet er even bij waarom je een link plaatst.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Een mooi aanvullend gedenkschrift naar aanleiding van het overlijden van L.M.P. Scholten.

https://www.rd.nl/artikel/918077-l-m-p- ... d-scribent
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Net het verschrikkelijke nieuws te horen gekregen dat onze oud predikant Ds. C. v. Duijn, nu door de GZB uitgezonden, vandaag op 60 jarige leeftijd is overleden aan een hartstilstand.
We kregen een mail van de scriba rondgestuurd.

Hij was de 1e predikant die ik me goed kan herinneren. Ik was 6 jaar toen hij in onze gemeente kwam(maart 1990) en 12 jaar toen hij wegging(december 1995).
Hij is ons gezin tot grote (pastorale) steun geweest in een moeilijke tijd, en dat vergeet je niet snel ook al was ik nog een kind.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Plaats reactie