In memoriam

johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: In memoriam

Bericht door johannes123 »

margrietha schreef:
Arja schreef:
moeder schreef:wie heeft er op de begraafplaats gesproken?
Als ik het goed onthouden heb:

Ds A. Beens
Ds. Boeder?

De tweede kon ik de naam niet van verstaan.
Dat zal ds G. Beens geweest zijn
Klopt.
Ds. Boeder en Ds. Beens op het graf en ds. Schipper in de kerk nog.
Gebruikersavatar
KGPHP
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 mar 2019, 12:47

Re: In memoriam

Bericht door KGPHP »

johannes123 schreef:
margrietha schreef:
Arja schreef:
moeder schreef:wie heeft er op de begraafplaats gesproken?
Als ik het goed onthouden heb:

Ds A. Beens
Ds. Boeder?

De tweede kon ik de naam niet van verstaan.
Dat zal ds G. Beens geweest zijn
Klopt.
Ds. Boeder en Ds. Beens op het graf en ds. Schipper in de kerk nog.
https://www.rd.nl/kerk-religie/ds-p-blo ... -1.1581011
If you cannot pray like Peter, If you cannot preach like Paul,
You can tell the love of Jesus, How He died tot save us all!
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: In memoriam

Bericht door GG-er »

Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
DDD
Berichten: 28659
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Dat is wel een hele schok. Hij preekte pas nog bij ons, inderdaad. Ik had niet gedacht dat hij al 90 was.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Inderdaad. Ik schrik er ook behoorlijk van.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: In memoriam

Bericht door Jongere »

Ach.. een generatie valt weg. Goede herinneringen aan zijn evenwichtige en heldere prediking. Hij kon stralen als hij Christus uitstalde in de prediking. Nu mag hij van aangezicht tot aangezicht zien.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: In memoriam

Bericht door Bezorgd »

Jongere schreef:Ach.. een generatie valt weg. Goede herinneringen aan zijn evenwichtige en heldere prediking. Hij kon stralen als hij Christus uitstalde in de prediking. Nu mag hij van aangezicht tot aangezicht zien.
Eens, hij preekte vroeger vaak bij ons.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Hier ook inderdaad.

Ik vond nog het onderstaand interview van afgelopen najaar in de Terdege:
https://www.digibron.nl/search/detail/1 ... n-genade/2
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: In memoriam

Bericht door GG-er »

DDD schreef:Dat is wel een hele schok. Hij preekte pas nog bij ons, inderdaad. Ik had niet gedacht dat hij al 90 was.
Dat dacht ik elke keer weer. Hij liep moeilijk, maar verder had hij niet de uitstraling van zo'n oude man. Hij was volstrekt helder van geest. Mooi als je tot op zo'n hoge leeftijd mag preken.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
GG-er
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 mei 2014, 14:12

Re: In memoriam

Bericht door GG-er »

Jongere schreef:Ach.. een generatie valt weg. Goede herinneringen aan zijn evenwichtige en heldere prediking. Hij kon stralen als hij Christus uitstalde in de prediking. Nu mag hij van aangezicht tot aangezicht zien.
Mooi gezegd! Hij straalde dan inderdaad. En het leek wel of hij steeds duidelijker ging preken naarmate hij ouder werd. Alsof hij zich heel goed realiseerde dat het moment dat hij God mocht ontmoeten al heel dichtbij was.
Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? ~ Romeinen 8:31b
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: In memoriam

Bericht door Ad Anker »

Hij is in het harnas gestorven. Hij laat een oprechte opwekking na, getuigende het slot van zijn preek, afgelopen zondagmorgen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: In memoriam

Bericht door Ad Anker »

Ad Anker schreef:Hij is in het harnas gestorven. Hij laat een oprechte opwekking na, getuigende het slot van zijn preek, afgelopen zondagmorgen.
Hij preekte afgelopen zondagmorgen in Zoetermeer n.a.v. Hand. 2:42. Dit was de afsluiting van die preek: "Blijf bij de leer, gemeente, jongens en meisjes, die in het Woord van God is verankerd. En wijk er geen duimbreed van. Maar laat dat Woord gezag hebben in ons leven. Want dat is de leer der waarheid. De leer die ons geleerd wordt en bekend gemaakt, als de enige grond van de zaligheid wordt aangewezen: de Heere Jezus.(…) Er zijn veel dingen die ons van het gebed afhouden maar laat voor alle dingen het gebed zijn: ‘schenk Gij mij de hulp van Uwen Geest, mocht Die mij op mijn pâan ten Leidsman strekken’. En jongens en meisjes, Met deze leer kom je nooit beschaamd uit. Wel met jezelf. Wel met de wereld. Wel met de wetenschap die de waarheid van Gods Woord ondermijnt. Wel door de nieuwe inzichten die men meent te hebben om het Woord te benaderen. Maar blijf bij de eenvoudigheid van het Woord, dat God ons gegeven heeft waarin de weg der zaligheid bekend gemaakt wordt. En die Hem hoort, die zal leven. Amen."
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: In memoriam

Bericht door Bezorgd »

Ad Anker schreef:
Ad Anker schreef:Hij is in het harnas gestorven. Hij laat een oprechte opwekking na, getuigende het slot van zijn preek, afgelopen zondagmorgen.
Hij preekte afgelopen zondagmorgen in Zoetermeer n.a.v. Hand. 2:42. Dit was de afsluiting van die preek: "Blijf bij de leer, gemeente, jongens en meisjes, die in het Woord van God is verankerd. En wijk er geen duimbreed van. Maar laat dat Woord gezag hebben in ons leven. Want dat is de leer der waarheid. De leer die ons geleerd wordt en bekend gemaakt, als de enige grond van de zaligheid wordt aangewezen: de Heere Jezus.(…) Er zijn veel dingen die ons van het gebed afhouden maar laat voor alle dingen het gebed zijn: ‘schenk Gij mij de hulp van Uwen Geest, mocht Die mij op mijn pâan ten Leidsman strekken’. En jongens en meisjes, Met deze leer kom je nooit beschaamd uit. Wel met jezelf. Wel met de wereld. Wel met de wetenschap die de waarheid van Gods Woord ondermijnt. Wel door de nieuwe inzichten die men meent te hebben om het Woord te benaderen. Maar blijf bij de eenvoudigheid van het Woord, dat God ons gegeven heeft waarin de weg der zaligheid bekend gemaakt wordt. En die Hem hoort, die zal leven. Amen."

Mooi! Dank voor het delen.
Mannetje
Berichten: 7744
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

Ds. Paul was voor mij altijd een voorbeeld van Psalm 92:
14 Die in het huis des HEEREN geplant zijn, dien zal gegeven worden te groeien in de voorhoven onzes Gods.
15 In den grijzen ouderdom zullen zij nog vruchten dragen; zij zullen vet en groen zijn,
16 Om te verkondigen, dat de HEERE recht is; Hij is mijn Rotssteen, en in Hem is geen onrecht.
-
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

Jantje schreef:Hier ook inderdaad.

Ik vond nog het onderstaand interview van afgelopen najaar in de Terdege:
https://www.digibron.nl/search/detail/1 ... n-genade/2
Wat een helder getuigenis!
Plaats reactie