In memoriam

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: In memoriam

Bericht door refo »

Het is hier bijna voor mijn kantoor gebeurd.
Er vlak bij staat de school GSG Leo Vroman. Van die school waren ook veel leerlingen getuige van het ongeluk.
Er staat daar een kunstwerkje, wat nu als monument voor de nagedachtenis van Rhodé dient. Het ligt er vol bloemen.
Net stonden 20 jongeren van die school met elkaar te rouwen. Het is daar ook hard aangekomen.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

De Heere gedenke de familie Zondag en de gemeente van Woerden in dit grote verdriet en Hij heilige deze ernstige roepstem aan het hart van velen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: In memoriam

Bericht door Desiree »

Waar je ook bent.. mensen weten ervan. De dochter van dominee Zondag. En dan valt er een stilte..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Arie
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:25

Re: In memoriam

Bericht door Arie »

Ook wij waren diep geschokt door eerst te horen van het meisje en vervolgens dat het 'één van ons' was.
Ik heb alleen één vraag; kan iemand mij uitleggen waarom het RD over dit laatste feit niets zegt? Dinsdag stond alleen dat er 'een 14-jarig meisje was verongelukt' en ook vandaag geen énkel bericht dat het een dochter van ds. Zondag was?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Arie schreef:Ook wij waren diep geschokt door eerst te horen van het meisje en vervolgens dat het 'één van ons' was.
Ik heb alleen één vraag; kan iemand mij uitleggen waarom het RD over dit laatste feit niets zegt? Dinsdag stond alleen dat er 'een 14-jarig meisje was verongelukt' en ook vandaag geen énkel bericht dat het een dochter van ds. Zondag was?
Het RD moet aan objectieve berichtgeving doen, en in dat kader is het niet van belang of het dochter van meneer X of van ds Y is.
S.v.p. hier geen discussie.
Bruna
Berichten: 1734
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Bruna »

Arie schreef:Ook wij waren diep geschokt door eerst te horen van het meisje en vervolgens dat het 'één van ons' was.
Ik heb alleen één vraag; kan iemand mij uitleggen waarom het RD over dit laatste feit niets zegt? Dinsdag stond alleen dat er 'een 14-jarig meisje was verongelukt' en ook vandaag geen énkel bericht dat het een dochter van ds. Zondag was?
Het is heel erg wat er is gebeurd, dat vooropgesteld.
Maar het voegt niets toe en het is in principe niet erger als het een dochter is van een onbekende Nederlander dan een dochter van een dominee van welk kerkverband dan ook.
Arie
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:25

Re: In memoriam

Bericht door Arie »

eilander schreef: Het RD moet aan objectieve berichtgeving doen, en in dat kader is het niet van belang of het dochter van meneer X of van ds Y is.
S.v.p. hier geen discussie.
Het gaat me niet om discussie, maar je hoeft dit feit toch niet te verzwijgen? Nu moet reformatorisch nederland dit feit dus van het AD of de Telegraaf vernemen? Ik vind dat bijzonder, maar ik zal er over ophouden.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: In memoriam

Bericht door Zita »

Wat ik erg bijzonder vind, is dat naar aanleiding van dit sterfgeval delen van de laatstgehouden preek van ds Zondag door de seculiere media worden gedeeld. Ik zag bijvoorbeeld op de facebook van RTL een link naar de preek. Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. De intentie van de media zal ongetwijfeld enigszins sensationeel zijn geweest, maar tegelijkertijd is het toch verspreiding van het evangelie.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: In memoriam

Bericht door pierre27 »

Zita schreef:Wat ik erg bijzonder vind, is dat naar aanleiding van dit sterfgeval delen van de laatstgehouden preek van ds Zondag door de seculiere media worden gedeeld. Ik zag bijvoorbeeld op de facebook van RTL een link naar de preek. Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. De intentie van de media zal ongetwijfeld enigszins sensationeel zijn geweest, maar tegelijkertijd is het toch verspreiding van het evangelie.
Helemaal mee eens Zita, het trof me en mijn leerlingen bijzonder.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

Zita schreef:Wat ik erg bijzonder vind, is dat naar aanleiding van dit sterfgeval delen van de laatstgehouden preek van ds Zondag door de seculiere media worden gedeeld. Ik zag bijvoorbeeld op de facebook van RTL een link naar de preek. Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. De intentie van de media zal ongetwijfeld enigszins sensationeel zijn geweest, maar tegelijkertijd is het toch verspreiding van het evangelie.
Dat was precies wat ik ook dacht.
Reforok
Verbannen
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 feb 2018, 15:31

Re: In memoriam

Bericht door Reforok »

Arie schreef:
eilander schreef: Het RD moet aan objectieve berichtgeving doen, en in dat kader is het niet van belang of het dochter van meneer X of van ds Y is.
S.v.p. hier geen discussie.
Het gaat me niet om discussie, maar je hoeft dit feit toch niet te verzwijgen? Nu moet reformatorisch nederland dit feit dus van het AD of de Telegraaf vernemen? Ik vind dat bijzonder, maar ik zal er over ophouden.
Het voegt echt niets toe als wel en wee van bekendere refo's wel vermeld worden. Ik vind aantal comments in deze ook al te veel. een mededeling is voldoende.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: In memoriam

Bericht door pierre27 »

Reforok schreef:
Arie schreef:
eilander schreef: Het RD moet aan objectieve berichtgeving doen, en in dat kader is het niet van belang of het dochter van meneer X of van ds Y is.
S.v.p. hier geen discussie.
Het gaat me niet om discussie, maar je hoeft dit feit toch niet te verzwijgen? Nu moet reformatorisch nederland dit feit dus van het AD of de Telegraaf vernemen? Ik vind dat bijzonder, maar ik zal er over ophouden.
Het voegt echt niets toe als wel en wee van bekendere refo's wel vermeld worden. Ik vind aantal comments in deze ook al te veel. een mededeling is voldoende.
Tja wat is teveel. Volgens mij is het allemaal waardig wat er geschreven is.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: In memoriam

Bericht door Roos2017 »

Terri schreef:
Zita schreef:Wat ik erg bijzonder vind, is dat naar aanleiding van dit sterfgeval delen van de laatstgehouden preek van ds Zondag door de seculiere media worden gedeeld. Ik zag bijvoorbeeld op de facebook van RTL een link naar de preek. Zoiets heb ik nog nooit eerder gezien. De intentie van de media zal ongetwijfeld enigszins sensationeel zijn geweest, maar tegelijkertijd is het toch verspreiding van het evangelie.
Dat was precies wat ik ook dacht.
Vind ik ook.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/le ... -1.1482186

Hier ook een grote slag; allereerst voor de familie maar ook voor de jongelui...
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

helma schreef:https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/le ... -1.1482186

Hier ook een grote slag; allereerst voor de familie maar ook voor de jongelui...
Zo ongelooflijk verdrietig....geen woorden.....
Plaats reactie