In memoriam

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

HHKtE schreef:Was hij ook niet hersteld hervormd geworden?
Volgens mij niet. Op kerktijden staat ook "ds. A. J. Mulder is emeritus predikant van de Protestantse Kerk in Nederland (Hervormde Gemeenten)".
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: In memoriam

Bericht door wilhelmus »

J.C. Philpot schreef:
HHKtE schreef:Was hij ook niet hersteld hervormd geworden?
Volgens mij niet. Op kerktijden staat ook "ds. A. J. Mulder is emeritus predikant van de Protestantse Kerk in Nederland (Hervormde Gemeenten)".
Hij kerkte wel eens, samen met zijn zwager Ds. W. van Hennekeler, in de HHG van Leerbroek.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

In memoriam: mevr. W. Heijkamp - Snoei (57)

In de nacht van vrijdag op zaterdag 19 januari is overleden mevr. W. Heijkamp-Snoei, echtgenote van ds. G. Heijkamp, in de leeftijd van 57 jaar. Diepe rouw is er gekomen in het hart en huis van onze geliefde broeder en zijn kinderen en kleinkinderen. Waar zo lang voor werd gevreesd is nu werkelijkheid geworden.
Ongeveer zes jaar geleden openbaarde zich bij mevr. Heijkamp een ernstige, progressief verlopende ziekte MSA. In deze jaren werden haar krachten meer en meer afgebroken.
Het was haar verlangen dat ze tot het laatste toe thuis verzorgd kon worden. En de Heere gaf onze broeder met zijn kinderen de kracht om zó voor haar te zorgen, dat ook in de tijd dat zij niets meer kon, zij toch thuis kon en mocht blijven.
De Heere gedenke onze broeder met zijn kinderen en kleinkinderen in deze zo smartelijke weg. Ook in de gang naar de begraafplaats die gemaakt moet worden. Temidden van het verdriet is het toch ook een treuren niet als van degenen die geen hoop hebben. Hoe moeilijk ze zich ook in het laatst kon uiten, daar was toch het uitzien naar de Meerdere van Boaz.
Hoe bestreden dit ook wordt, Hij zal nooit laten varen het werk dat Zijn hand begon. Wat ligt de Kerk des Heeren toch onwankelbaar vast in de Middelaarshanden van Christus, Die alles gaf om Zich een bruid te verwerven. Om de arbeid Zijner ziel zal Hij het zien en verzadigd worden. Daarom mocht onze geliefde broeder haar overgeven in de hand van Hem, Die alles doet om Zijns heiligen Naams wil.
Mag dat ook zijn troost en sterkte zijn in het grote verlies van zijn geliefde vrouw en voor de kinderen een lieve moeder en grootmoeder. Dat het maar mag zijn: “bij U schuil ik” Ps. 143.


Ds. G.J.N. Moens, Lisse

(Bron: De Saambinder)


https://www.gergeminfo.nl/nieuws/memori ... p-snoei-57
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: In memoriam

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Overleden Ds G Bijkerk em pred van de CGK op de leeftijd van 80 jaar afgelopen zaterdag
claus
Berichten: 717
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: In memoriam

Bericht door claus »

Gisteravond laat is op de leeftijd van 55 jaar overleden Ada van Dijkhuizen, de vrouw van wijlen Evert van Dijkhuizen. De Heere gedenke vooral de kinderen, die ouderloos achterblijven.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: In memoriam

Bericht door Orchidee »

Heftig als je je beide ouders moet missen!
In onze ogen beiden niet oud geworden.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

'Bart Repko, wachter op de muren van Jeruzalem, is in Jeruzalem overleden.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Terri schreef:'Bart Repko, wachter op de muren van Jeruzalem, is in Jeruzalem overleden.
Ik heb hem niet gekend, maar naar wat ik over hem lees moet hij een markant man geweest zijn.

https://christenenvoorisrael.nl/2019/03 ... 1949-2019/
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door Terri »

J.C. Philpot schreef:
Terri schreef:'Bart Repko, wachter op de muren van Jeruzalem, is in Jeruzalem overleden.
Ik heb hem niet gekend, maar naar wat ik over hem lees moet hij een markant man geweest zijn.

https://christenenvoorisrael.nl/2019/03 ... 1949-2019/
Wij zijn met hem mee geweest de muren op in Jeruzalem, zeer indrukwekkend om de profetieën te proclameren.
Elke dag ging hij, alleen een Bijbel mee.
Er ging wat van uit.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: In memoriam

Bericht door merel »

Ds A.J. Otter ( CGK) is afgelopen donderdag overleden op 91 jarige leeftijd.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: In memoriam

Bericht door JCRyle »

Prof. dr. W.H. Velema, emeritus-hoogleraar en predikant van de Christelijke Gereformeerde kerken, is op 89-jarige leeftijd overleden.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: In memoriam

Bericht door liz boer »

JCRyle schreef:Prof. dr. W.H. Velema, emeritus-hoogleraar en predikant van de Christelijke Gereformeerde kerken, is op 89-jarige leeftijd overleden.
Ik heb goede herinneringen aan hem in de tijd dat ik bij ELEOS werkte, hij hield wel eens worksshops over Ethiek, het was een sympathiek persoon
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: In memoriam

Bericht door helma »

Zondag werd er al voor hem gebeden bij ons in de kerk. Hij is de strijd te boven..
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

helma schreef:Zondag werd er al voor hem gebeden bij ons in de kerk. Hij is de strijd te boven..
Was hij een broer van ds. J.H. Velema?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie