In memoriam

RotterS
Berichten: 136
Lid geworden op: 19 feb 2013, 15:35

Re: In memoriam

Bericht door RotterS »

Jantje schreef:
RotterS schreef:Ik kon net de dienst van zaterdag 21 april van GG Woerden gewoon terugluisteren. Of dit de hele dienst is, of dat er in geknipt is, weet ik niet. Ik heb hem niet helemaal geluisterd.
Het gaat niet over de rouwdienst, maar het gaat over de avonddienst in Woerden, van afgelopen zondagavond.
Ah, excuus, dan heb ik de eerdere posts verkeerd begrepen.
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
AHeik
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:13

Re: In memoriam

Bericht door AHeik »

Sorry.
Ik wist niet dat mijn gewone vraag, zoveel berichten los zou maken.
Dit was niet de bedoeling.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Is het inderdaad heel bijzonder dat in een rouwdienst in de GG een in memoriam wordt uitgesproken door een broer en een zus?
En wat zou het gefundeerde bezwaar dan kunnen zijn?
Ik vind het nogal ongelooflijk dat uit de eigen gelederen deze rare kritiek komt nl.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: In memoriam

Bericht door Wandelende »

Volgens mij is dit topic bedoeld voor feitelijke informatie en niet voor een m.i. uiteenzetting over preken die wel of niet online staan. Of zelfs voor andersoortige suggestieve opmerkingen die eerder schade doen dan goed.
(~)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Wandelende schreef:Volgens mij is dit topic bedoeld voor feitelijke informatie en niet voor een m.i. uiteenzetting over preken die wel of niet online staan. Of zelfs voor andersoortige suggestieve opmerkingen die eerder schade doen dan goed.
Nee sorry, je hebt gelijk. Maar ik was er nogal van ontdaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28480
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: In memoriam

Bericht door DDD »

Mara schreef:Is het inderdaad heel bijzonder dat in een rouwdienst in de GG een in memoriam wordt uitgesproken door een broer en een zus?
En wat zou het gefundeerde bezwaar dan kunnen zijn?
Ik vind het nogal ongelooflijk dat uit de eigen gelederen deze rare kritiek komt nl.
Volgens mij is dat niet bijzonder. Het viel mij wel op dat er niet eerst gezongen werd.
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: In memoriam

Bericht door Refoforum2017 »

Een leerling van het Van Lodenstein College in Barneveld verongelukt:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/fi ... -1.1487046
s1051952
Berichten: 125
Lid geworden op: 20 okt 2012, 13:04

Re: In memoriam

Bericht door s1051952 »

Refoforum2017 schreef:Een leerling van het Van Lodenstein College in Barneveld verongelukt:

https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/fi ... -1.1487046
Verdrietig. We zullen voor de nabestaanden bidden.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Dodo »

Herman van Vliet is overleden. In het RD van vandaag staat een stuk over hem.
Hij heeft Bodegraafse wortels. Hij zou zaterdag hier een concert geven.
aggieoudje
Berichten: 897
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

De hervormde predikant ds. G. C. Kunz is zaterdag overleden.

George Coenraad Kunz werd geboren op 17 november 1941 in Delft. Hij studeerde theologie te Utrecht en werd in 1969 hervormd predikant te Polsbroek. Vervolgens stond hij te Werkendam (1973), Dordrecht (1978), Waddinxveen (1986), Papendrecht (1991) en Sommelsdijk (1998).

Ds. Kunz ging in december 2003 met emeritaat. Sinds 2015 verbleef hij in verpleeghuis Salem in Ridderkerk.

De begrafenis is donderdag vanuit de Pauluskerk in Dordrecht.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: In memoriam

Bericht door Orchidee »

Is dat de vader van ds Kunz uit Katwijk?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
GJdeBruijn
Berichten: 2198
Lid geworden op: 09 mar 2010, 13:37

Re: In memoriam

Bericht door GJdeBruijn »

Orchidee schreef:Is dat de vader van ds Kunz uit Katwijk?
Ja.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: In memoriam

Bericht door freek »

aggieoudje schreef:De hervormde predikant ds. G. C. Kunz is zaterdag overleden.

George Coenraad Kunz werd geboren op 17 november 1941 in Delft. Hij studeerde theologie te Utrecht en werd in 1969 hervormd predikant te Polsbroek. Vervolgens stond hij te Werkendam (1973), Dordrecht (1978), Waddinxveen (1986), Papendrecht (1991) en Sommelsdijk (1998).

Ds. Kunz ging in december 2003 met emeritaat. Sinds 2015 verbleef hij in verpleeghuis Salem in Ridderkerk.

De begrafenis is donderdag vanuit de Pauluskerk in Dordrecht.
Ik zag een gezamenlijke rouwadvertentie in het RD van de HHK en de HG-PKN van Werkendam. Dat vond ik een sympathiek gebaar.
Gebruikersavatar
liz boer
Berichten: 2989
Lid geworden op: 18 jun 2018, 15:31

Re: In memoriam

Bericht door liz boer »

freek schreef:
aggieoudje schreef:De hervormde predikant ds. G. C. Kunz is zaterdag overleden.

George Coenraad Kunz werd geboren op 17 november 1941 in Delft. Hij studeerde theologie te Utrecht en werd in 1969 hervormd predikant te Polsbroek. Vervolgens stond hij te Werkendam (1973), Dordrecht (1978), Waddinxveen (1986), Papendrecht (1991) en Sommelsdijk (1998).

Ds. Kunz ging in december 2003 met emeritaat. Sinds 2015 verbleef hij in verpleeghuis Salem in Ridderkerk.

De begrafenis is donderdag vanuit de Pauluskerk in Dordrecht.
Ik zag een gezamenlijke rouwadvertentie in het RD van de HHK en de HG-PKN van Werkendam. Dat vond ik een sympathiek gebaar.
Ja idd een heel mooi gebaar.
Zo God voor ons is, wie kan tegen ons zijn?
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: In memoriam

Bericht door wilhelmus »

Vandaag overleden in de leeftijd van 69 jaar, Ds. D.J. van Eckeveld. em. predikant in de PKN.

Bron: kerkenraad Katwijk
Plaats reactie