In memoriam

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: In memoriam

Bericht door Herman »

Dodo schreef:Ik heb het idee dat er dit jaar heel veel Nederlanders in het buitenland omkomen.
Het is veel in de media. Vermissingen en ongevallen in het buitenland. Statistisch zal het wel niet meer of minder zijn dan anders.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Ik heb het idee dat er dit jaar heel veel Nederlanders in het buitenland omkomen.
Ja ik ook. Met name door verdrinking ook.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Ook een Nederlandse vrouw van 27 doodgereden op een fiets in Melbourne
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

In dit topic wordt het overlijden van een persoon binnen het kerkelijke leven (soms wat ruim genomen) gememoreerd. Voor andere nieuwberichten of gedachtenwisseling daarover zijn hier wel andere plaatsen.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: In memoriam

Bericht door JCRyle »

Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.

Bron: RD.nl
astroguy
Berichten: 645
Lid geworden op: 29 dec 2004, 08:12
Locatie: Johannesburg, Zuid Afrika

Re: In memoriam

Bericht door astroguy »

Donderdag is in de leeftijd van 82 jaar overleden ds. M. Kuiper, emeritus predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk te Twijzel (Friesland).
Student in de jaren 1950 bij de oude ds. G. Taverne, predikant van een vrije gemeente in Zuid Afrika, Frankfort, hulppredikant en predikant van Donkerbroek van de Gereformeerde Kerken in Nederland, daarna van diverse gemeenten in de Nederduitse Gereformeerde Kerk in Zuid Afrika, in 1995 predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk in Twijzel als opvolger van o.a. ds. Van den Belt en ds. G. den Boer. Emeritus sedert 2007, als emeritus nog overgegaan naar de Nederlands Gereformeerde Kerken.
Atze
Pianoman
Berichten: 81
Lid geworden op: 05 jan 2018, 20:27

Re: In memoriam

Bericht door Pianoman »

astroguy schreef:Donderdag is in de leeftijd van 82 jaar overleden ds. M. Kuiper, emeritus predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk te Twijzel (Friesland).
Student in de jaren 1950 bij de oude ds. G. Taverne, predikant van een vrije gemeente in Zuid Afrika, Frankfort, hulppredikant en predikant van Donkerbroek van de Gereformeerde Kerken in Nederland, daarna van diverse gemeenten in de Nederduitse Gereformeerde Kerk in Zuid Afrika, in 1995 predikant van de Vrije Gereformeerde Kerk in Twijzel als opvolger van o.a. ds. Van den Belt en ds. G. den Boer. Emeritus sedert 2007, als emeritus nog overgegaan naar de Nederlands Gereformeerde Kerken.
Dr. Kuiper had al vele jaren vóór zijn emeritaat preekconsent in de Ned. Ger. Kerken.
Hij was in Twijzel bevestigd door ds. W. Wester, emeritus predikant van de Ger. Kerken (syn.).
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

JCRyle schreef:Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.

Bron: RD.nl
Ik zie het nu pas. Dit schokt me! Ik heb hem heel vaak gehoord toen hij in Rijssen stond als opvolger van ds. Goudriaan.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: In memoriam

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
JCRyle schreef:Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.

Bron: RD.nl
Ik zie het nu pas. Dit schokt me! Ik heb hem heel vaak gehoord toen hij in Rijssen stond als opvolger van ds. Goudriaan.
Zoiets dacht ik al. Ik las dat hij in Rijssen gestaan had, dus het vermoeden was er al dat je hem geregeld gehoord had.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

astroguy schreef:Zoals eilander eerder genoemd heeft is deze rubriek bedoeld om kerkelijke personen te memoren en niet om over het (mogelijke) einde van kerk (verbanden) vooruit te lopen. Ga daar maar een andere rubriek voor openen.
Juist. Op dit moment is dat absoluut niet gepast.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: In memoriam

Bericht door Desiree »

-DIA- schreef:
JCRyle schreef:Zaterdagavond is in de leeftijd van 80 jaar overleden ds. J. van Prooijen, emeritus predikant van de Oud Gereformeerde Gemeente te Hendrik-Ido-Ambacht.

Bron: RD.nl
Ik zie het nu pas. Dit schokt me! Ik heb hem heel vaak gehoord toen hij in Rijssen stond als opvolger van ds. Goudriaan.
Ach... goede herinneringen aan in moeilijke tijden. De gedachtenis des rechtvaardigen zal tot zegening zijn. Bedankt voor het delen..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: In memoriam

Bericht door eilander »

Discussie hier verwijderd. In dit topic is dat niet gewenst.
Teelinck
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2017, 15:46

Re: In memoriam

Bericht door Teelinck »

Weet iemand of het mogelijk is om de rouwdienst mee te luisteren via internet?
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: In memoriam

Bericht door -DIA- »

Teelinck schreef:Weet iemand of het mogelijk is om de rouwdienst mee te luisteren via internet?
Dat zou ik ook wel willen weten, maar ds. van Prooijen wat kennende zou hij er zelf waarschijnlijk niet voor zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: In memoriam

Bericht door Refoforum2017 »

Een jongetje van 7 van de reformatorische Boazschool in Meliskerke is gisteravond overleden na een aanval van een koe.
Plaats reactie