In memoriam

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Hij heeft een hoge leeftijd mogen bereiken.

Las hij preken in de diensten, of nocht hij ook een stichtelijk woord spreken?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
gallio
Berichten: 1969
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: In memoriam

Bericht door gallio »

J.C. Philpot schreef:Hij heeft een hoge leeftijd mogen bereiken.

Las hij preken in de diensten, of nocht hij ook een stichtelijk woord spreken?
Hij las alleen preken zover ik weet. Ik denk dat hij ook niet ambtsdrager van de afdeling was.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

98 jaar is wat men een gezegende leeftijd noemt.

Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik er niet naar verlang zo oud te moeten worden. Hier beneden is het niet...
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: In memoriam

Bericht door wilhelmus »

J.C. Philpot schreef:98 jaar is wat men een gezegende leeftijd noemt.

Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik er niet naar verlang zo oud te moeten worden. Hier beneden is het niet...
We moeten wel bedenken dat de uitspraak "hier beneden is het niet" ooit is uitgesproken in een andere context. Het is juist een zegen als je op hoge leeftijd mag werken is zijn dienst en andere tot Christus mag leiden. Oud worden in de Bijbel wordt gezien als een zegen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

wilhelmus schreef: We moeten wel bedenken dat de uitspraak "hier beneden is het niet" ooit is uitgesproken in een andere context. Het is juist een zegen als je op hoge leeftijd mag werken is zijn dienst en andere tot Christus mag leiden. Oud worden in de Bijbel wordt gezien als een zegen.
Zeker, ik verwoordde slechts mijn eigen gevoelen over het oud worden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
aggieoudje
Berichten: 901
Lid geworden op: 10 nov 2015, 21:41

Re: In memoriam

Bericht door aggieoudje »

Ds. A. van Cappellen, emeritus predikant binnen de Protestantse Kerk in Nederland (PKN), is dinsdag overleden.

Ik ken hem redelijk goed. Zijn dochter en zoon zijn beide lid van onze gemeente. Zijn zoon is al vele jaren koster van onze Rehobothkerk.
Bewaar mijn ziel en red mij; laat mij niet beschaamd worden, want tot U heb ik de toevlucht genomen. (Psalm25:20, Belijdenistekst)
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: In memoriam

Bericht door Refoforum2017 »

De vrouw van ds. G. Heijkamp (GG Enkhuizen) is overleden.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Refoforum2017 schreef:De vrouw van ds. G. Heijkamp (GG Enkhuizen) is overleden.
Wat is je bron?
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
GZB
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jul 2018, 20:53

Re: In memoriam

Bericht door GZB »

Jantje schreef:
Refoforum2017 schreef:De vrouw van ds. G. Heijkamp (GG Enkhuizen) is overleden.
Wat is je bron?
gergeminfo.nl
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriamu

Bericht door Jantje »

Ik zie het.

Dat ds. Heijkamp, die zelf toch ook een zwakkere gezondheid heeft, maar de kracht des Heeren zou mogen krijgen om dit zware verlies te kunnen dragen.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Tom
Berichten: 433
Lid geworden op: 28 mar 2016, 20:45

Re: In memoriamu

Bericht door Tom »

Jantje schreef: Dat ds. Heijkamp, die zelf toch ook een zwakkere gezondheid heeft
Verwar je hem nu niet met zijn broer (Ds. PG.)?
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

Tom schreef:
Jantje schreef: Dat ds. Heijkamp, die zelf toch ook een zwakkere gezondheid heeft
Verwar je hem nu niet met zijn broer (Ds. PG.)?
Nee. Ds. G. Heijkamp uit Enkhuizen heeft een oogziekte.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Refoforum2017
Berichten: 280
Lid geworden op: 01 apr 2017, 14:20
Locatie: Krimpen

Re: In memoriam

Bericht door Refoforum2017 »

Overleden: ds. A.J. Mulder (98) uit Putten.

Ik ken deze predikant niet, maar het viel me op dat hij vorige week nog een advertentie in het RD had, waarin hij iedereen het beste voor 2019 toewenste. Ik neem aan dat hij daarom verbonden is met onze kring, maar hij was mij niet bekend. Kent iemand zijn achtergrond?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8942
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

Refoforum2017 schreef:Overleden: ds. A.J. Mulder (98) uit Putten.

Ik ken deze predikant niet, maar het viel me op dat hij vorige week nog een advertentie in het RD had, waarin hij iedereen het beste voor 2019 toewenste. Ik neem aan dat hij daarom verbonden is met onze kring, maar hij was mij niet bekend. Kent iemand zijn achtergrond?
Hij was inderdaad een GB-predikant. Ik mijn omgeving was hij predikant van de Hervormde gemeenten van Meteren en Est (hebben samen een predikant). Ook is hij mentor geweest van de toenmalige Hervormde Evangelisatie op Gereformeerde Grondslag te Tricht. Daarnaast is hij predikant geweest in Nieuwer ter Aa. Na zijn emeritering woonde hij lang in Oosterwijk bij Leerdam, waar hij ook begraven word.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
HHKtE
Berichten: 1446
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Refoforum2017 schreef:Overleden: ds. A.J. Mulder (98) uit Putten.

Ik ken deze predikant niet, maar het viel me op dat hij vorige week nog een advertentie in het RD had, waarin hij iedereen het beste voor 2019 toewenste. Ik neem aan dat hij daarom verbonden is met onze kring, maar hij was mij niet bekend. Kent iemand zijn achtergrond?
Was hij ook niet hersteld hervormd geworden?
Plaats reactie