In memoriam

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: In memoriam

Bericht door refo »

Ik zou er ook wel eens over willen babbelen.
Het blijkt nu opeens dat niet uit te sluiten valt dat Billy Graham een kind van God was. Dat is wel verrassend.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: In memoriam

Bericht door Jantje »

refo schreef:Ik zou er ook wel eens over willen babbelen.
Het blijkt nu opeens dat niet uit te sluiten valt dat Billy Graham een kind van God was. Dat is wel verrassend.
Ja, als iemand zoals ds. De Heer, die onderzoek doet en deed naar evangelische bewegingen, redelijk positief is over deze predikant, is dit zeker verrassend.
Zeker eens met Jongere!
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

De man heeft echt een heel hoge leeftijd mogen bereiken. Ik zag in het journaal dat hij een soort Witte-Huis pastor was.
Hij was een geestelijk vertrouwenspersoon van de verschillende presidenten.
De Kuip zat destijds helemaal vol. De preek werd zin voor zin vertaald door een tolk. Kun je nu niet meer voorstellen dat daar geduld voor is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: In memoriam

Bericht door samanthi »

Jantje schreef:
refo schreef:Ik zou er ook wel eens over willen babbelen.
Het blijkt nu opeens dat niet uit te sluiten valt dat Billy Graham een kind van God was. Dat is wel verrassend.
Ja, als iemand zoals ds. De Heer, die onderzoek doet en deed naar evangelische bewegingen, redelijk positief is over deze predikant, is dit zeker verrassend.
Zeker eens met Jongere!
Bevinden we ons niet op gevaarlijk ijs?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: In memoriam

Bericht door Tiberius »

Jongere schreef:
eilander schreef:
eilander schreef:Naar goed gebruik gaan we hier geen discussies voeren.
Ik denk dat ik wel duidelijk was. Géén discussie dus.
Ik wil het modbeleid niet (openbaar) ter discussie stellen natuurlijk. Dus als dat hiermee wel het geval is, excuses en zet de schaar er maar in. :)
Ik vind het een lastig punt.
Enerzijds is het niet zo kies om in een in-memoriam-topic iemands afwijkingen te bespreken. Anderzijds ben ik ook beducht om alleen maar de positieve berichten toe te laten. Je zou dan kunnen denken dat we het na iemands dood geheel met hem eens zijn.
Mijns inziens is het goed als we dit in-memoriam-topic feitelijk en zakelijk houden en indien gewenst een ander topic openen om iemands standpunten te bespreken. Sowieso is het niet gewenst om iemands geestelijke staat te bediscussiëren.
Dit bericht is overigens op persoonlijke titel.
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: In memoriam

Bericht door Mannetje »

Tiberius, wat mij betreft had je als mod gesproken. Ik zou dan ook willen pleiten om de berichten n.a.v. Billy Graham naar een nieuw topic te verplaatsen. Hier de feiten, elders gesprekken en discussies. Dan kan hier wel een linkje geplaatst worden, eventueel.
-
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: In memoriam

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
Jongere schreef:
eilander schreef:
eilander schreef:Naar goed gebruik gaan we hier geen discussies voeren.
Ik denk dat ik wel duidelijk was. Géén discussie dus.
Ik wil het modbeleid niet (openbaar) ter discussie stellen natuurlijk. Dus als dat hiermee wel het geval is, excuses en zet de schaar er maar in. :)
Ik vind het een lastig punt.
Enerzijds is het niet zo kies om in een in-memoriam-topic iemands afwijkingen te bespreken. Anderzijds ben ik ook beducht om alleen maar de positieve berichten toe te laten. Je zou dan kunnen denken dat we het na iemands dood geheel met hem eens zijn.
Mijns inziens is het goed als we dit in-memoriam-topic feitelijk en zakelijk houden en indien gewenst een ander topic openen om iemands standpunten te bespreken. Sowieso is het niet gewenst om iemands geestelijke staat te bediscussiëren.
Dit bericht is overigens op persoonlijke titel.
Volledig mee eens!
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: In memoriam

Bericht door JCRyle »

---knip---On-topic aub
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: In memoriam

Bericht door Mara »

De familie van staatssecretaris Blokhuis is in diepe rouw gedompeld, nu hun jongste dochter Julia plotseling is overleden.
Wat een ernstige roepstem.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
HHKtE
Berichten: 1444
Lid geworden op: 17 feb 2006, 19:33
Locatie: Utrecht

Re: In memoriam

Bericht door HHKtE »

Overleden Dhr M Padmos te Krimpen aan de IJssel jarenlang voorgegaan als eerw heer in de Ned Herv Kerk
92 jaar geworden
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: In memoriam

Bericht door J.C. Philpot »

HHKtE schreef:Overleden Dhr M Padmos te Krimpen aan de IJssel jarenlang voorgegaan als eerw heer in de Ned Herv Kerk
92 jaar geworden
Een artikel uit 2001 uit het RD over dhr. M. Padmos: https://www.rd.nl/oud/kl/010308kl08.html

Hij heeft naar we mogen geloven zijn wens verkregen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: In memoriam

Bericht door Mistig »

Zojuist begrepen dat de 14-jarige dochter van ds. W.A. Zondag is omgekomen door een aanrijding met een lijnbus.
Plaats het hier zodat we ook hen in het gebed kunnen gedenken.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
2000
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jan 2015, 14:58

Re: In memoriam

Bericht door 2000 »

Mistig schreef:Zojuist begrepen dat de 14-jarige dochter van ds. W.A. Zondag is omgekomen door een aanrijding met een lijnbus.
Plaats het hier zodat we ook hen in het gebed kunnen gedenken.
Zie: https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/dr ... -1.1481213
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: In memoriam

Bericht door Vorst »

Tragisch. Het was zojuist ook op het journaal (zonder naam uiteraard).
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: In memoriam

Bericht door Wandelende »

Vreselijk als je dat moet meemaken als vader, moeder en gezin. En dan te bidden: "Uw wil geschiedde".
(~)
Plaats reactie