Afscheid en intrede

claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Afscheid en intrede

Bericht door claus »

Luther,

Mijn complimenten voor jouw verklaring ten aanzien van wat zich in de classis Ridderkerk afspeelt! Zonder personen te schaden, maar wel met het kerkrecht bij de hand.

In de classis Goes is het ook uitermate moeilijk voor wat betreft Kruiningen. Een rapport van inmiddels tegen de 1000 pagina's moet daar D.V. op 11 en 12 oktober op de komende classisvergadering (uitgesmeerd over liefst 2 dagen) worden besproken. De gemeente ligt echt uit elkaar. Nu al, helaas. Wat zal de beste oplossing daar worden en zijn?? Gisteren een ernstige preek gehoord over het zesde gebod. Aan mijn naaste alle vriendelijkheid, enz, bewijzen. Wie komt daar niet aan tekort? Maar...het wordt ons wel allemaal voorgehouden!
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Wandelende »

Roeline schreef:Ik vind het los van alle treurigheid verheugend dat nog steeds niemand hier echte ins en outs van de zaak weet te noemen (en áls men het weet: erover zwijgt). Dat betekent dat er oa in Ridderkerk gezwegen wordt en men daar ook niet de behoefte voelt op het (reformatorische) web zijn gram te halen. Zo hoort het.
Helemaal mee eens. Het mod-beleid zorgt er ook voor dat er niet op de persoon wordt gespeeld.
(~)
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door margrietha »

Joostw schreef:Ik hoop maar dat hij ondanks alles snel naar ons eiland en onze classis komt! De nood is groot hier met maar 1 prediker voor heel Flakkee en met maar 2 predikanten in een grote classis!
Verder is in Ouddorp al alles gereed voor de overkomst: pastorie, etc..
Hoe kom je daar bij ? In Ouddorp is er besloten om GEEN pastorie te gaan kopen zolang er geen duidelijkheid is.
Joostw
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 mei 2017, 11:04

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Joostw »

margrietha schreef:
Joostw schreef:Ik hoop maar dat hij ondanks alles snel naar ons eiland en onze classis komt! De nood is groot hier met maar 1 prediker voor heel Flakkee en met maar 2 predikanten in een grote classis!
Verder is in Ouddorp al alles gereed voor de overkomst: pastorie, etc..
Hoe kom je daar bij ? In Ouddorp is er besloten om GEEN pastorie te gaan kopen zolang er geen duidelijkheid is.
Uit zeer betrouwbare bron. Er is een pastorie/huis geschonken door iemand...
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Wandelende »

Joostw schreef:
margrietha schreef:
Joostw schreef:Ik hoop maar dat hij ondanks alles snel naar ons eiland en onze classis komt! De nood is groot hier met maar 1 prediker voor heel Flakkee en met maar 2 predikanten in een grote classis!
Verder is in Ouddorp al alles gereed voor de overkomst: pastorie, etc..
Hoe kom je daar bij ? In Ouddorp is er besloten om GEEN pastorie te gaan kopen zolang er geen duidelijkheid is.
Uit zeer betrouwbare bron. Er is een pastorie/huis geschonken door iemand...
Joost, je schermt vaker met "zeer betrouwbare bronnen". Jammer dat het dan bij een soort van speculeren blijft. Zeker in dit geval. GG Ouddorp was bezig met een pastorie. In verband met de verhaalvorming rondom deze woning en de overkomst, zijn alle ontwikkelingen rondom de pastorie stilgelegd. Datgeen wat Margriets aangeeft is enige juiste versie.
(~)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10446
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Zita »

We keren terug naar de bevestigde feiten. Betrouwbare bronnen zijn niet genoeg.
Richard
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:03

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Richard »

Toch blijf ik het merkwaardig vinden dat men de publiciteit opzoekt, zeker gezien het feit dat het traject omtrent de acte van ontslag nog loopt.. wat zal daar de reden van zijn?
wilhelmus
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 jan 2017, 12:38

Re: Afscheid en intrede

Bericht door wilhelmus »

Ds. J. G. van Tilburg, predikant van de hersteld hervormde gemeente te Waddinxveen, gaat met emeritaat. Op 10 oktober neemt hij afscheid van zijn gemeente.

citaat RD
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Orchidee »

Zaterdag word kandidaat W van Klinken bevestigd door ds R van Kooten in Stolwijk.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Afscheid en intrede

Bericht door DDD »

Richard schreef:Toch blijf ik het merkwaardig vinden dat men de publiciteit opzoekt, zeker gezien het feit dat het traject omtrent de acte van ontslag nog loopt.. wat zal daar de reden van zijn?
Tijden veranderen. Als je dat niet doet, wordt er alleen maar geroddeld.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Afscheid en intrede

Bericht door JCRyle »

Ds. G. Pater mag ik om de inhoud van zijn prediking graag horen. Ik hoop dan maar ook dat in deze situatie spoedig een weg ontsloten mag worden naar Ouddorp. Ik gun deze gemeente de Schriftuurlijke prediking van harte!
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Jantje »

JCRyle schreef:Ds. G. Pater mag ik om de inhoud van zijn prediking graag horen. Ik hoop dan maar ook dat in deze situatie spoedig een weg ontsloten mag worden naar Ouddorp. Ik gun deze gemeente de Schriftuurlijke prediking van harte!
Zeker! Ook ik mag zijn prediking graag horen. Ik hoop inderdaad dan ook dat er een oplossing komt zodat hij naar Ouddorp mag gaan.
Mocht het maar zo zijn dat alle zorg, verdriet en spanning in de GG in de afgelopen 12 maanden nog maar eens de vraag mogen oproepen wat God hiermee te zeggen heeft.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Afscheid en intrede

Bericht door CvdW »

12 Ga henen, en roep deze woorden uit tegen het noorden, en zeg: Bekeer u, gij afgekeerde Israël! spreekt de HEERE, zo zal Ik Mijn toorn op ulieden niet doen vallen; want Ik ben goedertieren, spreekt de HEERE. Ik zal den toorn niet in eeuwigheid behouden.

13 Alleen ken uw ongerechtigheid, dat gij tegen den HEERE, uw God, hebt overtreden, en uw wegen verstrooid hebt tot de vreemden, onder allen groenen boom, maar gij zijt Mijner stem niet gehoorzaam geweest, spreekt de HEERE.

14 Bekeert u, gij afkerige kinderen! spreekt de HEERE, want Ik heb u getrouwd, en Ik zal u aannemen, een uit een stad, en twee uit een geslacht, en zal u brengen te Sion.

15 En Ik zal ulieden herders geven naar Mijn hart; die zullen u weiden met wetenschap en verstand.
Schapenkop
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 nov 2015, 12:09

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Schapenkop »

Och, Ach, wat een geestelijk taal... Kom op mensen, hier is helemaal niets geestelijks aan!
Er moet iets opgelost worden, omdat er langdurig een conflict is geweest. Er zijn problemen geweest en die moeten op een Bijbelse manier opgelost worden, voordat men weer verder kan. Laten we wat nuchterder hiermee omgaan, i.p.v. het hitserige, semi-bevindelijke ramptoerisme van sommige leden op refoforum.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Afscheid en intrede

Bericht door Ad Anker »

Schapenkop schreef:Och, Ach, wat een geestelijk taal... Kom op mensen, hier is helemaal niets geestelijks aan!
Er moet iets opgelost worden, omdat er langdurig een conflict is geweest. Er zijn problemen geweest en die moeten op een Bijbelse manier opgelost worden, voordat men weer verder kan. Laten we wat nuchterder hiermee omgaan, i.p.v. het hitserige, semi-bevindelijke ramptoerisme van sommige leden op refoforum.
Alleen jammer dat het een half jaar moet duren of nog (veel) langer. Enne... ik vind dat je best alle zorgen binnen het kerkverband serieus mag nemen. Ik zou zeggen: kom op, schapenkop.
Gesloten