Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Zeeuw »

windorgel schreef:
Luther schreef:
CvdW schreef:
pierre27 schreef:Elke dag ontmoet ik jonge en wijze mensen beste Zeeuw. Nu zitten er 29 voor me.:)
Trainer in het bedrijfsleven? Of sta u voor de klas? Ik kan mij herinneren uit de krant dat een klas niet groter mag zijn dan 25 leerlingen in verband met werkdruk.
Tot zover de theorie. De praktijk op mijn VO-school is dat een klas doorgaans 28-32 leerlingen telt.
In het VO is het maximum niet wettelijk bepaald, maar stelt de school per schoolsoort een maximum vast, in overleg met de MR.
Bijv. max 32 voor havo-vwo klassen, max 26 voor vmbo gt, 22 voor een vmbo bk en max 12 voor een lwoo-klas.
Maar wordt daar in de praktijk ook echt zo streng naar gekeken?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door windorgel »

Jazeker, daar kan je niet zomaar van afwijken. Dan heb je als directie en bestuur wat uit te leggen.
De MR kijkt natuurlijk ook mee en dat is terecht.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Zita »

Ik heb zelf in een groep 8 van 42 leerlingen gezeten. Da's wel heel lang geleden overigens.
Drie jaar geleden had ik een klas van 34 leerlingen. Altijd even stoelen lenen bij de buren, maar reuze gezellig. Ik heb hier overigens wel zelf toestemming voor moeten geven, en er stond een cluster van 12 leerlingen tegenover. De verdeling braaf en boef was dusdanig dat ik het met de klas van 12 drukker had dan met die van 34.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Zeeuw »

windorgel schreef:Jazeker, daar kan je niet zomaar van afwijken. Dan heb je als directie en bestuur wat uit te leggen.
De MR kijkt natuurlijk ook mee en dat is terecht.
Zeker. Maar ik ben benieuwd hoe het gaat in tijden van toenemende personeelskrapte. Theorie is mooi, maar het moet wel te doen zijn voor de school.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Geytenbeekje »

Heeft die man ook meteen preekbevoegdheid ?
Teelinck
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 dec 2017, 15:46

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Teelinck »

Ja, in de oud ger gem mag je gelijk voorgaan in de gemeentes.
Marion
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2017, 10:13

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Marion »

De laatste jaren nogal wat mensen met een medische achtergrond richting de kansel vertrokken. Verspreid over twee kerkverbanden weliswaar, GG en OGGiN. Een internist (Agteresch) Een ambulancebroeder (Vlot) Een prof uit het VUmc (van Nieuw Amerongen) Een internist (de Raaf) Een apotheker (Boersma) en nu een intensive-careverpleegkundige (van Wingerden). Allemaal over naar de meest interne geneeskunde! Mooi hoor!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Ad Anker »

Marion schreef:De laatste jaren nogal wat mensen met een medische achtergrond richting de kansel vertrokken. Verspreid over twee kerkverbanden weliswaar, GG en OGGiN. Een internist (Agteresch) Een ambulancebroeder (Vlot) Een prof uit het VUmc (van Nieuw Amerongen) Een internist (de Raaf) Een apotheker (Boersma) en nu een intensive-careverpleegkundige (van Wingerden). Allemaal over naar de meest interne geneeskunde! Mooi hoor!
Hopelijk hebben ze verstand van hechten en verbinden. Maar dat is ongetwijfeld het geval.
Geytenbeekje
Berichten: 8242
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Geytenbeekje »

Zal hij dan voorgaan in HiA ?
Erskinees
Berichten: 2743
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Erskinees »

Dat proberen ze in de eerste weken enigszins geheim te houden, meen ik.
kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door kerkganger »

Geytenbeekje schreef:Zal hij dan voorgaan in HiA ?
HIA is toch een vrije OGG?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door windorgel »

Geytenbeekje schreef:Zal hij dan voorgaan in HiA ?
In HIA in ieder geval niet, want die gemeente is niet bij het verband vd OGGiN aangesloten.
Hij zal het komende jaar in de verschillende gemeenten binnen het kerkverband voorgaan. Daarna volgt een classicaal examen. Bij een positieve uitkomst zal hij dan beroepbaar worden gesteld als lerend ouderling. En twee jaar later als dominee.
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Piet Puk »

Teelinck schreef:Ja, in de oud ger gem mag je gelijk voorgaan in de gemeentes.
Nee vriend Teelinck, pas na de classis vergaderingen in West en Oost. Daarna mag hij uitgaan.
kerkganger
Berichten: 95
Lid geworden op: 11 okt 2018, 10:54

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door kerkganger »

Piet Puk schreef:
Teelinck schreef:Ja, in de oud ger gem mag je gelijk voorgaan in de gemeentes.
Nee vriend Teelinck, pas na de classis vergaderingen in West en Oost. Daarna mag hij uitgaan.
Wordt een proponent van de OGGiN na de classis vergaderingen 'geplaatst' in een gemeente of gaat hij voor in verschillende gemeentes binnen het verband?
Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Commissie van Onderzoek - Oud Ger. Gem. in Ned.

Bericht door Piet Puk »

kerkganger schreef:
Piet Puk schreef:
Teelinck schreef:Ja, in de oud ger gem mag je gelijk voorgaan in de gemeentes.
Nee vriend Teelinck, pas na de classis vergaderingen in West en Oost. Daarna mag hij uitgaan.
Wordt een proponent van de OGGiN na de classis vergaderingen 'geplaatst' in een gemeente of gaat hij voor in verschillende gemeentes binnen het verband?
Eerst (meestal) een jaar proponeren in alle gemeenten, daarna na de classisvergaderingen beroepbaar als lerend ouderling, een jaar later predikant. Deze periodes kunnen langer duren
Plaats reactie