Websites Gereformeerde Gemeenten

WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door WimA »

De eerste trein leidde ook tot dergelijke speculaties.
Heeft men geen kennis van een materie dan weet men ook niet of het gevaar kan stichten.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:Nee, het is niet transparant. Jij plaatste net een QR-code en je zette erachter wat de inhoud was. Maar als jij dat er niet achter had gezet, was voor mij volstrekt onhelder waarheen die code me zou leiden. Dat kan naar werkelijk vanalles zijn.
Om zulke dingen te lezen heb je een "lezer" nodig inderdaad.
Maar als dat je criterium is, moet je je computer ook de deur uit doen: die zet tenslotte een serie van nulletjes en ééntjes om in een voor jou leesbaar beeld. De link die ik eronder zette is enigszins leesbaar (voor kenners), maar voor veel mensen ook weer niet.
En zo zijn er zoveel informatiedragers die jij zonder behulp van een apparaat niet kan uitlezen. Denk bijvoorbeeld aan je fototoestel (0-tjes en 1-tjes op de SD-card vormen samen je vakantiealbum), infrarood licht, etc.
Denk ook aan de (1 dimensionale) barcodes: daar moet je tamelijk goede kennis van hebben om dat vlot te kunnen lezen.
Luther schreef:
Een beetje bizar om de link te leggen met het teken van het beest. Dan vond ik die link bij geïmplanteerde chips van 20 jaar geleden iets meer voor de hand liggen.
Weet je wat er letterlijk staat? De marker van het beest.
Ik zeg niet dat ds. Koppelaar gelijk heeft; ik zeg wel dat ik voorlopig het nog moet zien waar deze ontwikkeling eindigt. Het begint altijd onschuldig; maar als deze codering is ingeburgerd, zal je er ook gebruik van moeten maken met je mobiel. Dan heb je toch echt wel een probleem als je geen mobiel (wilt) heb(t)(ben).
Nee hoor, het is altijd ondersteunend en dat zal het wel blijven ook. Daarvoor is het formaat toch nog te groot.
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door -DIA- »

WimA schreef:De eerste trein leidde ook tot dergelijke speculaties.
Heeft men geen kennis van een materie dan weet men ook niet of het gevaar kan stichten.
Mijn vader vertelde wel eens van een man,
toen de eerste auto's op de weg verschenen...
Hij had er vebaasd naar gekeken,
en hoofdschuddend gezegd:
"Een koets die rijdt zonder paard, als dát geen tekenen zijn...."


Ergens had de beste man wel gelijk.
De auto is een grote sprong in de geschiedenis,
en het heeft onze omgeving verwijdt
van het dorp/de stad waar we geboren werden
tot de hele wereld.

En denk eens in:
Als je alle verkeersdoden eens zou optellen
sinds dat er auto's zijn...
Dat zullen er niet weinig zijn...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
Luther schreef:Nee, het is niet transparant. Jij plaatste net een QR-code en je zette erachter wat de inhoud was. Maar als jij dat er niet achter had gezet, was voor mij volstrekt onhelder waarheen die code me zou leiden. Dat kan naar werkelijk vanalles zijn.
Om zulke dingen te lezen heb je een "lezer" nodig inderdaad.
Maar als dat je criterium is, moet je je computer ook de deur uit doen: die zet tenslotte een serie van nulletjes en ééntjes om in een voor jou leesbaar beeld. De link die ik eronder zette is enigszins leesbaar (voor kenners), maar voor veel mensen ook weer niet.
En zo zijn er zoveel informatiedragers die jij zonder behulp van een apparaat niet kan uitlezen. Denk bijvoorbeeld aan je fototoestel (0-tjes en 1-tjes op de SD-card vormen samen je vakantiealbum), infrarood licht, etc.
Denk ook aan de (1 dimensionale) barcodes: daar moet je tamelijk goede kennis van hebben om dat vlot te kunnen lezen.
Luther schreef:
Een beetje bizar om de link te leggen met het teken van het beest. Dan vond ik die link bij geïmplanteerde chips van 20 jaar geleden iets meer voor de hand liggen.
Weet je wat er letterlijk staat? De marker van het beest.
Ik zeg niet dat ds. Koppelaar gelijk heeft; ik zeg wel dat ik voorlopig het nog moet zien waar deze ontwikkeling eindigt. Het begint altijd onschuldig; maar als deze codering is ingeburgerd, zal je er ook gebruik van moeten maken met je mobiel. Dan heb je toch echt wel een probleem als je geen mobiel (wilt) heb(t)(ben).
Nee hoor, het is altijd ondersteunend en dat zal het wel blijven ook. Daarvoor is het formaat toch nog te groot.
De grap is dat een QR-code volgens mij nauwelijks ingeburgerd raakt. Ken veel mensen met een smartphone, maar nauwelijks mensen die frequent informatie zoeken via QR-codes.
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Unionist »

Je moet je eens voortellen wat Adam dacht toen hij wakker werd en er stond ineens een vrouw voor zijn neus! Ongekend, ongehoord, onvoorstelbaar! En waar zo'n vrouw je al niet toe (ver)leiden kan! Hij had maar beter hard weg kunnen lopen.

Wat het (teken van) het beest betreft: Natuurlijk zal de grote tegenstander gebruik maken van de op dat moment beschikbare technieken. Maar moeten we dan perse huiverig zijn voor de technieken? En het "niet kunnen kopen of verkopen" wordt ook al eeuwenlang onmogelijk als je niet meegaat met de moderne technieken. Daarvoor hoef je het pinnen, de creditcard, de euro of wat dan ook niet af te wijzen.

Het zal er in het laatste der dagen om gaan: Kies je voor het beest of kies je voor Christus? En maak je die laatste keuze, dan zal het aardse leven je ondraaglijk gemaakt worden. Of dat nu met de brandstapel, een guillotine of een geblokkeerde bankrekening gebeurt. "Maar heb goede moed, Ik heb de wereld overwonnen." Als deze dingen gebeuren, komt Hij spoedig terug en zal recht doen op de aarde. Als we het daar nu iets meer over hebben in plaats van die korte tijd daarvoor, zijn we denk ik met zinvoller dingen bezig. We verwachten Christus, niet de antichrist.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door refo »

Er zijn ook verklaarders die menen dat Openbaring over de val van Jeruzalem gaat.
Dan is dat allemaal al gebeurd.

Het ene moment is Openbaring symbolisch, het andere moment moet er weer concreet iets aangewezen worden.
Dat de QR code iets met het beest te maken heeft, dat kan genoemde predikant niet waarmaken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33312
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Tiberius »

freek schreef:De grap is dat een QR-code volgens mij nauwelijks ingeburgerd raakt. Ken veel mensen met een smartphone, maar nauwelijks mensen die frequent informatie zoeken via QR-codes.
Juist wel. QR staat voor Quick Response; je ziet de codes steeds meer opduiken in tijdschriften, catalogi en zelfs bijvoorbeeld in het bezoekerscentrum in de Biesbosch. Je kan dan zo'n code inscannen en snel op het product reageren, bijvoorbeeld meer info, bestellen, etc.
Koeriersbedrijven als bijvoorbeeld UPS kunnen nauwelijks meer zonder QR-codes.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Lourens »

Ideaal in een tuincentrum waar de planten een QR-code hebben.
Zo heb je snel de gegevens van de betreffende plant.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wilhelm »

Tiberius schreef:
freek schreef:De grap is dat een QR-code volgens mij nauwelijks ingeburgerd raakt. Ken veel mensen met een smartphone, maar nauwelijks mensen die frequent informatie zoeken via QR-codes.
Juist wel. QR staat voor Quick Response; je ziet de codes steeds meer opduiken in tijdschriften, catalogi en zelfs bijvoorbeeld in het bezoekerscentrum in de Biesbosch. Je kan dan zo'n code inscannen en snel op het product reageren, bijvoorbeeld meer info, bestellen, etc.
Koeriersbedrijven als bijvoorbeeld UPS kunnen nauwelijks meer zonder QR-codes.
Ik denk dat freek wel een beetje gelijk heeft.
In het bedrijfsleven wordt het wel steeds meer gebruikt, maar bij de consument wil het nog maar niet vlotten.
Zelf vermoed ik dat het wel een rol gaat spelen, maar het gaat lang niet zo snel dan verwacht.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door freek »

Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:
freek schreef:De grap is dat een QR-code volgens mij nauwelijks ingeburgerd raakt. Ken veel mensen met een smartphone, maar nauwelijks mensen die frequent informatie zoeken via QR-codes.
Juist wel. QR staat voor Quick Response; je ziet de codes steeds meer opduiken in tijdschriften, catalogi en zelfs bijvoorbeeld in het bezoekerscentrum in de Biesbosch. Je kan dan zo'n code inscannen en snel op het product reageren, bijvoorbeeld meer info, bestellen, etc.
Koeriersbedrijven als bijvoorbeeld UPS kunnen nauwelijks meer zonder QR-codes.
Ik denk dat freek wel een beetje gelijk heeft.
In het bedrijfsleven wordt het wel steeds meer gebruikt, maar bij de consument wil het nog maar niet vlotten.
Zelf vermoed ik dat het wel een rol gaat spelen, maar het gaat lang niet zo snel dan verwacht.
Bedoelde inderdaad de gewone consument. Hoe het in het bedrijfsleven werkt, weet ik niet.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Luther »

Hoe dan ook: voorlopig redt ik me prima zonder mobiel en zonder QR-codes.
Ik vind het er eng uitzien, maar jullie zullen ongetwijfeld gelijk hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wilhelm »

Maar de vraag blijft staan, welke middelen zetten we in om als kerk naar buiten te treden? Ik denk dat daar nog veel te winnen is.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Luther »

Wilhelm schreef:Maar de vraag blijft staan, welke middelen zetten we in om als kerk naar buiten te treden? Ik denk dat daar nog veel te winnen is.
En daarbij kan internet ons zeer van dienst zijn. Ik vind zelf een website als deze voorbeeldig:
GG Apeldoorn: www.gergemapeldoorn.nl
HHK Soest: www.ichthuskerksoest.nl
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door FlyingEagle »

Ik was laatst op vakantie in Normandie en bij elk museum stond een informatiepaal met een QRcode, Wanneer je die code scant krijg je nog meer informatie waar het museum over gaat. (helaas is internet in het buitenland prijzig waardoor ik hiervan geen gebruik heb kunnen maken) maar handig is het zeker wel, gebruik het zelf veel meer.
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Websites Gereformeerde Gemeenten

Bericht door sirdanilot »

Ik gebruik zelf nóóit QR codes. Ik vind ze ook lelijk en ze ontsieren tijdschriften en andere zaken.

Maar het zal vast ooit wel eens ingeburgerd raken... Ik heb overigens wel zo'n uit de kluiten gewassen telefoon.
Plaats reactie