Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

2012
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:45

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door 2012 »

refo schreef:
2011 schreef:hoorde dat er een zeer grote meederheid van de leden voor hebben gestemd.(ca. 90 procent) voor locatie wipmolen.

er gaat dus een vergunning aangevraagd worden voor 1750 zitplaatsen. waarvan er nu 1300 gerealiseerd gaan worden.
galerijen worden wel gebouwd is de bedoeling maar nog geen banken op gezet e.d.
Net als in Gouda destijds. Van de 1200 leden en doopleden kwamen er 300 op de vergadering. Daarvan stemde 90% voor. Dus een zeer grote meerderheid van 270 op de 1200 stemde voor.
dus jij wil de kinderen ook stemrecht geven?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Tiberius »

refo schreef:
2011 schreef:hoorde dat er een zeer grote meederheid van de leden voor hebben gestemd.(ca. 90 procent) voor locatie wipmolen.

er gaat dus een vergunning aangevraagd worden voor 1750 zitplaatsen. waarvan er nu 1300 gerealiseerd gaan worden.
galerijen worden wel gebouwd is de bedoeling maar nog geen banken op gezet e.d.
Net als in Gouda destijds. Van de 1200 leden en doopleden kwamen er 300 op de vergadering. Daarvan stemde 90% voor. Dus een zeer grote meerderheid van 270 op de 1200 stemde voor.
Zo, dat is een hoge opkomst daar in Gouda. Als ik het zo snel bekijk, zo goed als alle mansleden, bijna 100%. Dat gebeurt bij ons niet vaak, zelfs niet voor een kerkbouw of -verbouw.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door refo »

Tiberius schreef:
refo schreef:
2011 schreef:hoorde dat er een zeer grote meederheid van de leden voor hebben gestemd.(ca. 90 procent) voor locatie wipmolen.

er gaat dus een vergunning aangevraagd worden voor 1750 zitplaatsen. waarvan er nu 1300 gerealiseerd gaan worden.
galerijen worden wel gebouwd is de bedoeling maar nog geen banken op gezet e.d.
Net als in Gouda destijds. Van de 1200 leden en doopleden kwamen er 300 op de vergadering. Daarvan stemde 90% voor. Dus een zeer grote meerderheid van 270 op de 1200 stemde voor.
Zo, dat is een hoge opkomst daar in Gouda. Als ik het zo snel bekijk, zo goed als alle mansleden, bijna 100%. Dat gebeurt bij ons niet vaak, zelfs niet voor een kerkbouw of -verbouw.
Nee, maar dat is ook alleen maar als er onbelangrijke dingen besproken worden, zoals een nieuwbouw.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33286
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Nee, maar dat is ook alleen maar als er onbelangrijke dingen besproken worden, zoals een nieuwbouw.
Misschien heeft men in doorsnee alleen verstand van onbelangrijke dingen?
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
refo schreef:Nee, maar dat is ook alleen maar als er onbelangrijke dingen besproken worden, zoals een nieuwbouw.
Misschien heeft men in doorsnee alleen verstand van onbelangrijke dingen?
Vermoeiend als mensen altijd zo bijdehand willen zijn. :bobo
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Simon »

Nou Afgewezen hou je vast, hier nog wat:
naar aanleiding van dit stuk
http://www.digibron.nl/search/share.jsp ... rceid=1011
meen ik dat de GGiN beter wat had kunnen doen aan ''geestelijke nieuwbouw''.
''Enige zuivere leer, oudvader van enig juiste kerkverband''.
Is er trouwens een kerkverband wat de toegang tot Christus nog meer versmald heeft dan de GGiN?
Ik snap nu wel waarom er niet aan evangelisatie gedaan wordt, dat komt totaal niet overeen met de leer.

''gaat heen en predikt het Evangelie aan alle creaturen tot aan de einden der wereld'' zal dan wel nooit over gepreekt worden.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik laat het me graag uitleggen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door -DIA- »

Ik weet het zeer wel: De Gereformeerde Gemeenten in Nederland zijn een sekte die overal wordt tegengesproken...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door eilander »

Simon schreef:Nou Afgewezen hou je vast, hier nog wat:
naar aanleiding van dit stuk
http://www.digibron.nl/search/share.jsp ... rceid=1011
meen ik dat de GGiN beter wat had kunnen doen aan ''geestelijke nieuwbouw''.
''Enige zuivere leer, oudvader van enig juiste kerkverband''.
Is er trouwens een kerkverband wat de toegang tot Christus nog meer versmald heeft dan de GGiN?
Ik snap nu wel waarom er niet aan evangelisatie gedaan wordt, dat komt totaal niet overeen met de leer.

''gaat heen en predikt het Evangelie aan alle creaturen tot aan de einden der wereld'' zal dan wel nooit over gepreekt worden.
Of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik laat het me graag uitleggen.
Ja, je hebt wat over het hoofd gezien: de prediking. Probeer je daar - als je dan een oordeel wilt uitspreken - een eerlijk beeld van te vormen. Zodat je niet hoeft af te gaan op een artikel uit Digibron. Want nu trek je daar nogal wat conclusies uit.
Gebruikersavatar
sunlover
Berichten: 119
Lid geworden op: 08 feb 2007, 23:11

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door sunlover »

-DIA- schreef:Ik weet het zeer wel: De Gereformeerde Gemeenten in Nederland zijn een sekte die overal wordt tegengesproken...
Dat was met de Wederdopers ook in de 16e eeuw. Zij hebben zwaardere verdrukkingen meegemaakt dan hun gereformeerde broeders en zusters. Toch trekken weinig mensen de conclusie om dan maar Baptist te worden.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Simon »

sunlover schreef:
-DIA- schreef:Ik weet het zeer wel: De Gereformeerde Gemeenten in Nederland zijn een sekte die overal wordt tegengesproken...
Dat was met de Wederdopers ook in de 16e eeuw. Zij hebben zwaardere verdrukkingen meegemaakt dan hun gereformeerde broeders en zusters. Toch trekken weinig mensen de conclusie om dan maar Baptist te worden.
Ik heb nooit begrepen waarom baptisten vervolgd werden, ik kan er op zich niets onbijbels in zien.
Wel in het vervolgen en doden van deze mensen.
''Aanvaard elkaar zoals ook Christus u aanvaard heeft'' lijkt een verloren concept voor de meeste zich christelijk noemende mensen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door sirdanilot »

De Baptisten leden aan onderdrukking van zowel katholieken als gereformeerden. Daarom werden zij meer vervolgd dan de gereformeerden (die alleen vervolging leden van de roomse kerk).
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Simon »

sirdanilot schreef:De Baptisten leden aan onderdrukking van zowel katholieken als gereformeerden. Daarom werden zij meer vervolgd dan de gereformeerden (die alleen vervolging leden van de roomse kerk).
Wie een ander vervolgd kent de vader niet, noch Christus:
''Deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat gij niet geërgerd wordt. Zij zullen u uit de synagogen werpen; ja, de ure komt, dat een iegelijk, die u zal doden, zal menen Gode een dienst te doen. En deze dingen zullen zij u doen, omdat zij den Vader niet gekend hebben, noch Mij. Maar deze dingen heb Ik tot u gesproken, opdat, wanneer de ure zal gekomen zijn, gij dezelve moogt gedenken, dat Ik ze u gezegd heb; doch deze dingen heb Ik u van het begin niet gezegd, omdat Ik bij ulieden was.''
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
2012
Berichten: 69
Lid geworden op: 27 dec 2011, 18:45

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door 2012 »

.
Laatst gewijzigd door 2012 op 25 jan 2014, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Curatorium »

Zo snel groeit deze gemeente anders niet meer.
Hendrik de 3de
Inactief
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 mei 2012, 12:58
Locatie: Onder de rook van de Havenstad

Re: Nieuwbouw GGIN Alblasserdam.

Bericht door Hendrik de 3de »

Curatorium schreef:Zo snel groeit deze gemeente anders niet meer.
Het aantal gemeenteleden neemt er nog steeds toe, maar ja in welke mate inderdaad. Denk niet erg veel. Op dit moment hebben sommige vaste leden geen plek om te zitten. Dat is best heftig natuurlijk dat je als lid van een gemeente geen plek hebt. Terwijl het een gewoonte is dat er vaste zitplaatsen zijn.
Maar ja beetje voorbarig is het wel te noemen ja om een "veel te grote" kerk te bouwen, met daarin een galerij zonder banken.
De jeugd blijft er zeker overwegend hangen.. ?!
Plaats reactie