Beroepingswerk discussie

Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4781
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Stop AUB met die standen. Zo lijkt het wel een wedstrijd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
GGBeroopingswerk
Berichten: 693
Lid geworden op: 26 jun 2008, 13:55

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door GGBeroopingswerk »

DGG schreef:Overigens: de 'stand' is 10-9 voor Al-Chalabi, dus van-de-één-is-beter-dan-de-ander' is gelukkig niets te merken. Vorig jaar was het namelijk 22-20-4 voor resp. Zondag, Van der Heiden en Brons; lijkt me ook beproevend, als je dan kand. Brons bent, al is één beroep genoeg, natuurlijk.
Meer beproevend lijkt me als je als bijvoorbeeld kandidaten Bakker en Boeder een beroep als "tweede keus" aan moet nemen. Urk had liever De Heer en Terwolde Bredeweg.
Johannes 3:16
Berichten: 913
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Johannes 3:16 »

Johann Gottfried Walther schreef:Stop AUB met die standen. Zo lijkt het wel een wedstrijd.
Ho ho, geen kritiek op de standenleer hier a.u.b. Afbeelding
Nipo
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 mei 2009, 12:10
Locatie: Classis Kampen

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Nipo »

Hebben jullie nou echt niks beters te doen dan al dit zinloze geklets?
Ga in plaats daarvan evangeliseren, Gods Koninkrijk uitbreiden!
Of is dat jullie opdracht niet?
Ik schaam me kapot als ik dit allemaal lees......
Laat uw woorden weinig zijn - Pred. 5 : 1
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23836
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door refo »

Er zijn ook predikanten die in verschillend gelegerde gemeenten ook verschillend preken. Predikanten die het de mensen naar de zin maken.
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door johannes123 »

GGBeroopingswerk schreef:
DGG schreef:Overigens: de 'stand' is 10-9 voor Al-Chalabi, dus van-de-één-is-beter-dan-de-ander' is gelukkig niets te merken. Vorig jaar was het namelijk 22-20-4 voor resp. Zondag, Van der Heiden en Brons; lijkt me ook beproevend, als je dan kand. Brons bent, al is één beroep genoeg, natuurlijk.
Meer beproevend lijkt me als je als bijvoorbeeld kandidaten Bakker en Boeder een beroep als "tweede keus" aan moet nemen. Urk had liever De Heer en Terwolde Bredeweg.
Gods weg was dan toch anders voor deze gemeenten, is voor een kandidaat dan toch niet beproevend, ze hadden ook nog andere beroepen!! Je doet net of ze geen beroepen hadden! Al is het er maar 1 ze hebben er maar 1 nodig!!
Martijn
Berichten: 726
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: RE: Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Martijn »

Nipo schreef:Hebben jullie nou echt niks beters te doen dan al dit zinloze geklets?
Ga in plaats daarvan evangeliseren, Gods Koninkrijk uitbreiden!
Of is dat jullie opdracht niet?
Ik schaam me kapot als ik dit allemaal lees......
Zoals vandaag al eerder opgemerkt heeft de wereld het voetbal en de godsdienst het aannemings- en beroepingscircus!
Van harte eens met je oproep. Hebben we vandaag al moeite gedaan om iemand te winnen voor het Evangelie of een broeder of zuster die vast loopt te helpen?
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

refo schreef:Er zijn ook predikanten die in verschillend gelegerde gemeenten ook verschillend preken. Predikanten die het de mensen naar de zin maken.
Wat een vreselijke nonsens.
Dat zijn gewoon verstandige predikanten die nog steeds dezelfde boodschap brengen, maar dan iets anders verpakt.
Zo heb ik eens een predikant het volgende voorbeeld horen noemen:
Tegenover oudere mensen in zijn gemeente had hij het over de verborgen omgang met de Heere, en tegenover jongeren sprak de desbetreffende predikant over een relatie met Jezus.
Je zegt hetzelfde, maar dan iets anders. Niks mis mee, juist heel goed, want zo stoot je niemand voor het hoofd.
Zoals vandaag al eerder opgemerkt heeft de wereld het voetbal en de godsdienst het aannemings- en beroepingscircus!
Van harte eens met je oproep. Hebben we vandaag al moeite gedaan om iemand te winnen voor het Evangelie of een broeder of zuster die vast loopt te helpen?
Ik ga naar een reformatorische school en ga voor de rest weinig met onchristelijke mensen om. Dat is niet een bewuste keuze, maar er wonen niet veel jongeren in mijn omgeving. Vandaar dat het er niet vaak van komt om iemand proberen te winnen voor het geloof. En de mensen die niks meer met het geloof te maken willen hebben kan het toch niks schelen. Daarbij hoef ik hun niks te vertellen, want zij weten alles al
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11409
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Mister »

GGBeroopingswerk schreef:
DGG schreef:Overigens: de 'stand' is 10-9 voor Al-Chalabi, dus van-de-één-is-beter-dan-de-ander' is gelukkig niets te merken. Vorig jaar was het namelijk 22-20-4 voor resp. Zondag, Van der Heiden en Brons; lijkt me ook beproevend, als je dan kand. Brons bent, al is één beroep genoeg, natuurlijk.
Meer beproevend lijkt me als je als bijvoorbeeld kandidaten Bakker en Boeder een beroep als "tweede keus" aan moet nemen. Urk had liever De Heer en Terwolde Bredeweg.

En het zal ook wel zeer beproevend zijn voor alle betrokkenen als ze hier lezen in wel hokje ze worden geschoven, hoe we ze qua degelijkheid dienen te duiden en zo meer. Daarom gaat dit topic voorlopig even op slot. Weekje of 3 denk ik.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Tiberius »

Mister schreef:Weekje of 3 denk ik.
Inmiddels is er alweer bijna 1 week om. :OO3
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Tiberius »

De drie weken zijn om.
Zie hier deel 2: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 39&t=12724
Gesloten