Beroepingswerk discussie

Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Leerling »

30.000 euro is veel geld, maar ook wel reëel. 4 jaar kosten studie. 2 jaar voorzien in levensonderhoud.

Wat ik opmerkelijker vind is het beroep van Gouda voor de zending. Had daarvoor Kand. Al-Chalabi verwacht, aangezien het eerst de bedoeling was dat hij daarvoor opgeleid zou worden.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door johannes123 »

Wat mij erg opvalt is dat er best aardig wat gemeenten zijn die geen of één van de kandidaten op het tweetal hebben staan.
Tot nu toe hebben de volgende gemeenten geen kandidaat op tweetal staan (wat mijns inziens erg bijzonder is, de rede snap ik sowieso niet het lijkt nu net alsof deze gemeenten niet achter de kandidaten staan, dus ook niet achter de theologische school?!
Middelharnis
Bodegraven

Gemeenten die alleen kand. Schot hebben staan:
Kapelle
Rotterdam-Zuidwijk

Alleen kand. Chalabi:
Sheboygan
Drachten
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Vorst »

Die 'discussie' is al vaker gevoerd (even teruglezen dus).

Heeft o.m. te maken met het profiel van ene gemeente, de grootte en de kansberekening.
De Haas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 feb 2011, 11:37

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door De Haas »

Leerling schreef:30.000 euro is veel geld, maar ook wel reëel. 4 jaar kosten studie. 2 jaar voorzien in levensonderhoud.

Wat ik opmerkelijker vind is het beroep van Gouda voor de zending. Had daarvoor Kand. Al-Chalabi verwacht, aangezien het eerst de bedoeling was dat hij daarvoor opgeleid zou worden.
Viel mij ook op. Is er iemand die weet hoe dit beroep is uitgebracht (tweetal/voordracht)?
arie2708
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2012, 21:26

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door arie2708 »

Volgens mij is er van een tweetal in Middelharnis nog niets bekend..............., zoals hierboven wordt gesuggereerd.
arie2708
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2012, 21:26

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door arie2708 »

De Haas schreef:
Leerling schreef:30.000 euro is veel geld, maar ook wel reëel. 4 jaar kosten studie. 2 jaar voorzien in levensonderhoud.

Wat ik opmerkelijker vind is het beroep van Gouda voor de zending. Had daarvoor Kand. Al-Chalabi verwacht, aangezien het eerst de bedoeling was dat hij daarvoor opgeleid zou worden.
Viel mij ook op. Is er iemand die weet hoe dit beroep is uitgebracht (tweetal/voordracht)?


Hij is vorig jaar 3 weken in de USA/Canada geweest. Blijkbaar is hij daar goed in de smaak gevallen.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Leerling »

arie2708 schreef:
De Haas schreef:
Leerling schreef:30.000 euro is veel geld, maar ook wel reëel. 4 jaar kosten studie. 2 jaar voorzien in levensonderhoud.

Wat ik opmerkelijker vind is het beroep van Gouda voor de zending. Had daarvoor Kand. Al-Chalabi verwacht, aangezien het eerst de bedoeling was dat hij daarvoor opgeleid zou worden.
Viel mij ook op. Is er iemand die weet hoe dit beroep is uitgebracht (tweetal/voordracht)?


Hij is vorig jaar 3 weken in de USA/Canada geweest. Blijkbaar is hij daar goed in de smaak gevallen.
Gaat om beroep van de gemeente Gouda voor de zending.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
johannes123
Berichten: 192
Lid geworden op: 22 apr 2014, 15:55

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door johannes123 »

arie2708 schreef:Volgens mij is er van een tweetal in Middelharnis nog niets bekend..............., zoals hierboven wordt gesuggereerd.
Tweetal is hier op't eiland wel bekend wordt alleen niet op het internet gezet!
Bruna
Berichten: 1739
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Bruna »

johannes123 schreef:Wat mij erg opvalt is dat er best aardig wat gemeenten zijn die geen of één van de kandidaten op het tweetal hebben staan.
Tot nu toe hebben de volgende gemeenten geen kandidaat op tweetal staan (wat mijns inziens erg bijzonder is, de rede snap ik sowieso niet het lijkt nu net alsof deze gemeenten niet achter de kandidaten staan, dus ook niet achter de theologische school?!
Middelharnis
Bodegraven

Gemeenten die alleen kand. Schot hebben staan:
Kapelle
Rotterdam-Zuidwijk

Alleen kand. Chalabi:
Sheboygan
Drachten
Volgens GerGeminfo staat er in Terwolde-De Vecht ook geen kandidaat.
En Barneveld had deze ook niet.

Aan jou de vraag om het tweetal van Middelharnis bekend te maken!
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Curatorium »

johannes123 schreef: Gemeenten die alleen kand. Schot hebben staan:
Kapelle
Rotterdam-Zuidwijk

Alleen kand. Chalabi:
Sheboygan
Drachten
Dit is toch geen probleem? Wanneer de kerkenraad al inziet dat stud. Al-Chalabi niet bij de gemeente past en de gemeente er toch niet voor gaat kiezen, dan lijkt het me beter om een predikant op het tweetal te zetten. Anders is het verkapte enkelvoudige kandidaatstelling.
Reiziger
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15 mar 2013, 17:08

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door Reiziger »

Ik wil mij nog verontschuldigen, aangezien ik ds. Vreugdenhil in een verkeerd daglicht heb gesteld. Wat ik zei was dat ds. Vreugdenhil meer de nadruk legde op heiligmaking en rechtvaardigmaking. Dat is niet waar.
Ds. Vreugdenhil zei dat er in de rechterflank van de Ger. Gezindte meer over gepreekt zou moeten worden, en dat er te eenzijdig gesproken werd over ellende-verlossing-dankbaarheid.
Dat is heel wat anders dan ik zei.
Mijn excuses hiervoor
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door DGG »

Wie staat er op het tweetal in Middelharnis? Dat moet je dan nu ook zeggen.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
KB_
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 nov 2013, 15:42
Locatie: Canada

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door KB_ »

en daarin heeft deze dominee groot gelijk! fijn dat er predikanten zijn die dit aan de kaak durven te stellen!!
arie2708 schreef: Hij is vorig jaar 3 weken in de USA/Canada geweest. Blijkbaar is hij daar goed in de smaak gevallen.
klopt. hij is toen ook in Grand Rapids geweest. deze student zou prima in sheboygan passen het is qua omvang een goede gemeente om mee te starten als beginnend predikant en ook qua ligging. hij spreekt goed engels.

ik verwacht dat student schot door de gemeente te nieuw zeeland wordt beroepen. deze gemeente is erg geisoleerd en verlangd erg naar een predikant (en de gemeente blijft groeien). ook qua omvang goed voor een beginnend predikant. student schot is er een aantal weken geweest en kon ook goed in het engels preken. bovendien hoort die gemeente wel bij het hollandse kerkverband en hoeft deze dus geen studiekosten te betalen: de predikant valt dan gewoon onder de classis utrecht!
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door DGG »

Curatorium schreef:
johannes123 schreef: Gemeenten die alleen kand. Schot hebben staan:
Kapelle
Rotterdam-Zuidwijk

Alleen kand. Chalabi:
Sheboygan
Drachten
Dit is toch geen probleem? Wanneer de kerkenraad al inziet dat stud. Al-Chalabi niet bij de gemeente past en de gemeente er toch niet voor gaat kiezen, dan lijkt het me beter om een predikant op het tweetal te zetten. Anders is het verkapte enkelvoudige kandidaatstelling.
Je kunt ook redeneren dat ze ds. IJsselstein 'liever' hebben als kand. Al-Chalabi. En als kand. Schot tóch beroepen wordt, wat aannemelijk is, dan maakt het niet uit wie de tegenkandidaat is. Ze kunnen dan eventueel ds. IJsselstein in september ook beroepen. Dat geldt ook voor Bodegraven. Die kan dat tweetal ook in september plaatsen. Ds. IJsselstein en ds. Van Rijswijk zijn daar nu dus 'belangrijker' als de kandidaten en dat vind ik niet fair t.o.v. de kandidaten. Als ds. Van Rijswijk en ds. IJsselstein niet beroepbaar waren geweest, had(den) de kandida(a)t(en) wel op het tweetal gestaan.

In augustus is ds. Janse beroepbaar en in september ds. Van Laar en ds. Van Ruitenburg en in oktober ds. A.T. Vergunst. Dus bij sommigen van hen zal 't dan ook wel beroepen regenen.
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
DGG
Verbannen
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 mar 2016, 18:48

Re: Beroepingswerk discussie

Bericht door DGG »

KB_ schreef:en daarin heeft deze dominee groot gelijk! fijn dat er predikanten zijn die dit aan de kaak durven te stellen!!
arie2708 schreef: Hij is vorig jaar 3 weken in de USA/Canada geweest. Blijkbaar is hij daar goed in de smaak gevallen.
klopt. hij is toen ook in Grand Rapids geweest. deze student zou prima in sheboygan passen het is qua omvang een goede gemeente om mee te starten als beginnend predikant en ook qua ligging. hij spreekt goed engels.

ik verwacht dat student schot door de gemeente te nieuw zeeland wordt beroepen. deze gemeente is erg geisoleerd en verlangd erg naar een predikant (en de gemeente blijft groeien). ook qua omvang goed voor een beginnend predikant. student schot is er een aantal weken geweest en kon ook goed in het engels preken. bovendien hoort die gemeente wel bij het hollandse kerkverband en hoeft deze dus geen studiekosten te betalen: de predikant valt dan gewoon onder de classis utrecht!

Ik hoop het niet, dan hebben we in Nederland geen één kandidaat meer, terwijl ook hier de nood soms (heel) hoog is...
(Op)recht(heid) moet zegevieren!

Te allen tijd moet er inhoudelijk een reactie gegeven worden op de tekst die in de post wordt weergegeven. Mensen die niet (inhoudelijk) reageren of rond de vraag en/of opmerking heendraaien, wíllen de (reactie in de) post nooit en te nimmer begrijpen!
Gesloten