Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Orchidee »

Fijn dat jij bepaalde gevoelens helemaal onder controle hebt!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Ambtenaar »

Orchidee schreef:Fijn dat jij bepaalde gevoelens helemaal onder controle hebt!
Ik krijg altijd de kriebels van de veronderstellingen die ten grondslag liggen aan waarom vrouwen zich netjes zouden moeten kleden. Net of mannen seksbeluste wezens zijn die bij het zien van willekeurig welk stukje vrouwelijke ronding of huid zwellen in wellust.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
Orchidee schreef: Ik dacht daar vroeger totaal niet over na, maar sinds ik zelf dochters heb en daar door ook veel meer andere meisjes en vrouwen ontmoet ben ik me gaan beseffen dat men (ook en/of juist) in de refowereld wel heel erg de vormen benadrukt in kleding en ik weet ook dat dat veel met mannen kan doen!
Als man zijnde ben ik benieuwd wat dit met mannen kan doen. Ik vermoed dat er veel meer wordt aangepraat dan er daadwerkelijk gebeurt.
Ik hoef je denk ik niet uit te leggen wát het met mannen doet, maar ik moet tot mijn schande toegeven dát het met mij wel iets doet. Maar dat mannen ook daarin verschillend kunnen zijn, is toch niets nieuws hoop ik?
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Ik hoef je denk ik niet uit te leggen wát het met mannen doet, maar ik moet tot mijn schande toegeven dát het met mij wel iets doet. Maar dat mannen ook daarin verschillend kunnen zijn, is toch niets nieuws hoop ik?
Dat hoef je inderdaad niet uit te leggen. Het stoort mij echter dat wij als man over één kam worden gescheerd of dat dit louter iets is wat enkel voor mannen zou gelden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Ik hoef je denk ik niet uit te leggen wát het met mannen doet, maar ik moet tot mijn schande toegeven dát het met mij wel iets doet. Maar dat mannen ook daarin verschillend kunnen zijn, is toch niets nieuws hoop ik?
Dat hoef je inderdaad niet uit te leggen. Het stoort mij echter dat wij als man over één kam worden gescheerd of dat dit louter iets is wat enkel voor mannen zou gelden.
Dat is natuurlijk niet zo heel relevant. Het is in elk geval goed om meiden ervan bewust te maken dat er mannen zijn die hier wel gevoelig voor zijn. Dat aantal is niet zo klein dat je daar geen rekening mee hoeft te houden, tenminste dat maak je mij niet wijs.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: RE: Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Ambtenaar »

eilander schreef: Dat is natuurlijk niet zo heel relevant. Het is in elk geval goed om meiden ervan bewust te maken dat er mannen zijn die hier wel gevoelig voor zijn. Dat aantal is niet zo klein dat je daar geen rekening mee hoeft te houden, tenminste dat maak je mij niet wijs.
Wat versta jij onder "gevoelig voor zijn"? Heb jij als je een vrouw ziet met weinig verhullende kledij aan gelijk allerlei fantasieën in je hoofd?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:
eilander schreef: Dat is natuurlijk niet zo heel relevant. Het is in elk geval goed om meiden ervan bewust te maken dat er mannen zijn die hier wel gevoelig voor zijn. Dat aantal is niet zo klein dat je daar geen rekening mee hoeft te houden, tenminste dat maak je mij niet wijs.
Wat versta jij onder "gevoelig voor zijn"? Heb jij als je een vrouw ziet met weinig verhullende kledij aan gelijk allerlei fantasieën in je hoofd?
We hadden net afgesproken dat ik het niet ging uitleggen...
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door merel »

Ongeveer 100 jaar geleden werd het laten zien van een enkel al als erotiserend bestempeld, terwijl niemand daar meer van onder de indruk is. In dat opzicht deel ik de visie van ambtenaar wel.

Ik begrijp best dat bepaalde kleding 'wat' met mannen kan doen. Maar wat is de norm? Elke kleding schuwen waar een welving of vorm te zien is? Vormloze kleding dragen, omdat er een man is die er aanstoot aan kan nemen? Ongeveer 100 jaar gelden nam men aantoot aan een enkel, daar hoor je niemand meer over.
En waar ligt de grens?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door eilander »

merel schreef:Ongeveer 100 jaar geleden werd het laten zien van een enkel al als erotiserend bestempeld, terwijl niemand daar meer van onder de indruk is. In dat opzicht deel ik de visie van ambtenaar wel.

Ik begrijp best dat bepaalde kleding 'wat' met mannen kan doen. Maar wat is de norm? Elke kleding schuwen waar een welving of vorm te zien is? Vormloze kleding dragen, omdat er een man is die er aanstoot aan kan nemen? Ongeveer 100 jaar gelden nam men aantoot aan een enkel, daar hoor je niemand meer over.
En waar ligt de grens?
Ik denk niet dat je het zult waarderen als ik voor een ander de grenzen ga aangeven. Dat is voor onszelf al lastig.
En inderdaad, ik voer geen pleidooi voor hobbezakken. Maar je ervan bewust zijn is al heel wat.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Isala »

merel schreef: Ongeveer 100 jaar gelden nam men aantoot aan een enkel, daar hoor je niemand meer over.
En waar ligt de grens?
Ik denk dat we die grens allang over zijn, ook in de kerk.
Het is alleen de Heilige Geest die je kan overtuigen, en de wil in het hart wil geven om eerbaar gekleed te zijn, ondanks de heersende mode.
En we hoeven er vandaag de dag er echt niet middeleeuws bij te lopen, willen we aan Gods gebod gehoorzaam zijn.

En als je de lijn doortrekt, geldt het eerbaar gekleed zijn op alle plaatsen, dus ook op het strand of het zwembad.
Ook een bikini of een zwempak valt mijns inziens niet onder eerbare kleding.

Als er geen grenzen zijn, en de norm vervaagt, ontstaat er deze situatie:
https://cip.nl/63806-koppel-bezoekt-ita ... badkleding
(vandaag op CIP)
Hora est!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door -DIA- »

Isala schreef:
merel schreef: Ongeveer 100 jaar gelden nam men aantoot aan een enkel, daar hoor je niemand meer over.
En waar ligt de grens?
Ik denk dat we die grens allang over zijn, ook in de kerk.
Het is alleen de Heilige Geest die je kan overtuigen, en de wil in het hart wil geven om eerbaar gekleed te zijn, ondanks de heersende mode.
En we hoeven er vandaag de dag er echt niet middeleeuws bij te lopen, willen we aan Gods gebod gehoorzaam zijn.

En als je de lijn doortrekt, geldt het eerbaar gekleed zijn op alle plaatsen, dus ook op het strand of het zwembad.
Ook een bikini of een zwempak valt mijns inziens niet onder eerbare kleding.

Als er geen grenzen zijn, en de norm vervaagt, ontstaat er deze situatie:
https://cip.nl/63806-koppel-bezoekt-ita ... badkleding
(vandaag op CIP)
Maar... zo snel geven we het toch niet op?
Dat is ook van alle tijden: Ergens meer ruimte proberen te vinden.
Ietsje vrijer mag toch wel? Of denken we niet zo?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Dodo »

Er is een soort gulden middenweg. Niemand hoeft in vormeloze kleren te lopen. Maar sommige mode is echt behoorlijk onthullend, niet alleen de lage topjes maar ook de strakke jurkjes uit de refowinkel. Ik denk trouwens dat veel van de vrouwen die zulke jurkjes dragen, zich niet goed van achter in de spiegel hebben bekeken. Want hun ondergoed tekent soms heel erg af onder zo'n jurk, zeker als dat ook nog een lichte jurk is.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Orchidee »

Daarom word er in diezelfde refowinkels bij het passen aangeraden om een string te dragen!
Sorry maar toen de verkoopster dat tegen mijn dochter zei wist ik even niet wat en/of hoe te reageren
Ik ben dan ook antiek!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door merel »

:haha
Dat kan inderdaad een verschil zijn. Ik vind het juist volkomen normaal om ondergoed aan te passen aan de kleding die je draagt en dat heeft mijns inziens niets met onzedelijk te maken.

En aansluitende jurken/rokken kunnen erg mooi zijn, mits je figuur het toelaat. Dat schort er namelijk vaker aan dan dat het onzedelijk is.
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Mannen en vrouwenkleding - voortgezet uit 'kinderdoop'

Bericht door Isala »

merel schreef:En aansluitende jurken/rokken kunnen erg mooi zijn, mits je figuur het toelaat. Dat schort er namelijk vaker aan dan dat het onzedelijk is.
Dat zie ik toch anders. Het Bijbelse principe om je eerbaar te kleden geldt voor slanke en dikke(re) mensen.
Of slanke mensen aantrekkelijker zijn, daarover kan je van mening verschillen.
Hora est!
Plaats reactie