wat moet ik doen???

annie keijnemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2010, 11:25

wat moet ik doen???

Bericht door annie keijnemans »

mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
Alexander CD
Berichten: 1063
Lid geworden op: 13 sep 2008, 18:44

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Alexander CD »

annie keijnemans schreef:mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
Lezen jullie wel de bijbel? Samen?
Zijn jullie wel op zoek naar Gods woord?
Maar je man verlangt wel naar goede kerkdiensten?
Als je een echt christen bent en verlangt naar het ware woord is het moeilijk een kerk te vinden, ik hoor ook altijd veel onjuiste beweringen in de kerkdiensten en erger me daar ook aan soms denk ik, ik ga niet weer.
Persoonlijk denk ik dat we dicht bij de wederkomst leven en dat wel midden in de grote afval leven en dat we daarom alles moeten toetsen aan de bijbel, OOK DE DOMINEE!
Daarom is het van belang de bijbel goed te kennen.
Om eerlijk te zijn ben ik ook zo'n christen die verlangt naar het klare woord Gods maar het niet goed kan vinden.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Bert Mulder »

annie keijnemans schreef:mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
Wat moet je doen?

Gods bevel opvolgen, te vinden in Heb. 10: De onderlinge samenkomsten niet verzaken, en temeer zo, daar de tijd nadert...

En laat ons onze onderlinge bijeenkomst niet nalaten, gelijk sommigen de gewoonte hebben, maar elkander vermanen; en dat zoveel te meer, als gij ziet, dat de dag nadert.

En niet menen het beter te weten dan alle andere christenen in Nederland. Dat is hoogmoed, en dus zonde...

En verder, zijt uwe voorgangers onderdanig, Heb. 13:

17 Zijt uw voorgangeren gehoorzaam, en zijt hun onderdanig; want zij waken voor uw zielen, als die rekenschap geven zullen; opdat zij dat doen mogen met vreugde en niet al zuchtende; want dat is u niet nuttig.

18 Bidt voor ons; want wij vertrouwen, dat wij een goed geweten hebben, als die in alles willen eerlijk wandelen.


En vooral, bid voor de kerkenraden, de predikanten, de ouderlingen, de diakenen!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Eppo Gremdaat »

Ruzie met de kerkeraad, nou, nou...
Dat was dus voor U met uw man trouwde. Hij heeft U wel verteld waarover de ruzie ging.
Maar beiden gaat U niet meer naar de kerk. U 'mist' een en ander, proef ik uit uw reactie
maar 'geen 1 is er goed', schrijft U.
Ik weet natuurlijk niet uw beider kerkelijke afkomst.
Maar ik weet wel dat er in veel plaatsen zogenaamde 'kerkdiensten voor belangstellenden'
worden gehouden, waar vaak mensen komen die het kerkgaan 'ontwend' zijn. Dit zijn
vaak goede diensten met een bijbelse boodschap waar mensen weer op het spoor van
een regelmatige kerkgang worden gezet.
Aan de andere kant is een kerkgang niet zo belangrijk. Het belangrijkse is toch in de eerste
plaats het geloof in God onze hemelse Vader. En als U (en uw man) die God steeds beter
leert kennen dan gaat U beiden verlangen naar de samenkomsten (kerkdiensten zo U wilt)
waarover Hem gesproken wordt. Dan gaat U ook steeds meer verlangen om meer van Hem
te horen. En bid samen met uw man of God U beiden de weg wil wijzen die U gaan moet.
Gods zegen voor U beiden.
Ik hoop dat ik U met dit antwoord een beetje op weg heb geholpen.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Joannah »

ik zou zeggen, blijf de Schrift lezen en onderzoeken, lees een preek op Internet, bandje, genoeg mogelijkheden, waar er 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn....
Beter geen kerk dan de verkeerde kerk.
Overhoop liggen met de kerkeraad, er moet wel heel wat zijn voorgevallen....
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef:ik zou zeggen, blijf de Schrift lezen en onderzoeken, lees een preek op Internet, bandje, genoeg mogelijkheden, waar er 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn....
Beter geen kerk dan de verkeerde kerk.
Overhoop liggen met de kerkeraad, er moet wel heel wat zijn voorgevallen....
En ondertussen Gods geboden aan de laars lappen...

En in haat met de broeders kerkenraad leven...

Die zijn broeder niet liefheeft, die hij ziet, hoe zal hij God liefhebben, die hij niet ziet?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Joannah »

Bert Mulder schreef:
Joannah schreef:ik zou zeggen, blijf de Schrift lezen en onderzoeken, lees een preek op Internet, bandje, genoeg mogelijkheden, waar er 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn....
Beter geen kerk dan de verkeerde kerk.
Overhoop liggen met de kerkeraad, er moet wel heel wat zijn voorgevallen....
En ondertussen Gods geboden aan de laars lappen...

En in haat met de broeders kerkenraad leven...

Die zijn broeder niet liefheeft, die hij ziet, hoe zal hij God liefhebben, die hij niet ziet?
het schijnt wederzijds te zijn, we weten toch niet wat er gebeurd is?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef: het schijnt wederzijds te zijn, we weten toch niet wat er gebeurd is?
Nee...

Maar we weten wel uit het Woord wat we doen moeten...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: wat moet ik doen???

Bericht door henriët »

Joannah schreef:
Bert Mulder schreef:
Joannah schreef:ik zou zeggen, blijf de Schrift lezen en onderzoeken, lees een preek op Internet, bandje, genoeg mogelijkheden, waar er 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn....
Beter geen kerk dan de verkeerde kerk.
Overhoop liggen met de kerkeraad, er moet wel heel wat zijn voorgevallen....
En ondertussen Gods geboden aan de laars lappen...

En in haat met de broeders kerkenraad leven...

Die zijn broeder niet liefheeft, die hij ziet, hoe zal hij God liefhebben, die hij niet ziet?
het schijnt wederzijds te zijn, we weten toch niet wat er gebeurd is?
ondanks dat we dat niet weten, mogen we dit toch niet voort laten bestaan.
We hebben de plicht om in vrede te leven.
Is er ruzie, dan zal er een gesprek moeten komen.. en komt de kerkenraad niet.. dan moet je zelf de minste zijn en er naar toe gaan. Kom je er niet uit, dan kun je verder gaan.
Wat betreft de stelling
beter geen kerk dan de verkeerde kerk..

wat een verkeerde veronderstelling. dan zouden we beter allemaal maar thuis kunnen blijven zitten.
in de Bijbel staat dat je de onderlinge samenkomsten niet mag nalaten,
dus mogen we hier de topicstartster niet zomaar thuis laten zitten met een lees of internetpreek,..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
sela
Berichten: 679
Lid geworden op: 22 okt 2007, 23:34

Re: wat moet ik doen???

Bericht door sela »

annie keijnemans schreef:mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
je man iig niet de schuld geven? onze kerken zijn ook maar een instituut. geheel anders dan de Bijbel of het evangelie, zeg maar.
het lijkt me dat je voor een interessante uitdaging staat. het automatisme is weggevallen. ik wens je iig wijsheid toe.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: wat moet ik doen???

Bericht door huisman »

Joannah schreef:ik zou zeggen, blijf de Schrift lezen en onderzoeken, lees een preek op Internet, bandje, genoeg mogelijkheden, waar er 2 of meer in Mijn naam vergaderd zijn....
Beter geen kerk dan de verkeerde kerk.
Overhoop liggen met de kerkeraad, er moet wel heel wat zijn voorgevallen....

Ik zou zeggen: Lees met je man 1 Johannes 2 en 3 en 1 Korinthe 13 en vraag aan de Heere in welke gemeente
jullie een plaats mogen krijgen.
Want een echt Christelijke gemeente is een grote zegen (Daar mogen wij dankbaar van getuigen)
Bedenk wel dat elke gemeente een gemeente buiten het paradijs is dus onvolmaakt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:

Ik zou zeggen: Lees met je man 1 Johannes 2 en 3 en 1 Korinthe 13 en vraag aan de Heere in welke gemeente
jullie een plaats mogen krijgen.
Want een echt Christelijke gemeente is een grote zegen (Daar mogen wij dankbaar van getuigen)
Bedenk wel dat elke gemeente een gemeente buiten het paradijs is dus onvolmaakt.
en zo gauw je je bij een volmaakte gemeente aansluit, is die niet volmaakt meer, daar je je er bij aangesloten hebt...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: wat moet ik doen???

Bericht door caprice »

Ruzies behoor je volgens mij altijd bij te leggen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33283
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: wat moet ik doen???

Bericht door Tiberius »

sela schreef:
annie keijnemans schreef:mijn man heeft ruzie met de kerkeraad gehad en nu gaat hij niet meer naar die kerk....Dat was voor mijn huwelijk met hem ...Hij heeft het mij wel uitgelegd...Ik snap het wel .en we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed .Nu gaan we niet meer maar ik vind dat dat niet hoort.Ik mis mijn kerkdiensten .Wat moet ik doen??????
je man iig niet de schuld geven? onze kerken zijn ook maar een instituut. geheel anders dan de Bijbel of het evangelie, zeg maar.
het lijkt me dat je voor een interessante uitdaging staat. het automatisme is weggevallen. ik wens je iig wijsheid toe.
Daar zou ik maar een beetje voorzichtig mee zijn, om dat zomaar te stellen. De christelijke gemeente is niet zomaar een vereniging of zo, maar een instelling van Christus. Het is tot grote schade voor je ziel om de onderlinge samenkomsten na te laten.
En het is denk ik hoog tijd om ook de hand eens in eigen boezem te steken, vooral gezien deze uitspraak: "we hebben ook andere kerken geprobeert maar geen 1 is er goed".
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: wat moet ik doen???

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gisterenavond hebben we een preek over de kerk, nav v&a 54 en 55 van de HC.
Over de gemeenschap der heiligen (en dus ook het gemeenteleven) was de insteek verrassend. Gemeenschap der heiligen leeft niet van de inkomsten, maar van de uitgaven. Lid zijn van een gemeente betekend dat we onze gaven moeten gebruiken tot nut en de zaligheid van de ander.
Dat is dus heel wat anders als: voel ik me goed in de gemeente, hoor ik wat ik wil horen, wordt ik voldoende gevoed enz.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie