Zijn wij alléén in dit immense heelal?

TSD
Berichten: 2091
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Zijn wij alléén in dit immense heelal?

Bericht door TSD »

parsifal schreef:
refo schreef:
parsifal schreef:We weten natuurlijk wel iets over zwarte gaten. Ze zijn voorspeld op grond van wat we weten van de natuurwetten en pas later waargenomen. Op grond van diezelfde natuurwetten kunnen we best iets zeggen over zwarte gaten en is er ook een hoop dat we niet weten.

Tijdreizen spreekt altijd tot de verbeelding en lijkt onmogelijk ook volgens de natuurwetten zoals we nu denken dat ze zijn, maar als je verder denkt over wat de relativiteitstheorie inhoudt is het ook weer niet volkomen absurd.
Nee, naarmate de snelheid hoger wordt verloopt de tijd langzamer. Tot die bij de lichtsnelheid stilstaat. Boven die snelheid zou de tijd dan terug kunnen gaan.
Interessant om te bestuderen.

De zwarte gaten doen me denken aan de oerknaltheorie, maar dan in tegengestelde richting.
Maar boven die snelheid heb je oneindig veel energie nodig en dat lijken we niet te hebben.
Het voordeel van reizen door de tijd is dat, mocht het in de toekomst ooit lukken, we dat vooraf weten. En hoe beter het lukt, hoe ruimer vooraf we dat weten :D

Overigens geloof ik er zelf helemaal niets van, maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
Roeline
Inactief
Berichten: 510
Lid geworden op: 22 jun 2017, 19:39

Re: Zijn wij alléén in dit immense heelal?

Bericht door Roeline »

Mara schreef:
Roeline schreef:In zekere zin offtopic, en toch ook weer niet: het raakt me om ineens te zien dat dit topic ooit is gestart door Rens, ooit een verwoed en markant forummer en nu alweer jaren overleden.
Dat maakt alles wel weer betrekkelijk he?
Nou en of Mara! Als je op zijn naam klikt zie je iets als "deze forummer bestaat niet".

Men kent en vindt onze standplaats ooit niet meer.
Plaats reactie