Jezus ook jouw vreugde?

Lecram

Bericht door Lecram »

Door Zijn genade: ja!

Maar of Hij ook zoveel plezier aan mij beleeft?
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Door Zijn genade: ja!

Maar of Hij ook zoveel plezier aan mij beleeft?
Gaat niet om plezier ,het gaat om eeuwige redding,dat geeft plezier aan hen die al gezeten zijn in het Huis met de vele kamers.
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Door Zijn genade: ja!

Maar of Hij ook zoveel plezier aan mij beleeft?
de laatste vraag komt op mij nogal banaal en oneerbiedig geformuleerd over.

Eén ding staat vast: God heeft in Christus lust aan zijn uitverkorenen, en zij zullen als een reine bruid voor Christus gesteld worden!
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Door Zijn genade: ja!

Maar of Hij ook zoveel plezier aan mij beleeft?
de laatste vraag komt op mij nogal banaal en oneerbiedig geformuleerd over.
Waarom? Geef eens een onderbouwing? Aan zulke loze opmerkingen hebben we niks. Kan je het nazeggen?
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Oké, een Marjorcaanse omschrijving: Ik ben zekerlijk overtuigt, dat dagelijks, de werken mijner handen, Jezus Christus de Verlosser van de uitverkorenen, een menigvuldig tranendal toebrengt.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Kaw
De laatste postnig van Kaw is in strijd met het derde gebod van de Wet des Heeren.

Weghalen Kaw, en wel heel gauw.
Waf waf!

OSW moderator, verwijder mijn reactie maar. Ik zal het zelf niet doen want als op deze wijze reactie's worden geplaatst dan is het gewoon heel triest!
Majorca

Bericht door Majorca »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Oorspronkelijk gepost door Majorca
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Door Zijn genade: ja!

Maar of Hij ook zoveel plezier aan mij beleeft?
de laatste vraag komt op mij nogal banaal en oneerbiedig geformuleerd over.
Waarom? Geef eens een onderbouwing? Aan zulke loze opmerkingen hebben we niks. Kan je het nazeggen?
ik geef al aan dat het woord "plezier" als het om de hoogheilige en majesteitelijke God gaat mij banaal over komt. (ik hoop dat je kunt lezen) Banaal, omdat plezier een woord is dat in het dagelijks spreekgebruik toegekend wordt aan mensen, en doorgaans aan nogal oppervlakkige zaken ["de kinderen hadden plezier bij de McDonalds"]. Het woordenboek geeft niet voor niets ook "pret" als mogelijke betekenis. In de bijbel komt het woord bij mijn weten niet voor, en al zeker niet in verband met God.

Ik ben een voorstander van sober en verheven taalgebruik als het om heilige zaken gaan, die, als het goed is, ook een diepe ernst vergen. Ik weet heus wel dat ik zelf ook weleens fouten maak op dat vlak, en ook weleens te lichtvoetig ben, maar bij mijn weten is het dan goed om daar door een ander op gewezen te worden, en hoeft niet gelijk gereageerd te worden als door een wesp gestoken!

[Aangepast op 9/12/04 door Majorca]
Adorote

Bericht door Adorote »

Oorspronkelijk gepost door kridje
Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Kaw
De laatste postnig van Kaw is in strijd met het derde gebod van de Wet des Heeren.

Weghalen Kaw, en wel heel gauw.
Waf waf!

OSW moderator, verwijder mijn reactie maar. Ik zal het zelf niet doen want als op deze wijze reactie's worden geplaatst dan is het gewoon heel triest!


Dat die vreugde voor en in van jou Hij zijn vreugde en die in de Hemel zijn,hier zoveel gedoe geeft.Er zijner toch maar bitter weinig van de leden die het echt begrepen hebben.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Voor mij is het taalgebruik wat ik gewend ben. Zo wordt het zelfs in onze kerkelijke gemeente ook weleens gezegd.

Het is toch ook gewoon zo? God beleeft toch geen plezier aan de mens? De mens gaat telkens weer bij Hem weg. Iedereen mag toch wel weten hoe hij het uitdrukt? Je moet niet op elke slak zout gaan leggen.
Majorca

Bericht door Majorca »

Laat overigens duidelijk zijn, dat ik geen problemen heb met de strekking van Lecrams posting - die is juist leerzaam voor ons allen! Want als ik het goed begrijp bedoelt hij te zeggen dat er een oneindig verschil is in wat God in Christus voor een gelovige mag betekenen ten opzichte van wie die gelovige is tegenover God! En dat is juist goed om eens aandacht voor te vragen!
Maar het ging me even om dat woordje "plezier".

Gewoon iets waarover van mening verschild kan worden, hoor.

Neem me niet kwalijk, als ik ergens een bepaalde mening over heb.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Oorspronkelijk gepost door Majorca
Laat overigens duidelijk zijn, dat ik geen problemen heb met de strekking van Lecrams posting - die is juist leerzaam voor ons allen! Want als ik het goed begrijp bedoelt hij te zeggen dat er een oneindig verschil is in wat God in Christus voor een gelovige mag betekenen ten opzichte van wie die gelovige is tegenover God! En dat is juist goed om eens aandacht voor te vragen!
Maar het ging me even om dat woordje "plezier".

Gewoon iets waarover van mening verschild kan worden, hoor.

Neem me niet kwalijk, als ik ergens een bepaalde mening over heb.
Als iedereen op deze wijze zijn kritiek gaat geven dan wordt het echt ongezellig. Helaas leidt deze discussie weer af van de kern van dit onderwerp!
Plaats reactie