Christenvervolging

Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Christenvervolging

Bericht door Lassie »

Christenvervolging.

Je leest het weleens in de krant of via een stichting (SDOK, Open Doors) d.m.v. (maand)blad. Wij als land (nederland) hebben daar nog niet echt mee te maken en we worden er nog niet echt mee geconfronteerd. Wij mogen nog in vrijheid leven qua Godsdienst. God geeft het ons nog om in het openbaar naar de kerk te mogen gaan. We mogen en kunnen op straat Evangeliseren. (lezen uit de Bijbel, zingen van psalmen, geestelijke liederen en opwekkingsliederen, etc.)

In vele landen in deze wereld heerst er een grote verdrukking. (vervolging).

Maar lezen we in de Bijbel ook al niet van vervolging?

Ik ben opzoek naar Bijbelgedeelte's over christen vervolging.

Volgens mij hebben er discipelen van Jezus ook in de gevangenis gezeten toen ze het Woord willen gaan brengen. Wie kan mij de bijbel gedeelte's geven waarin dat staat?? (tja ik ben nog niet echt zo op de hoogte van de bijbel in dat opzichte).

En wie weet waar het volgende bijbelgedeelte staat: ."..zij zullen u vervolgen"
gravo
Berichten: 588
Lid geworden op: 10 jun 2004, 00:30
Locatie: : De grote stad

Bericht door gravo »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Christenvervolging.

Je leest het weleens in de krant of via een stichting (SDOK, Open Doors) d.m.v. (maand)blad. Wij als land (nederland) hebben daar nog niet echt mee te maken en we worden er nog niet echt mee geconfronteerd. Wij mogen nog in vrijheid leven qua Godsdienst. God geeft het ons nog om in het openbaar naar de kerk te mogen gaan. We mogen en kunnen op straat Evangeliseren. (lezen uit de Bijbel, zingen van psalmen, geestelijke liederen en opwekkingsliederen, etc.)

In vele landen in deze wereld heerst er een grote verdrukking. (vervolging).

Maar lezen we in de Bijbel ook al niet van vervolging?

Ik ben opzoek naar Bijbelgedeelte's over christen vervolging.

Volgens mij hebben er discipelen van Jezus ook in de gevangenis gezeten toen ze het Woord willen gaan brengen. Wie kan mij de bijbel gedeelte's geven waarin dat staat?? (tja ik ben nog niet echt zo op de hoogte van de bijbel in dat opzichte).

En wie weet waar het volgende bijbelgedeelte staat: ."..zij zullen u vervolgen"
Je ziet uit de teksten die Rhodé voor je heeft opgezocht, dat er vaak over een toekomstige situatie spreken. Dat klopt ook wel met het feit dat de vervolgingen in de eerste tijd van het christendom (het vroege christendom) nog niet zo hevig zijn. Veel Nieuw-Testamentische geschriften zijn dan al geschreven. We zijn dus aangewezen op andere bronnen.
De Romeinen hebben zelf op enkele plaatsen in hun literatuur over de vervolgingen van christenen geschreven.
Lees deze link

gravo
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

oke he bedankt.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

Zo de inleiding is achter de rug.

Het was een zeer boeiende middag, (gistermiddag).

K heb een kleine inleiding verzorgd waarna ik een klein stukje video heb laten zien. Erg indrukwekkend. Er is zelfs een fijne en ik mag ook zeker zeggen een gezegende gesprekken geweest. Het was zeer succesvolle middag. Waarin God zeker aanwezig was. En Zijn aanwezigheid ook merkbaar was. (en nog steeds is).
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Lassie
Zo de inleiding is achter de rug.

Het was een zeer boeiende middag, (gistermiddag).

K heb een kleine inleiding verzorgd waarna ik een klein stukje video heb laten zien. Erg indrukwekkend. Er is zelfs een fijne en ik mag ook zeker zeggen een gezegende gesprekken geweest. Het was zeer succesvolle middag. Waarin God zeker aanwezig was. En Zijn aanwezigheid ook merkbaar was. (en nog steeds is).
Laat eens lezen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Christenvervolging

Bericht door helma »

TASHKENT/BOEDAPEST – De regering van Oezbekistan weigert 15.000 geïmporteerde Bijbels terug te geven aan het Bijbelgenootschap van dat land.


http://www.refdag.nl/nieuws/oezbekistan ... s_1_537300
Gebruikersavatar
DWW
Berichten: 645
Lid geworden op: 11 jun 2009, 19:57
Locatie: Katwijk
Contacteer:

Re: Christenvervolging

Bericht door DWW »

Lassie schreef:Christenvervolging.

Je leest het weleens in de krant of via een stichting (SDOK, Open Doors) d.m.v. (maand)blad. Wij als land (nederland) hebben daar nog niet echt mee te maken en we worden er nog niet echt mee geconfronteerd.
Toch wel hoor! Het is maar hoe je bepaalde zaken beleefd, en/of er tegen aankijkt. Weet je wat ook (geestelijke) christenvervolging is? Wanneer je met mensen ergens in gesprek bent over bepaalde Bijbelse onderwerpen, en men slaat figuurlijk je kop eraf door je bijv. een tijdje uit te sluiten, of hetgeen je zegt op grond van Gods Woord te bespotten, of zelfs geheel te verwijderen. Op dit soort manieren probeert men heden ten dage sommige mensen monddood te maken. Met het hart gelooft men tot rechtvaardigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. Dit belijden betekent ook lijden omwille van de Naam van Jezus Christus. Dat is door de eeuwen heen nooit anders geweest. Maar wanneer we nu ook weleens mogen roemen in onze verdrukkingen dan in het zo erg niet, integendeel, dan mag het ook weleens een zaak van vreugde wezen.

Persoonlijk ligt mijn hart het meest bij de (lijfelijk) vervolgde christenen in het Midden Oosten en in het Verre Oosten. Daar kost geloof het allermeest. Dagelijks worden daar christenen in elkaar geslagen, zelfs doodgetrapt, levend verbrand, in brokken gehakt, hun huizen verbrand, en nog andere gruwelen meer. Kijk hier:

Christian Persecution In India: http://www.youtube.com/watch?v=PUflpqIu4co

Hindu Attacks on Christians in India: http://www.youtube.com/watch?v=dn7m3HsKN5c&NR=1

Massacre of Christians in India: http://www.youtube.com/watch?v=ILc7wdhs ... re=related


Deze videos zijn op mijn verzoek door Kliksafe inmiddels vrijgegeven. Kijk hier evt. voor meer: http://www.dewoesteweg.nl/diversen/chri ... volgingen/
Ik draag deze christenen werkelijk op mijn hart en mag ze ook dagelijks opdragen bij den Heere God Die alleen machtig is om hen uit deze verdrukkingen te verlossingen. Ik mag ook geloven dat hetgeen nu in het Midden Oosten gebeurt, geestelijke barensweeën zijn. Het hele wereldgebeuren draait om het aardse bondsvolk Israël en om het geestelijke verkoren Israël. Deze barensweeën leven ook in Israël. Ik heb een vriend die een viszaak heeft waar weleens Joden een visje komen kopen. Vanwege zijn liefde voor Israël probeert hij weleens een praatje met hen te maken, waardoor er na verloop van tijd met sommigen van hen een bepaalde band is ontstaan. Deze Joden gaan ook nog weleens voor een tijd terug naar Israël, en dan belt hij hen weleens op om te vragen hoe het met hen gaat en hoe de toestand in Israël is. Onlangs vertelde één van deze Joden aan hem: "Je gelooft het of niet, maar geheel Israël is vervuld aangaande de komst van de beloofde Messias. Zwaar orthodox, en lichtere vormen, Messiaans belijdend, wat verder nog meer zij,......ze spreken allemaal over die ene Zaak." Nu weten wij beter, en dat Hij reeds lang gekomen is,......maar de gekomen Messias staat nu ook (geestelijk) dwars door de oordelen en barensweeën heen geboren te worden in de verkoren harten van veler Joden, Openb. 12:1-6. De vrouw in Openb. 12 waaruit de mannelijke Zoon geboren wordt, is immers een beeld van het aardse bondsvolk Israël en van het geestelijk verkoren Israël. Daarom moeten al deze dingen medewerken ten goede aan de nationale bekering van Israël. De USA begint langzamerhand zijn bondgenoten in het Midden Oosten te verliezen, en Israël spreekt zijn vrees hardop uit dat de USA hen verkocht heeft voor een schotel linzenmoes. Als straks het puntje bij het paaltje komt, dan kiest de USA voor de olie van de vijanden van Israël anders stort haar economie volledig in elkaar, en laten zij Israël barsten. Maar het zal zo moeten gaan, Israël moet zijn grote broer kwijt want het zal een onhoudbare nood moeten worden aleer zij aan de werken der wet gestorven zullen zijn. Maar wanneer dit geschiedt is dan zal.....te dien dage er een gebaande weg wezen van Egypte in Assyrie, dat de Assyriers in Egypte, en de Egyptenaars in Assyrie komen zullen; en de Egyptenaars zullen met de Assyriers den Heere dienen, Jes. 19:23.

Deze profetie(ën) kent de duivel echter ook, en heeft daarom door de valse profeet Mohammed de Islam in het Midden Oosten zo sterk doen worden. Maar het zal onze almachtige God niet in de weg staan, want Hij verbrijzelt de vijandigste harde harten, en zal bij de verbrijzelden wonen, Jes. 57:10-15. Zelfs bij de geestelijk verbrijzelde Arabieren die nog tot bekering zullen worden gebracht! Daarnaast staat de knip, spreek met respect.-- Rome op instorten middels de beerputten die reeds lange tijd zijn opengetrokken, merk op vanuit Openb. 18 en Openb. 19. En let daarbij eens op het natuurgeweld in de wereld, en het rasse tempo van aartsvijand Iran dat zich gereed maakt voor een atoomoorlog met Israël. Geliefde formummers, bidt daarom onophoudelijk voor Israël én met name voor de vervolgde christenen in de voornoemde werelddelen, opdat de nog onvervulde profieteën spoedig in vervulling zouden mogen gaan, tot de eer en lof van God en de uitbreiding van Zijn heerlijk Koninkrijk op aarde. Bidt om den vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen, Psalm 122.
Want, de Zoon des mensen is gekomen om te zoeken en zaligen, dat verloren was.
http://www.dewoesteweg.nl
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Christenvervolging

Bericht door Mariavt »

Hier zijn geen woorden voor, laten we toch bidden voor al die vervolgden om Christus wil....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christenvervolging

Bericht door Mara »

Ik ben alleen bang dat er mensen zijn, die zeggen: ach wat bewijzen die foto's ? En die verhalen ? De leugen wordt tot waarheid verheven en de waarheid tot leugen ! De vraag is: wat doen wij in verdrukking ? Buigen wij voor geweld ? In feite gebeurt dit hier op bescheiden schaal. Je wordt gevraagd om op zondag te werken. Dat weiger je, nu heb je het recht nog, maar hoe lang ? En wat gaan je collega's zeggen ?
Als je voor De Waarheid uitkomt, ontmoet je vijandschap, in eigen kring, in eigen gezin soms. Kiest dan heden wie gij dienen zult.
Maar wat kan het dan benauwd worden !
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Christenvervolging

Bericht door Mariavt »

Mara schreef:Ik ben alleen bang dat er mensen zijn, die zeggen: ach wat bewijzen die foto's ? En die verhalen ? De leugen wordt tot waarheid verheven en de waarheid tot leugen ! De vraag is: wat doen wij in verdrukking ? Buigen wij voor geweld ? In feite gebeurt dit hier op bescheiden schaal. Je wordt gevraagd om op zondag te werken. Dat weiger je, nu heb je het recht nog, maar hoe lang ? En wat gaan je collega's zeggen ?
Als je voor De Waarheid uitkomt, ontmoet je vijandschap, in eigen kring, in eigen gezin soms. Kiest dan heden wie gij dienen zult.
Maar wat kan het dan benauwd worden !
Het zijn geen foto's die getoond worden maar beelden waarop je kunt zíen waar en hoe de mensen gemarteld hebben. Dan hebben we het hier maar makkelijk, en ja , als je een ware christen bent zul je gehaat worden. " Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten" maar dat weegt niet op tegen de overwinning die je zult mogen krijgen als je in je aardse bestaan in Christus mag ingelijfd zijn/of worden.

Maar het gaat nu om de vervolgden die op die filmpjes staan, en bekijk dan hoe makkelijk wij het hier nog hebben, dat weegt niet op tegen de verschrikkelijke beelden die je op die url's van DWW ziet.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Christenvervolging

Bericht door Mara »

Mariavt schreef:
Mara schreef:Ik ben alleen bang dat er mensen zijn, die zeggen: ach wat bewijzen die foto's ? En die verhalen ? De leugen wordt tot waarheid verheven en de waarheid tot leugen ! De vraag is: wat doen wij in verdrukking ? Buigen wij voor geweld ? In feite gebeurt dit hier op bescheiden schaal. Je wordt gevraagd om op zondag te werken. Dat weiger je, nu heb je het recht nog, maar hoe lang ? En wat gaan je collega's zeggen ?
Als je voor De Waarheid uitkomt, ontmoet je vijandschap, in eigen kring, in eigen gezin soms. Kiest dan heden wie gij dienen zult.
Maar wat kan het dan benauwd worden !
Het zijn geen foto's die getoond worden maar beelden waarop je kunt zíen waar en hoe de mensen gemarteld hebben. Dan hebben we het hier maar makkelijk, en ja , als je een ware christen bent zul je gehaat worden. " Ze hebben Mij gehaat, ze zullen ook u haten" maar dat weegt niet op tegen de overwinning die je zult mogen krijgen als je in je aardse bestaan in Christus mag ingelijfd zijn/of worden.

Maar het gaat nu om de vervolgden die op die filmpjes staan, en bekijk dan hoe makkelijk wij het hier nog hebben, dat weegt niet op tegen de verschrikkelijke beelden die je op die url's van DWW ziet.
Ik ben ook lid van open doors, dus weet helaas wat er allemaal loos is. Het is te erg voor woorden en beelden.
Maar wat zitten wij hier dan nog comfortabel ! Welke verdrukking kennen wij als wat hekel of misschien haat ? Maar je kunt gaan en staan waar je wil. (nog wel)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Christenvervolging

Bericht door Marnix »

Iets te comfortabel misschien wel.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Christenvervolging

Bericht door Mariavt »

Het valt mij erg op dat er zo weinig gereageerd wordt op de christenvervolging, zien we dit als een ver van mijn bed gebeuren, interresseert het ons niet, of denken we , we kunnen er tóch niets aan veranderen.
Het drukt mij op het hart dat er zo weinig op gereageerd wordt. En wat als het nog verder deze kant op komt, zijn we ziende blind? Laten we toch bidden voor degenen die gemarteld en afgetuigd worden om Christus wil.......En wij leven vrolijk? door.....
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Willem
Berichten: 1933
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:33

Re: Christenvervolging

Bericht door Willem »

Mariavt schreef:Het valt mij erg op dat er zo weinig gereageerd wordt op de christenvervolging, zien we dit als een ver van mijn bed gebeuren, interresseert het ons niet, of denken we , we kunnen er tóch niets aan veranderen.
Het drukt mij op het hart dat er zo weinig op gereageerd wordt. En wat als het nog verder deze kant op komt, zijn we ziende blind? Laten we toch bidden voor degenen die gemarteld en afgetuigd worden om Christus wil.......En wij leven vrolijk? door.....
Mensen in de binnenkamer zie jij niet Maria. Mischien maar goed dat er weining gereageerd wordt, het gebed vermag veel. Och en ach roepen op een forum vermag niets. Oordeel maar niet te snel.
Plaats reactie