Abortus

Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Abortus

Bericht door Van Ewijk »

ebenhaezer schreef:Van Ewijk, ik weet niet waar u op doelt met zwart/ wit denken. Toch niet dat Schreeuw om leven en hun denkwijze niet door de beugel kan? Ik proef namelijk dat u het te zwart/ wit vind. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Ik ben van mening dat er zoveel invalshoeken zijn om dit onderwerp te benaderen dat iedereen deels gelijk en ook ongelijk heeft.
Het is een heel grijs vlak dat mensenverstand te boven gaat.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Abortus

Bericht door eilander »

Van Ewijk schreef:
ebenhaezer schreef:Van Ewijk, ik weet niet waar u op doelt met zwart/ wit denken. Toch niet dat Schreeuw om leven en hun denkwijze niet door de beugel kan? Ik proef namelijk dat u het te zwart/ wit vind. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Ik ben van mening dat er zoveel invalshoeken zijn om dit onderwerp te benaderen dat iedereen deels gelijk en ook ongelijk heeft.
Het is een heel grijs vlak dat mensenverstand te boven gaat.
Dit is nu juist een onderwerp wat niet zo moeilijk is. Wel allerlei schrijnende omstandigheden en oorzaken etc, waar ik niet makkelijk over wil doen. Maar het vermoorden van een kind is in geen enkele situatie een optie.
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Abortus

Bericht door Floppy »

Prachtig interview!
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Abortus

Bericht door ebenhaezer »

Van Ewijk, uw mening gaat mijn verstand inderdaad te boven. Met 22 weken zwangerschap mogen ze er de schaar in zetten, met 25 weken zwangerschap word alles uit de kast getrokken. Ja, lekker grijs. Als er mensen zijn, die daar begrip voor op kunnen brengen, dan haak ik af. We moeten met betrekking tot deze zaken, ons zeer diep schamen en verootmoedigen.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Abortus

Bericht door Sheba »

Van Ewijk schreef:
ebenhaezer schreef:Van Ewijk, ik weet niet waar u op doelt met zwart/ wit denken. Toch niet dat Schreeuw om leven en hun denkwijze niet door de beugel kan? Ik proef namelijk dat u het te zwart/ wit vind. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Ik ben van mening dat er zoveel invalshoeken zijn om dit onderwerp te benaderen dat iedereen deels gelijk en ook ongelijk heeft.
Het is een heel grijs vlak dat mensenverstand te boven gaat.
Elk leven, ook in de moederschoot, is door God gegeven. Hij gaat over leven en dood. Wij mogen niet doden.
Er bestaat hier geen grijs gebied tussen. Het is leven of dood. Het is zwart of wit.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Abortus

Bericht door Zita »

Inderdaad. Ik vind de grenzen bij abortus veel scherper liggen dan bij euthanasie.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Lees Amos 1 maar eens, dan zie je hoe God spreekt over het doden van kinderen in de moederschoot
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Abortus

Bericht door Van Ewijk »

Sheba schreef:
Van Ewijk schreef:
ebenhaezer schreef:Van Ewijk, ik weet niet waar u op doelt met zwart/ wit denken. Toch niet dat Schreeuw om leven en hun denkwijze niet door de beugel kan? Ik proef namelijk dat u het te zwart/ wit vind. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Elk leven, ook in de moederschoot, is door God gegeven. Hij gaat over leven en dood. Wij mogen niet doden.
Er bestaat hier geen grijs gebied tussen. Het is leven of dood. Het is zwart of wit.
Is dat werkelijk zo? waarom word dan elders op dit forum gediscussieerd over de aanschaf van de JSF ?
Is dat in zijn essentie ook geen discussie over leven en dood?
Ook hier zijn voor en tegenstanders van te vinden, en hier heb ik juist als één van de felste tegenstanders mijn standpunt naar voren gebracht.
Hoe verschillend benaderen we twee gelijke onderwerpen naar het aanzien der menselijke dwaling.

Bij sommige gevallen van abortus spelen tenminste nog humanitaire overwegingen een rol, bij het bombarderen van menselijke medeschepselen, waaronder ook kinderen, niet.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Abortus

Bericht door samanthi »

Ik ga dit jaar niet, ik was het wel van plan, regelmatig ga ik met Dorenbos en andere naar den Haag om te bidden. Ik heb ook een aantal keren bij de kliniek gewaakt en hoopt volgend jaar bij beurzen present te zijn.
van Ewijk zei:
Is dat werkelijk zo? waarom word dan elders op dit forum gediscussieerd over de aanschaf van de JSF ?
Is dat in zijn essentie ook geen discussie over leven en dood?
Ook hier zijn voor en tegenstanders van te vinden, en hier heb ik juist als één van de felste tegenstanders mijn standpunt naar voren gebracht.
Hoe verschillend benaderen we twee gelijke onderwerpen naar het aanzien der menselijke dwaling.

Bij sommige gevallen van abortus spelen tenminste nog humanitaire overwegingen een rol, bij het bombarderen van menselijke medeschepselen, waaronder ook kinderen, niet.
Met humanitaire redenen een kind doden? Nee, ik kan je redenatie wel begrijpen, toch heeft de JSF een heel ander doel dan abortus, de verdediging van ons land of van een ander land.
Ik de Bijbel zie je ook steeds een groot leger op de been en vallen er vele doden, da geeft niet de vrijbrief om je buurman neer te steken.
Zo ook hiet mee, een kind moet beschermd worden in de moederschoot, onder welke omstandigheden ook, dat neemt de nood, die er kan zijn, niet weg, ook de nood na een abortus niet, maar het doden van een kind kan nooit een oplossing zijn. Echt nooit!
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Wat een indrukwekkende middag in Den Haag
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Abortus

Bericht door Orchidee »

Vond mijn dochter ook!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... s_1_959994

kleine baby's met handicap worden door ISIS gedood.

.........

waar heb ik dat meer gehoord? Oh ja....in Nederland. Daar gebeurt het voordat ze geboren worden.
Maar het is precieus hetzelfde.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

helma schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... s_1_959994

kleine baby's met handicap worden door ISIS gedood.

.........

waar heb ik dat meer gehoord? Oh ja....in Nederland. Daar gebeurt het voordat ze geboren worden.
Maar het is precieus hetzelfde.
Tijdens het naziregime gebeurde het ook. Vrouwen werden als proefkonijn gebruikt.
Hoe zal dat toch zijn, straks in de eeuwigheid, met al die kindjes, vraag ik me wel eens af.
Ze hebben toch een ziel?

Als je dan weet dat er proeven worden gedaan met geaborteerde kindjes, vruchtjes genoemd,
Uit het blad LEEF:

De VPRO heeft op 13 mei de documentaire ”De volmaakte mens” uitgezonden. In de documentaire wordt een koelkast in beeld
gebracht met daarin buisjes met geaborteerde kinderen. Deze geaborteerde kinderen worden gebruikt voor
wetenschappelijk onderzoek. In het Leids Universitair Medisch Centrum wordt bijvoorbeeld door de Portugese wetenschapper
Susana Chuva de Sousa Lopes onderzoek gedaan naar de eicellen bij een geaborteerd meisje van ongeveer
tien weken (!). Alle eicellen voor de rest van het leven van een vrouw zijn dan namelijk al aanwezig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9166
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Abortus

Bericht door parsifal »

helma schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... s_1_959994

kleine baby's met handicap worden door ISIS gedood.

.........

waar heb ik dat meer gehoord? Oh ja....in Nederland. Daar gebeurt het voordat ze geboren worden.
Maar het is precieus hetzelfde.
Dit zegt inderdaad een hoop over abortus. We vinden het vreselijk als dit na de geboorte gebeurt. Voor de geboorte is het voor veel mensen okee.

Al moet ik zeggen dat ik wel twijfel bij dit bericht. Het bericht komt van een behoorlijk obscure bron (en RD neemt het over) en hoewel de wetten van de Islam soms voor meerdere uitleg vatbaar zijn, lijkt het me heel sterk dat er een uitleg is waarbij het doden van gehandicapten omdat ze gehandicapt zijn goedgekeurd wordt. Het lijkt me dat IS toch minstens de schijn wil ophouden dat ze goede moslims zijn (of zichzelf er van overtuigen).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Abortus

Bericht door samanthi »

parsifal schreef:
helma schreef:http://www.refdag.nl/nieuws/buitenland/ ... s_1_959994

kleine baby's met handicap worden door ISIS gedood.

.........

waar heb ik dat meer gehoord? Oh ja....in Nederland. Daar gebeurt het voordat ze geboren worden.
Maar het is precieus hetzelfde.
Dit zegt inderdaad een hoop over abortus. We vinden het vreselijk als dit na de geboorte gebeurt. Voor de geboorte is het voor veel mensen okee.

Al moet ik zeggen dat ik wel twijfel bij dit bericht. Het bericht komt van een behoorlijk obscure bron (en RD neemt het over) en hoewel de wetten van de Islam soms voor meerdere uitleg vatbaar zijn, lijkt het me heel sterk dat er een uitleg is waarbij het doden van gehandicapten omdat ze gehandicapt zijn goedgekeurd wordt. Het lijkt me dat IS toch minstens de schijn wil ophouden dat ze goede moslims zijn (of zichzelf er van overtuigen).
Ik heb wel eens een lezing met documentaire over Jemima gezien, die vangen in Bethlehem gehandicapte kinderen op, dat zijn veel al moslim kinderen die door hun handicap verstoten worden, de reden erachter weet ik niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie