Abortus

gertje
Berichten: 637
Lid geworden op: 11 okt 2008, 01:18

Re: Abortus

Bericht door gertje »

@ Dodo, ja hoor die mensen zijn er zeker! wat zijn wij blij met ons kind met down, sterker nog, hij is een verrijking voor ons gezin!
is hij lief, leuk en aaibaar? nee het is soms een draakje, ondeugend, luistert niet en weet ik wat niet meer..
En toch zo puur, zo recht door zee, was de hele wereld maar zo..
Gedragsproblemen? jazeker! vanuit het kind? zal ook wel, maar nog meer door de buitenwereld, mensen die deze kinderen/mensen niet serieus nemen, wat lachen waardoor het wel clowns worden.
En dan nog, al zijn ze niet altijd lief en hebben ze gedragsproblemen, geschenk van God, toch?
Voor ons wel!
Hendrien
Berichten: 1337
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Abortus

Bericht door Hendrien »

Marc_44 schreef:Nog een bericht uit de krant, nu uit Trouw:

Down-kind liefst aborteren
Evolutiebioloog Dawkins: ouders met keuzevrijheid hebben morele plicht lijden te voorkomen

Kinderen met downsyndroom geboren laten worden terwijl ze geaborteerd hadden kunnen worden is immoreel. Die stelling op Twitter van de bekende Britse evolutiebioloog en 'beroepsatheïst' Richard Dawkins zorgt voor ophef in Groot-Brittanië en daarbuiten.

Het begon met een vraag van een van Dawkins' volgers op Twitter: "Wat te doen als ik erachter kom dat ik zwanger ben van een kind met syndroom van Down?" Dawkins' antwoord: "Aborteer het en probeer het opnieuw. Het zou immoreel zijn het op de wereld te zetten als je de keus hebt."

Het is niet voor het eerst dat de evolutiebioloog een rel veroorzaakt.
(... etc ...)
Als je echt in de evolutie-theorie gelooft zoals Dawkins, is dit geen raar antwoord. Een mens is toch niet meer dan een dier? Dus zo erg is de evolutie-theorie en het heeft echt grote gevolgen als je erin gelooft.
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 979
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Abortus

Bericht door Jo-Ann »

gertje schreef:@ Dodo, ja hoor die mensen zijn er zeker! wat zijn wij blij met ons kind met down, sterker nog, hij is een verrijking voor ons gezin!
is hij lief, leuk en aaibaar? nee het is soms een draakje, ondeugend, luistert niet en weet ik wat niet meer..
En toch zo puur, zo recht door zee, was de hele wereld maar zo..
Gedragsproblemen? jazeker! vanuit het kind? zal ook wel, maar nog meer door de buitenwereld, mensen die deze kinderen/mensen niet serieus nemen, wat lachen waardoor het wel clowns worden.
En dan nog, al zijn ze niet altijd lief en hebben ze gedragsproblemen, geschenk van God, toch?
Voor ons wel!
Like!
Profesto
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Abortus

Bericht door Profesto »

Hendrien schreef:
Marc_44 schreef:Nog een bericht uit de krant, nu uit Trouw:

Down-kind liefst aborteren
Evolutiebioloog Dawkins: ouders met keuzevrijheid hebben morele plicht lijden te voorkomen

Kinderen met downsyndroom geboren laten worden terwijl ze geaborteerd hadden kunnen worden is immoreel. Die stelling op Twitter van de bekende Britse evolutiebioloog en 'beroepsatheïst' Richard Dawkins zorgt voor ophef in Groot-Brittanië en daarbuiten.

Het begon met een vraag van een van Dawkins' volgers op Twitter: "Wat te doen als ik erachter kom dat ik zwanger ben van een kind met syndroom van Down?" Dawkins' antwoord: "Aborteer het en probeer het opnieuw. Het zou immoreel zijn het op de wereld te zetten als je de keus hebt."

Het is niet voor het eerst dat de evolutiebioloog een rel veroorzaakt.
(... etc ...)
Als je echt in de evolutie-theorie gelooft zoals Dawkins, is dit geen raar antwoord. Een mens is toch niet meer dan een dier? Dus zo erg is de evolutie-theorie en het heeft echt grote gevolgen als je erin gelooft.
Ik denk dat veel aanhangers van de evolutieleer het niet met je eens zijn. Dat je anders denkt over het ontstaan van leven wil niet zeggen dat je anders denkt over de waarde van het leven.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Abortus

Bericht door Orchidee »

Hier schrik ik van, ik weet dat het speelt maar dat het door velen ook al "normaal" gevonden word?! :?
http://www.cip.nl/artikel/45485/Accepta ... christenen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32737
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Abortus

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Hier schrik ik van, ik weet dat het speelt maar dat het door velen ook al "normaal" gevonden word?! :?
http://www.cip.nl/artikel/45485/Accepta ... christenen
Dat is het gevaar: Mensen wennen overal aan, het is genade als men er niet aan kan wennen.
Er staat nu zoveel in de krant, wat langzaam zo gegroeid is, (wel is de
groei de laatste decennia versneld, en versneld het al sneller), dat, als men, zeg
maar van 1970 ineens de zonden van 2012 zou zien, hevig schrikken zou, ja zelfs
vele zondige gelegaliseerde praktijkten, die nu 'normaal' zijn, voor onmogelijk had
gehouden.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Abortus

Bericht door eilander »

Een aantal postings + reacties weggehaald ivm in strijd zijn met forumgrondslag.
Dipper
Verbannen
Berichten: 190
Lid geworden op: 10 nov 2014, 20:57
Locatie: Dordrecht

Re: Abortus

Bericht door Dipper »

---knip---
Geen discussies over het modbeleid. Bij prangende vragen kun je een pb sturen naar het modteam.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Abortus

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Abortus

Bericht door Mara »

Het is al niet goed om iemand voor die keuze te plaatsen.
Voorheen kreeg je een kind, je keek er naar uit, zou het een jongen of een meisje zijn, is het gezond?
Nu krijg je te horen: we krijgen een zoon en uit de echo blijkt dat hij helemaal gezond is, gelukkig.
O ja? Zo'n echo sluit bepaalde ernstige afwijkingen uit, meer niet.
Er komt nog een apgar score en hielprik achteraan. En sommige aandoeningen openbaren zich pas (veel later).

Het nichtje van mijn vriendin - ze is nog maar 18 jaar - heeft een diagnose longkanker gekregen.
Haar ouders waren in shock. Hoe kon dat nu, zo jong?
Dat is in de baarmoeder al aangelegd, vertelden de artsen hen.
Er zijn zelfs kindjes die met kanker in hun lijfje worden geboren!

Een moeder voelt leven, heeft inmiddels al een paar maanden ernaar toe geleefd, hoe kun je dan kiezen om dat weg te laten halen?
Ik kan daar echt niet bij. :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Spreuken 31:8 Open uw mond voor den stomme, voor de rechtzaak van allen, die omkomen zouden.

Zaterdag vindt in Den Haag de 23e Mars voor het Leven plaats. De massale toestroom zoals we die zien op onder ons bekende beurzen en familiedagen blijft helaas (nog) uit. Er zijn echter goede redenen om bij deze Mars voor het Leven aanwezig te zijn:


http://www.refdag.nl/opinie/strijd_tege ... l_1_959245

(sorry voor de foto...die heb ik niet uitgezocht :? )
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Abortus

Bericht door Floppy »

Ik hoop erbij te zijn.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Abortus

Bericht door Van Ewijk »

Dit vind ik een zwaar onderwerp met zoveel variabelen dat ik er vast van overtuigd ben dat zwart/wit denken volstrekt ontoereikend is.
Het enige dat ik durf te zeggen is dit: Men spreekt tegenwoordig te ijdel van ''kinderen nemen'', terwijl dat ''krijgen'' behoort te zijn.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Abortus

Bericht door ebenhaezer »

Van Ewijk, ik weet niet waar u op doelt met zwart/ wit denken. Toch niet dat Schreeuw om leven en hun denkwijze niet door de beugel kan? Ik proef namelijk dat u het te zwart/ wit vind. Maar ik hoop dat ik het mis heb.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18712
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Abortus

Bericht door helma »

Plaats reactie