Geloven als een kind...

Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door RhodéIk zou wel eens willen weten hoe men de standenleer in de oud-testamentische offerdienst zou willen inpassen. Alles getuigde daar van de plaatsbekleding en de verzoening.
Maar wat denk je van de woestijnreis der kinderen Israels? Is dat niet de gang?
Ik kan het niet anders zien dan dat men met de hele standenleer het heil verduistert en Christus en de rechtvaardigmaking aan het einde van een lange, lange weg plaatst. De reformatie heeft ons echter geleerd dat de rechtvaardigmaking door het geloof het begin en de ingang is. Tegenwoordig wordt de overtuiging van zonden echter gehouden voor de levendmaking en wedergeboorte.
Men moet zich niet bezig houden met standenleer, maar Hem zoeken en niets anders dan dat. Maar we zoeken Hem niet eerder oprecht, als Hij ons niet zoekende maakt! En als Hij ons zoekende maakt, dan is er ook zondekennis. Of niet?
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Oorspronkelijk gepost door RhodéIk zou wel eens willen weten hoe men de standenleer in de oud-testamentische offerdienst zou willen inpassen. Alles getuigde daar van de plaatsbekleding en de verzoening.
Maar wat denk je van de woestijnreis der kinderen Israels? Is dat niet de gang?
Nee. ze zij niet ingegaan vanwege hun ongeloof.

allemaal?
Ik kan het niet anders zien dan dat men met de hele standenleer het heil verduistert en Christus en de rechtvaardigmaking aan het einde van een lange, lange weg plaatst. De reformatie heeft ons echter geleerd dat de rechtvaardigmaking door het geloof het begin en de ingang is. Tegenwoordig wordt de overtuiging van zonden echter gehouden voor de levendmaking en wedergeboorte.
Men moet zich niet bezig houden met standenleer, maar Hem zoeken en niets anders dan dat. Maar we zoeken Hem niet eerder oprecht, als Hij ons niet zoekende maakt! En als Hij ons zoekende maakt, dan is er ook zondekennis. Of niet?
Ik heb je al een paar voorbeelden uit de Bijbel genoemd waar ik niets daarover lees. Hoe verklaar je dat dan? [/quote]

Rom. 10

En Jesaja verstout zich, en zegt: Ik ben gevonden van degenen, die Mij niet zochten; Ik ben openbaar geworden dengenen, die naar Mij niet vraagden.
Liever Turks dan Paaps
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Hee Rhodé

Rom. 10 had ik niet moeten posten. Ik weet eigenlijk ook niet waarom ik dat gedaan heb.

Maar ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe jij dan de wedergeboorte zal beschrijven.
Plaats reactie