Buigen onder Gods recht

Orckie

Bericht door Orckie »

Klagen kan heel Bijbels zijn, hoor.
Lees Klaagliederen 3 maar eens.
Mocht het ons in het dal verootmoediging brengen.
jacob

Bericht door jacob »

betekent dat je dan als kind van God niet verzekert bent van de Zaligheid Adrianus.

Mag ik daar aub een bijbels gefundeerd (en eff niet met oudvaders) onderbouwing van. Volgens mij is dat namelijk een grote dwaling.
england

Bericht door england »

Orckie, kun je er iets van vertellen hoe dta nou bij jou in z'n werk is gegaan, of loop je gewoon met termen te smijten?

Kijk, zou het misschien komen dta mensen geen zekerheid hebben omdat ze wachten op de zelfde lichtflits als Paulus en wachten tot ze een stem horen die zegt ..., ..., wat vervolgt gij Mij.. of zoiets...?
En omdat men die lichtflits niet heeft gehad denkt men dat men vast wel niet bekeerd zal wezen...

Maar wat bedoel je met verloren gaan onder Gods recht? Bedoel je dta men voor de trein moet springen, of in elk geval een poging daartoe doen?
Of houdt het in dat je inziet dat God geen onrecht zou doen als je verloren zou gaan? Maar volgens mij is het er in deze discussie dan al tig keer over gegaan...
jacob

Bericht door jacob »

35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking, of benauwdheid, of vervolging, of honger, naaktheid, of gevaar, of zwaard?
36 (Gelijk geschreven is: Want om Uwentwil worden wij den gansen dag gedood; wij zijn geacht als schapen ter slachting.)
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars, door Hem, Die ons liefgehad heeft.
38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen,
39 Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.
england

Bericht door england »

Ja, dat van Klaagliederen vat ik niet helemaal...Jeremia klaagde daar niet over het feit dat ie verloren was gegaan onder Gods recht, maar wel dat zijn geliefde stad om eigen schuld vernield was!
gerrit de 2e
Berichten: 754
Lid geworden op: 15 dec 2003, 22:38
Contacteer:

Bericht door gerrit de 2e »

Oorspronkelijk gepost door jacob
betekent dat je dan als kind van God niet verzekert bent van de Zaligheid Adrianus.

Mag ik daar aub een bijbels gefundeerd (en eff niet met oudvaders) onderbouwing van. Volgens mij is dat namelijk een grote dwaling.
Jacob, lees de christinnereis eens....
jacob

Bericht door jacob »

Oorspronkelijk gepost door gerrit de 2e
Oorspronkelijk gepost door jacob
betekent dat je dan als kind van God niet verzekert bent van de Zaligheid Adrianus.

Mag ik daar aub een bijbels gefundeerd (en eff niet met oudvaders) onderbouwing van. Volgens mij is dat namelijk een grote dwaling.
Jacob, lees de christinnereis eens....

Eenmaal door God vrij gesproken is altijd door God vrijgesproken. En dat lees ik ook in de Christenreis.

we moeten aanvechtingen en het geloof in Christus niet door elkaar gooien.

Geloof je dan mag (nee dat moet je, en kan je niet anders) dat zeker zijn van je geloof. Zoals door paulus beschreven. Wie kan mij het geloof afnemen. Niets en niemand.

geen vroom geklets. Kijk het maar eens goed na zou ik zeggen.
jacob

Bericht door jacob »

jullie moeten als een speer allemaal Alles uit Hem gaan lezen.
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Misschien valt Pim vooral over de terminologie.
Pim valt vooral over het generaliserende geklaag...... als het al geen aanklacht is. Er is totaal geen referentiekader. 'Klachten in GG visitaties'. Hebben we het dan over 1 procent of 1 promille van Gods strijdende Kerk hier op aarde???

Over de terminologie laat ik me niet uit, dat moet Orckie zelf weten, ik respecteer hem daarin volkomen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Plaats reactie