door het vuur doch behouden.

limosa

Bericht door limosa »

Jan,

Uitleg vragen over van alles en nog wat is prima. Discussie kan ook nog over onderwerpen waarover we binnen de kaders van de gereformeerde gezindte van mening verschillen.

Maar OSW is niet bedoeld voor het verdedigen van de gereformeerde leer tegenover de RoomsKatholieke. Dat je dat na 165 postings nog niet in de gaten hebt snap ik eigenlijk niet goed. Laat ons nou lekker discussieren over zaken binnen de door onszelf gekozen kaders. Doe gerust mee, want van andere invalshoeken schrikken we niet. Maar ga hier niet posten over vagevuur, heiligen, de paus, aflaten, en al van dat soort zaken waar we als gereformeerden niks mee kunnen en ook niks willen. Daar zijn toch genoeg andere fora voor?
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door Jan de Wit
Vagevuur is ook rechtvaardiger.
Beste Jan,
Weet je wat rechtvaardigheid is?
Het zou rechtvaardig geweest zijn als we allemaal de eeuwige dood waren gestorven. Er is echter (dank God!) een middel om genade te krijgen, door Jezus Christus. Het vagevuur is niet rechtvaardig - het is een tussenweg en die zijn er niet! Kies voor het brede of kies voor het smalle pad (voor het te laat is) is de duidelijke bijbelse opdracht.

Overigens vind ik dat we hierover best in discussie kunnen gaan (ik ben al nuttelozere topics tegen gekomen) want zo strikt hoeven we nu toch ook niet ineens te worden?
Plaats reactie