Eindtijd

Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Gij zijt 'moe en beladen'!

Gij zijt 'dorstig'

In het boekje Ja, maar.. staat het heel mooi omschreven. Jezus zei niet: Komt allen die zich vermoeid en belast voelen. Nee Hij zei: Komt allen die vermoeid en belast zijt!

Wij willen wat voelen WPV. Wij willen ons geschikt maken voor God. Eigenlijk zeggen we, als ik nu mijn ellende voel, dan, ja dan kan ik tot Christus vluchten!
Dwaas, we moeten nu onmiddellijk tot Christus vluchten.
Wat zou de satan graag hebben dat je gedurig de blik naar binnen zou slaan op zoek naar ellendekennis, iedere keer weer en als het dan eeuwigheid wordt dan is het te laat.
Zie dan niet op jezelf, niet op je vlees maar wend je tot Hem, vlucht aan de voeten van Christus neer. Hoe? Als een bezitter? Nee, als een rechteloze die alles verzondigd heeft. Hij nodigt je door Zijn Woord: O, alle gij dorstigen komt tot de wateren, en gij die geen geld hebt, komt , koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld en zonder prijs, wijn en melk.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Beste Trein,

Even over het begrip 'eindtijd'. Jazeker leven we in de eindtijd. Deze is begonnen met Christus hemelvaart.
Dit predikte Petrus op het Pinksterfeest 'En het zal zijn in de laatste dagen,....'
Daarom moet onze bede ook zijn als de bede uit Openbaringen: ' Ja, kom, Heere Jezus!'
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Niet om je de schrik op het lijf te jagen, maar dit kwam ik een boek van Reader's Digest tegen over de wonderen in de natuur e.d.:

Astronomen hebben uitgerekend dat ongeveer eens in de 100 jr. een meteoriet met een doorsnee van circa 10 meter op de aarde neerkomt met een kracht die te vergelijken is met die van de atoombom op Hiroshima – dat wil zeggen circa 20.000 ton TNT of een vijfde van een megaton. Verdere berekeningen doen vermoeden dat de aarde tevens eens in de miljoen jaar wordt getroffen door 6 meteorieten met een doorsnee van 1 km en elke 100 miljoen jr. Door één of twee meteorieten met een diameter van meer dan 10 km. Deze laatste slaat in met een kracht van 100 miljoen waterstofbommen van 1 megaton en veroorzaakt een krater met een doorsnee van 100 km. Hij brengt over de gehele aardbol op een gigantische schaal aardbevingen en vloedgolven teweeg, strooit brandend puin duizenden kilometers in het rond en vult de atmosfeer met voldoende zuren en stof om hevige zure stortbuien en maanden van bijna totale duisternis te bewerkstelligen.

Vergelijk dit eens met Openbaring 6:

12 En ik zag, toen Het het zesde zegel geopend had, en ziet, er werd een grote aardbeving; en de zon werd zwart als een haren zak, en de maan werd als bloed.
13 En de sterren des hemels vielen op de aarde, gelijk een vijgeboom zijn onrijpe vijgen afwerpt, als hij van een groten wind geschud wordt.
14 En de hemel is weggeweken, als een boek, dat toegerold wordt; en alle bergen en eilanden zijn bewogen uit hun plaatsen.
de Paus

Bericht door de Paus »

Kislev, ik zie de overeenkomst niet met de maan die de een kleur als van bloed krijgt. Dit lees ik ook al in Joel 2 en Handelingen 2. Bij zo'n meteoriet inslag zien we de maan uberhaupt niet meer!
Plaats reactie