Eindtijd

england

Bericht door england »

Liever ontbonden en met Christus te zijn, for that is far better...

Maar inderdaad, soms denk ik aan die predikant die bad om nog gespaard te worden, omdat er nog niemand door zijn prediking bekeerd was...Hij wilde niet met lege handen, zonder vrucht bij God aankomen... Niet om er mee te verdienen uiteraard, maar als dank voor wat God had gedaan. Daar denk ik dan wel aan.
En soms voel ik me zo slecht, dan hoop ik dat Christus nog niet komt... eerst moet ik weer Gods vergeving voelen...
de organist

Bericht door de organist »

Kena
Je hebt volkomen gelijk, en ik begrijp wat je er mee wilt zeggen, met een persoonlijke zaak.

Zo Gij in t' recht wilt treden

Wat zou het zijn, als ik voor God moest verschijnen, zonder die lieve borg! en Middelaar.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Amen, organist!

Baruch Yeshua :inn: !

Kena[/font]
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Origineel geplaatst door Kena
[font=Georgia]Stel... Yeshua komt VANAVOND ons halen. Wat is jullie opstelling hieromtrent? Liever gister dan vandaag of mag Hij nog ff een paar jaartjes wegblijven, omdat hier nog veel leuke dingen te doen is.
Kena[/font]
Deze vraag kregen wij ook een keer op de JV. Bijna iedereen zei dat Hij nog wel even mag wachten, “want ik ben nog niet bekeerdâ€
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

Dit is vaak mijn gebed (heeft niets met levensmoeheid te maken hoor). Ik vroeg me vaak af of ik dit wel mocht denken. Gisteravond las ik in de Ziekentroost dat een Christen behoort te verlangen en uit te zien naar de wederkomst en zelfs naar de dood. Of om het met een Bach kantate te zeggen:
Ich freue mich auf meinen Tod,
Ach, hätt er sich schon eingefunden.
Da entkomm ich aller Not,
Die mich noch auf der Welt gebunden.


Tegelijkertijd sluit ik me aan bij wat Zoeker schreef: Maar als ik dan denk aan al die mensen, met een ziel voor de eeuwigheid... misschien zullen ze de christelijke boodschap nog horen, als we nog meer tijd krijgen! Dan denk ik: laat het nog even duren ...




[Veranderd op 9/8/02 door Kislev]
Gebruikersavatar
ndonselaar
Berichten: 3105
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:34
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Want ik word van deze twee gedrongen, hebbende begeerte, om ontbonden te worden en met Christus te zijn; want dat is zeer verre het beste, ja Paulus want dan zullen we niet meer wandelen door het geloof maar door aanschouwen.

Dat belijden toch de ware gelovigen bij tijden? Toch als ze de blik naar binnen slaan om één kenmerk, één geschiktheid in zichzelven te vinden, dan moeten ze belijden dat het alleen kan op grond van Gods verkiezend welbehagen waarvan Christus zelf sprak 'Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden en zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
england

Bericht door england »

Citaat: 'Uw hart worde niet ontroerd; gijlieden gelooft in God, gelooft ook in Mij. In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden en zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben.

Worden jullie daar nou niet stil van? Ik af en toe wel! (Nooit lang... ;) ) Maar te bedenken dat Christus op dit moment voor mij een plaats aan het bereiden is... en ik, ben ik bezig om mij te bereiden op die plaats?

En Kislev, psalm 42, vers 1 in de Datheen berijming is een van mijn lievelings psalmen... Och Heer, wanneer komt die dag... Maar als ik dan denk aan min familie en mensen om me heen... Maar gebruik ik de tijd zoals ik behoor te doen, leef ik alsof elke dag de laatste is? Ik werk(te) op Intensive Care: mensen die 's morgens nog gezond zijn zijn 's avonds al overleden...jonegern jonger dan mij...maar toch merk ik dat ik mijn tijd niet gebruik om genoeg te getuigen en mensen te wijzen op hun toestand en het Heil... Ben ik hierin de enige?
wpv

Bericht door wpv »

Wanneer ik aan de eindtijd denk, dan wordt ik lettelijk doodsbang. Want dat we in de eindtijd leven is wel heel duidelijk. Lees maar Openbaringen:"Want daar zullen zijn oorlogen, geruchten van oorlogen, rampen, pestilentien." Deze dingen zijn toch heel duidelijk te zien om ons heen. Maar dan geldt voor iedereen(ook voor mijzelf):Haast u en spoed u om uws levens wil.

[Veranderd op 10/8/02 door wpv]
Trein

Bericht door Trein »

En waar haal jij dat vandaan dat wij in de eindtijd zouden leven, is namelijk nergens op gebaseerd. Er gebeuren nu absoluut niet meer of minder rampen dan 1000 jaar terug (of 100000 jaar terug zo je wilt).
Het enige verschil is dat je nu alles via radio en tv (als je die tenminste mag hebben) hoort, en alles breed uitgemeten wordt.
Er is nog geen enkele profetie uit openbaringen onomstoteljk uitgekomen.
Zoals het er nu uitziet, is de aarde 4,5 miljard jaar oud, en zullen we misschien nog wel 4,5 miljard jaar vooruit kunnen (iig is dat de levensduur van onze zon, 9 miljard jaar in totaal, en is hij nu ongeveer op de helft van zijn levensduur)

[Veranderd op 10/8/02 door Trein]
de Paus

Bericht door de Paus »

Trein,
Jezus zegt tegen ons dat we met onze ogen om ons heen moeten kijken, om op te merken hoe ver de tijd is gevorderd. Net zo als je kijkt naar de vruchten van een boom met het oog op de oogst, zo moet je ook kijken naar de tekenen der tijden met het oog op de wederkomst. Merk dan op dat de wederkomst nabij is.
Leo

Bericht door Leo »

Goed Trein,

Maar ook aan de miljarden jaren (die jij in je gedachten hebt) komt een eind.

En dan?

Je Schepper zal je vragen: wat heb je met Mijn Zoon gedaan?
Wat zal je antwoord zijn?

vrgr.
Leo
england

Bericht door england »

Aan alles komt een eind, behalve aan de eeuwigheid! Wat erg om dan voor eeuwig spijt te moeten hebben omdat je niet geloofde dta het het einde der tijden was...Had ik nou maar meer haast gemaakt...

wpv, hoe komt het dat het je doodsbang maakt? De Heere Jezus stelt het als troost voor zijn discipelen: als ik uw plaats bereid hebt, zo kom Ik weder... Ook in de brieven van Paulus is er dat uitzien naar de komst van Christus...
Wie weet wanneer Hij komt! Als je dan niet bereid bent, waarom nog wachten? Morgen kan het te laat zijn, maar vandaag kan het nog, wpv!
wpv

Bericht door wpv »

Origineel geplaatst door england

wpv, hoe komt het dat het je doodsbang maakt? De Heere Jezus stelt het als troost voor zijn discipelen: als ik uw plaats bereid hebt, zo kom Ik weder... Ook in de brieven van Paulus is er dat uitzien naar de komst van Christus...
Wie weet wanneer Hij komt! Als je dan niet bereid bent, waarom nog wachten? Morgen kan het te laat zijn, maar vandaag kan het nog, wpv!
Je hebt helemaal gelijk, england. Maar mijn grote vraag is: Is er ook voor mij plaats bereid?
Er staat inderdaad: haast en spoed u. Dat doe ik ook, maar toch blijft de twijfel.
En dan ook: Wanneer ik 'aards' denk, dan hoeft van mij de wederkomst nog niet, er is nog zoveel te beleven op aarde.

Trein,

Je hebt gelijk, met tegenwoordig de radio en tv, is de wereld een dor geworden en weten we veel meer wat er allemaal gebeurt op deze wereld. Toch, als je goed je bijbel leest dan kun je niet ontkennen dat hier duidelijk tekenen in genoemd worden, die wel degelijk nu, op deze wereld, van toepassing zijn.
Leo

Bericht door Leo »

WPV,

De Heere Jezus geeft jou al je hele leven het antwoord op de vraag die je stelt.

Ja, er is plaats voor je bereid.
Luister maar:

"komt herwaarts tot Mij allen die vermoeid en belast zijt en Ik zal u rust geven"

"en die dorst heeft kome; en die wil, neme het water des levens om niet"

"Komt en laat ons samen rechten spreekt de HEERE (verbondsGod): al waren uw zonden als scharlaken, zij zullen wit worden als sneeuw, al waren zij rood als karmozijn, zij zullen worden als witte wol"


Het is de taal van Jezus zelf als Hij over je zal moeten zeggen:
WPV heeft niet kunnen ingaan omdat hij niet heeft geloofd!

Je gaat niet verloren omdat er geen plaats voor jou is bereid, maar omdat je niet gelooft dat elke belofte in het Woord een rechtstreekse aanbieding van Christus is, direct uit het Vaderhart dat bruist van liefde tot zondaren. Niet tot de zonde, maar tot zondaren.
Dat verklaart ook de wenende Jezus op de olijfberg, ook over mensen die verloren zouden gaan.

Niets anders vraagt hij van je WPV (e.a.) dan dat je Zijn Woord voor waar houdt.
Je maakt Hem tot leugenaar zolang je jezelf afvraagt of er plaats voor je is.

In het huis van Zijn Vader zijn vele woningen, maar je wilt het niet geloven.

"Zie ik sta aan de deur en Ik klop"

WPV, waar anders klopt Hij dan juist op dit moment aan de deur van jouw hart?

Hoor jij bij alle einden der aarde?
"Wendt je dan naar Hem toe en wordt behouden"

Hoor jij bij de wereld?
"Alzo lief heeft God WPV gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die in Hem gelooft niet verderve maar het eeuwige leven hebbe"

Hij zegt: zo lief had Ik jou (en de rest van de wereld) dat Ik Mijn Zoon voor je gaf. Geloof je dat? Geloof het, dan heb je eeuwig leven in Mijn heerlijkheid.


vrgr.
Leo
wpv

Bericht door wpv »

Leo,

Je hebt helemaal gelijk met wat je(de Bijbel) zegt. Ik zou wel willen dat ik dat zo kon overnemen. Alleen blijft de vraag "Ben ik vermoeid en belast?", "heb ik dorst?"
Plaats reactie