Eindtijd

matthijs019

Eindtijd

Bericht door matthijs019 »

Ik hoor regelmatig gesprekken van ouderen die
denken dat we in de eindtijd leven.. Hoe denken de OSW ers hierover..

Als we de bijbel lezen dan denk ik ook dat de aarde geen eeuwen meer zal draaien.

De aarde zal door vuur vergaan... Ik denk ook dat wereld zich zelf een keer kapot maken met al die kern en chemische rommel...
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Kijk hierbij ook eens naar de toestanden in de kerken, de menselijke omgang, het 'alles moet kunnen', enz.

Ik denk ook dat de eindtijd dichtbij is. Maar laten we wel uitkijken met zulke uitspraken want dichtbij kan in Gods ogen nog 100 jaar zijn of meer maar kan ook minder zijn. Het is dus moeilijk te zeggen maar Gods Woord zegt dat we op de tekenen van de tijd moeten letten. Wat zijn volgens Gods Woord deze tekenen?
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Sinds de uitstorting van de Heilige Geest leven we in de eindtijd.
Verder wist zelfs de Heere Jezus niet de tijd die de Vader bepaald heeft.
Matth.24:36 "Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen."
Matth.24:44 "Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen."
england

Bericht door england »

Inderdaad, ik ben het eens met Pied. Interessant vind ik altijd dat de eerste Christenen het idee hadden dat de Heere elk moment terug kon komen... Terwijl het nu al eeuwen later is! En wij leven zo vaak alsof het nog weer eeuwen gaat duren!
Zijn wij bereid? Denken jullie wel eens: als de Heere Jezus nu eens terug komt...? Ik wel, zijn hier wat ideeen over?
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

England,

Jouw nood/zorg over hoe hele christenen maar doorleven voor deze wereld deel ik ook.
Het lijk alleen om het hier en nu te gaan, terwijl het hier en nu helemaal niet belangrijk is! Het gaat om het leven na het hier en nu!
Ik denk ook dat dit een teken is dat de wederkomst duidelijk dichterbij komt. Wanneer weten we niet, maar als we de gelijkenis van de 5 wijze en 5 dwaze maagden bestuderen, dan is het heel opvallend dat het 5 en 5 is! Als het ware de helft van de kerk denk er te zijn, maar hun houd nog zoveel bezig dat ze er buiten staan!

Leef de wederkomst nog wel bij de meeste christenen?
roseline

Bericht door roseline »

Inderdaad leven we in de eindtijd sinds de uitstorting van de heilige Geest.

Daarom moeten we Hem ook elke dag verwachten. Gereed zijn voor zijn komst. Het vuur brandende houden.

Maar tegelijkertijd moeten we nuchter zijn, net zoals een voorganger van mijn gemeente eens zei: 'Als ik wist dat Jezus morgen terug zou komen, dan zou ik vandaag nog bonen planten.' Oftewel: Jezus verwacht niet anders dan dat wij gewoon doen wat we altijd doen, en daarin Gods wil zoeken, en ons hoofd niet op hol laten brengen door zogeheten profeten die precies tijdstippen en plaatsen schijnen te weten - dit schrijft Paulus ook aan de Tessalonizensen. Immers, niemand - zelfs de Zoon niet - weet de dag of het uur! Wees nuchter en waakzaam!

Groetjes, Rose.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

De Zoon is toch ook God? Drie-enig God?
roseline

Bericht door roseline »

Dit zegt de Zoon zelf, Kridje, 'Doch van die dag en van die ure weet niemand, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen.' Matt. 24:36.

Het woord drie-eenheid komt niet in de bijbel voor, daarom gebruik ik het liever niet. In Johannes 17 staat beschreven over de eenheid tussen de Vader en de Zoon - ik vind dat vrij duidelijk beschreven.

Ik houd me het liefst zo dicht mogelijk bij Gods Woord.

Groetjes, Rose.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Sorry, maar ik wilde je even uit de tent lokken! :P

Toch is Christus gelijk aan de Vader dus hoort Hij het ook te weten. Christus weet het ook maar dan wel naar Zijn goddelijke natuur. Naar zijn menselijke natuur weet Hij het niet.
anne

Bericht door anne »

Over de eindtijd...
Ik heb wel eens het volgende gehoord:
De vorige eeuw, dat is dus 1900 tot 2000 was de 6e eeuw. Je moet dan bedenken dat de wereld 6000 jaar heeft bestaan, dus 6 eeuwen. We zijn dus nu ongeveer de 7e eeuw ingegaan met het jaar 2000. Het getal 7 is het getal van de volheid. Ik weet niet meer, hoe dat gezegd werd, maar in eigen woorden begreep ik dat de tijd dus vol is en de eindtijd er is. Dat die zal geschieden in de 7e eeuw. Het getal zeven komt vaak in die betekenis voor in de Bijbel?

Misschien heeft iemand van jullie dit ook eens gehoord. Wie kan dit ergens op gronden? Om me een beter beeld te geven bij deze redenering?
roseline

Bericht door roseline »

Hoi Kridje,

Jij: Christus weet het ook maar dan wel naar Zijn goddelijke natuur.

Misschien. Maar ik zie dat nergens staan, zie je.

En bovendien kunnen alle gelovigen in meer of mindere mate deel krijgen aan goddelijke natuur - 2 Petr. 1:4 - en zij zullen daarom zeker de tekenen des tijds opmerken, maar de dag of het uur weet niemand, zelfs de Zoon niet, zoals Jezus zegt. Tja...

Groetjes, Rose.
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Stel... Yeshua komt VANAVOND ons halen. Wat is jullie opstelling hieromtrent? Liever gister dan vandaag of mag Hij nog ff een paar jaartjes wegblijven, omdat hier nog veel leuke dingen te doen is.

Shalom!

Kena[/font]
de organist

Bericht door de organist »

Het is niet te berekenen wanneer het einde zal zijn.
Maar als ik om mij heen kijk, en de Gods woord lees over de tekenen van de eindtijd, dan kan ik niet anders zeggen, dat het heel dichtbij zijn.
Verlangen we, jij, ik, naar Zijn komst.
Of zien we het met angst tegemoet, kennen we die Borg en middelaar?.
We kunnen niet om Hem heen.
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Origineel geplaatst door Kena
[font=Georgia]Stel... Yeshua komt VANAVOND ons halen. Wat is jullie opstelling hieromtrent? Liever gister dan vandaag of mag Hij nog ff een paar jaartjes wegblijven, omdat hier nog veel leuke dingen te doen is.

Shalom!

Kena[/font]
Dat maakt me helemaal niets uit. Ik weet zeker dat God de allerbeste beslissing daarover neemt, die er maar te nemen is.

Al zou ik in de eerste instantie zeggen: 'laat Hem komen!' Want deze wereld is gruwelijk, en laat niet af om Hem te bespotten, dag en nacht!
Maar als ik dan denk aan al die mensen, met een ziel voor de eeuwigheid... misschien zullen ze de christelijke boodschap nog horen, als we nog meer tijd krijgen! Dan denk ik: laat het nog even duren ... En wat te denken van Gods uitverkoren volk Israël?

Maar wie zijn wij om op de troon van de Heer te gaan zitten?

Live under the shadow of His grace!
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Ik heb het eigenlijk om onze persoonlijke verlangen naar Hèm... :bou:

Shalom!

Kena

[/font]
Plaats reactie