“Doe wat je wilt zal de hele Wet zijn.â€

Plaats reactie
P.Paape

“Doe wat je wilt zal de hele Wet zijn.â€

Bericht door P.Paape »

Elders op het World Wide Web las ik dat binnen het satanisme de hoofdregel is: "Doe wat je wilt zal de hele Wet zijn".

Men doet een beroep op het verantwoordelijkheidgevoel van de mens om zichzelf niet in grote problemen te brengen. Om problemen te voorkomen heeft een zekere Lavey een aantal dingen genoteerd (verklaringen, zonden en regels) die bedoeld zijn als goed advies. Deze regels staan bekend als de '9 Satanic Statements'/'Satanic Sins' en de '11 Rules of the Earth' .
Door de jaren heen zijn bepaalde aspecten van het satanisme aangepast. Uit deze veranderingen kwamen de 21 Satanic Points van Conrad Robury uit.
Naast de 21 regels van Robury (de stroming van Robury noemt men sinester) kent men nog steeds de punten van LaVey. LaVey’s filosofie wordt door Robury’s volgelingen als “zwakâ€
Zoeker

Bericht door Zoeker »

Brrrr....
Ik voel me meer thuis bij de uitspraken van Christus. Over liefde hoor je hier niets en dat vind ik wel één van de mooiste dingen van dit leven.

Maar het satanisme zal z'n sterke kanten hebben. Anticiperen op menselijke machtswellust, zwakte enz.
Laten we nooit te licht over de macht van Koning Satan denken, onder wie alle mensen van nature dienen!
Deze koning laat zich van zijn voor u meest aansprekende kant zien (dat kan heel lievig, als een engel des lichts) maar wee zijn dienaren als hun proeftijd voor bij is! Dan toont deze helse zielenmoordenaar zijn ware aard.
Bij het satanisme zie je dat mensen hier al die aard bijvallen. Je krijgt het er koud van.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Een aantal van de '11 rules' doen me aan Volkert v.d. G denken.........
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Deze punten zijn de pr-praatjes van het satanisme om mensen te werven voor de 1e graad. Men doet de nieuwkomers geloven dat satan en G´d een metafoor zijn en dat jij zelf god bent met een goede kant en een kwade kant. Deze dien je in balans te houden middels het yinyan-methode. Dus wanneer jouw goede kant de overhand krijgt, moet je iets kwaads doen om weer in evenwicht te komen en visa versa.
Dit spreekt vooral de pubers sterk aan en denken dan dat ze satanist zijn.

Zodra je ingewijd worden in de hogere graden, omdat het je allemaal goed bevalt (macht, geld, sex en magie), word de waarheid verteld. De ´waarheid´ dat G´d de waardeloze Schepper is (als G´d goed is, waarom zoveel ellende) en dat satan de slachtoffer is. Satan heeft veel macht en kan jou een fijn leven bezorgen, maar je moet wel iets voor hèm doen: geef jouw leven aan hem.

Omdat iedereen inmiddels verslaafd is aan de demonische magie, geld en sex, zal men volmondig ´ja´ roepen en dan wordt men ingewijd in het sataan-zijn (duivelaanbiddende satanist; tot nu toe spraken we over de ´non-religieuze´ satanist). Vanaf dat punt kom je vanuit je eigen kracht niet meer van de satanisten los, want je hebt zwijgplicht. Verbreek je die, dan zal men op jouw wreken middels de hoogste vormen van de magie. En geloof me, dit is erger dan alle, meest afschuwelijke horrorfilms bij elkaar.

Concreet: de satanische punten zijn pr-praatjes om mensen binnen te lokken. Ze groeien naar de waarheid binnen het satanisme (dat men wel degelijk satan zelf aanbidden) en zo komen ze steeds hoger in de graden en uiteindelijk leren ze banden met o.a. de ... Illuminatie.

Laten we ware G´d van Abraham Isaak en Israël (Jacob) aanbidden en bidt ook voor de satanisten die er letterlijk ingeluist worden!

Baruch Yeshua Messiah!

Kena
[/font]
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Bij mij op de uni lopen nogal wat satanisten rond. Ik vind het enge figuren, ze kijken zo doods.

Zit af en toe wel eens naast een satanist. Dan heb ik echt de hele tijd kippenvel. Hij weet dat ik christen ben, en straalt echt woede naar me uit. Soms maakt me dat wel bang, maar ik weet dat de Heere me altijd zal willen beschermen voor de klauwen van Satan!

Peet
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Je bent zeker beschermt in Yeshua, bro! Voor geïntresseerden: ik heb een samenvatting van mijn lezing over satanisme en wicca ingeladen.

Baruch HaSjem Yeshua!

Kena[/font]
wpv

Bericht door wpv »

Je krijgt er inderdaad kippevel van, als dit allemaal leest. Vooral het ontbreken van de liefde en het vernietigen van de ander, wanneer deze je niet aanstaat. In feite is de stanist een grote egoist.
The Critical Brother

Bericht door The Critical Brother »

'k Heb gewoon geen zin me hier in te gaan verdiepen of er tijd aan te besteden.
Wat heeft het voor "nut"? Ik gun satan die tijd van mij helemaal niet. Die tijd komt mijn opgestane HEER toe en daar schiet ik dagelijks al veel te veel in tekort. Als je in je directe omgeving te maken hebt met satanisme, ontken ik niet dat het goed is dat je weet wat de aanhangers ten diepste beweegt, en vervolgens om je in liefde strijdbaar op te kunnen stellen.
Zo niet is mijn advies: "Blijf uit de sfeer van deze occulte, Godonterende, duivelse praktijken".

The Critical Brother (o.a. van heksen en tovenaars hoor!)
Leo

Bericht door Leo »

Origineel geplaatst door The Critical Brother
'k Heb gewoon geen zin me hier in te gaan verdiepen of er tijd aan te besteden.
Wat heeft het voor "nut"? Ik gun satan die tijd van mij helemaal niet. Die tijd komt mijn opgestane HEER toe en daar schiet ik dagelijks al veel te veel in tekort. Als je in je directe omgeving te maken hebt met satanisme, ontken ik niet dat het goed is dat je weet wat de aanhangers ten diepste beweegt, en vervolgens om je in liefde strijdbaar op te kunnen stellen.
Zo niet is mijn advies: "Blijf uit de sfeer van deze occulte, Godonterende, duivelse praktijken".

The Critical Brother (o.a. van heksen en tovenaars hoor!)
Ik ben het hierin helemaal met critical brother eens.
Als je er kippenvel van krijgt, stel jezelf eens de vraag: krijg je dat ook van de de omgang met de Heere Jezus?
Het antwoord is NEEN.

Wees eens eerlijk, kippenvel is toch een teken van angst?

Is het dan verstandig om deze zaken te lezen en je er in te verdiepen?

Het gevoel ken ik, want ik heb ook weleens iets dergelijks gelezen, maar juist alleen al door het krijgen van kippenvel kun je maar 1 conclusie trekken:

Ik kan mijn tijd beter besteden, God vraagt van mij niet dat ik de wetten van de satanisten ken, Hij vraagt mij te blijven in Zijn Liefde (Joh. 15).

Denk alsjeblieft aan het feit dat satan 'indien het mogelijk is ook de uitverkorenen zal willen verleiden'.

"Want wij hebben de strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht."

vr. gr.
Leo
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik vind dit heel gevaarlijke zaken en het beste is om daar maar niet mee in aanraking te komen. De duivel is sosm zo slim om op een verdachte christelijke manier binnen te komen en om dan daarna als een verscheurende wolf te keer te gaan.
Over deze zaken wil ik liever niet nadenken. De 10 geboden van de Heere onze God is al genoeg voor ons en daarmee hebben we het al moeilijk om die te onderhouden.
Ik ben het met Melk eens ik vind dit soort zaken ook maar eng.
Kena

Bericht door Kena »

Origineel geplaatst door wpv
Je krijgt er inderdaad kippevel van, als dit allemaal leest. Vooral het ontbreken van de liefde en het vernietigen van de ander, wanneer deze je niet aanstaat. In feite is de stanist een grote egoist.
[font=Georgia]Ik ben bang dat je het niet begrepen hebt... zij zijn ook slachtoffers. Gedeeltelijk heb je gelijk, maar je weet de helft niet. Leer voor hen te bidden, zodat zij de Almacht van Yeshua zullen zien en aannemen! Dat is onze taak!

Baruch HaSjem!

Kena[/font]

[Veranderd op 21/6/02 door Kena]
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]En aan de rest die over het besteden van tijd schreven:

Wie zegt dat ik mijn tijd niet besteed aan G´d? Ooit in jullie opgekomen dat ik me hierin moest verdiepen om juist mensen te helpen?

Ik vind sommige reacties hier erg egoïstisch, alleen maar omdat jullie bang zijn. Nog nooit van Zijn ALmachtige Bescherming gehoord? Waar is jullie geloof?

Ach... ik had het kunnen verwachten... :bu Jammer. Ik hoop nog wat positieve reacties hier te lezen. Is ook wel eens leuk... ;)

Baruch HaSjem!

Kena[/font]
P.Paape

Bericht door P.Paape »

Kirsten :thu si, rustig, denk om je hart ;),

Ik denk dat men het hier niet aanvallend richting jou bedoelt, maar meer veralgemeend.

Ik vind je lezing wel erg goed.

We moeten toch eerst weten hoe iemand denkt, wat zijn/haar achtergronden zijn, alvorens je hem/haar kunt helpen, toch?
Een arts gaat ook niet zomaar met een patiënt aan de slag, hij heeft gedegen achtergrondinfo vanuit zijn studie, en daarmee kan hij na gesprekken en/of onderzoeken met een patiënt aan de slag. Zo kunnen we het evangelie ook zien.
Die gezond zijn hebben de medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn!
M.i. Zijn satansisten ziek, niet op letterlijk niveau, maar op geestelijk, ze missen het meest essentiële in hun leven: de verlossing in Jezus Christus. Een mens zonder hart of longen kan ook niet leven...

Misschien zijn satanisten voor de meesten hier iets onbekends, of in ieder geval staat het ver van ze af. Vandaaruit zal ook worden gereageerd.
Ik kom wel degelijk satanisten tegen in mijn leven, steeds vaker lijkt het wel. Daarom leek het mij goed iets te weten van hun achtergrond. Van christelijke sekten als Jehova's en Adventisten weet men vaak wel iets, maar van satanisten juist niet. Hoezeer hebben ook zij de Zaligmaker nodig!!!

Groet,
Peet
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Misschien een stomme opmerking. Maat ik heb de lezing van Kena vlugtig doorgelezen en al de reactie van Peet. Maar als ik het goed heb, volgens mij kan je voor een gedeelte ook de vergelijking trekken naar de moderne mens. Of zie ik het verkeerd? De moderne mens wil toch ook zelf beslissen wat hij doet en vind het belangrijk als hij het goed heb! Zijn de 'algemene' trekken in de moderne mens te zien?
Kena

Bericht door Kena »

[font=Georgia]Tnx bro. Paapje.

Ja, je hebt het goed begrepen. En helaas als je voor de Heer werkt (zoals iedereen dat moet), is het soms niet leuk en verre van grappig. Het is als Christen of Jooodse Christen een plicht mensen te helpen en dan moet je inderdaad soms als een verkenner het terrein van de vijand verkennen (komt vast wel bekend voor n.a.v. het OT). Overigens is die lezing een samenvatting.

Kridje,
Helemaal waar! Vandaar dat het satanisme juist nu keihard aan het groeien is en ik weet dat ze nu in Nederland op kleine schaal en in Europa op grote schaal behoorlijk macht beginnen te krijgen op alle fronten. Klinkt ongeloofwaardig, maar in mijn werk voor de Heer kom ik ze dagelijks tegen.

Hij gebied ons mensen te helpen ipv zonder vertrouwen in Hem (omdat het eng is: en ja dat is het ook) onze ruggen naar deze mensen te keren. Hij keert Zijn rug ook naar ons als we dat blijven doen. Dat was ook de kern van de lezing en weet je... als je dat in de Naam van Yeshua iemand bij Hem brengt en hij/zij neemt Hem aan als Verlosser... dat is zo´n verrijking!

Baruch Yeshua Messiah, de Enige Overwinaar over satan!

Kena
[/font]
Plaats reactie