Hoe wordt je leven geleid?

Plaats reactie
Pieterman

Hoe wordt je leven geleid?

Bericht door Pieterman »

Niets is bij geval. Dus hebben we te maken met een almachtige God. Een God die alles regeert.

Hoe zien wij dit in ons leven. Ik vind dit zelf moeilijk en hoop dat ik van een ander veel kan leren.

Dank U,

Pieterman
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Niets is bij geval! Klopt, maar ik denk dat de mens wel zijn plicht in alles blijft houden. Je moet nooit vergeten dat we het instrument in Gods hand kunnen zijn.

Wij moeten altijd ons best doen om onze plicht te doen.

Je heb gelijk dat dit een spanningsveld lijkt te geven, maar het is geen spanningsveld. Deze 2 punten kunnen en horen naast elkaar staan.

Enerzijds de eis/plicht van de mens en anderzijds de onmacht!
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Dit vind ik een heel moeilijk onderwerp. Er gebeuren in het leven veel dingen waarbij ik me afvraag wat de bedoeling er van is. Sommige mensen zeggen erg makkelijk: "Ja, je moet het accepteren want het zal wel ergens goed voor zijn. God heeft overal een bedoeling mee. " Maar zo makkelijk vind ik dat niet! Ik heb wel eens dingen meegemaakt waarbij ik later begreep waarom het moest gebeuren. Maar andere dingen blijven raadsels...
de Paus

Bericht door de Paus »

Kijk naar voren en weet dat je zelf verantwoordelijk bent. Voor alle doen, denken en spreken zul je verantwoording moeten afleggen.
Het klinkt bijna als een poging om me bang te maken. Toch is het schitterend om te weten dat God in mij werkt, beiden het willen en het werken.
Rinie

Bericht door Rinie »

Inderdaad, Paus,
juist in de wetenschap dat God je leven leidt zit een grote troost. Kijk naar voren zonder de wetenschap dat God daar ook is, en je durft geen stap verder te gaan.
Wat ik wel denk is, dat je pas achteraf vaak ziet hoe de Heere je leven geleidt heeft.
Plaats reactie