www.dedeur.net

de Paus

Bericht door de Paus »

En zo hobbelen we met z'n allen lekker gezellig kerkgaand, met vrome gezichten en uitspraken OP DE BREDE WEG !! En op die brede weg staan veeel meer kerken als op de smalle weg, en op die brede weg lopen veel meer refo's als op die smalle weg
Lekker groot vertrouwen heb jij in de Koning der Kerk......
Als de kerk langs de brede weg staat (dat is het lichaam) waar is dan het Hoofd van dat lichaam?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Kridje (en Paus),
ik kan moeilijk inschatten hoe annoniem zijn boodschap waardeert, ik echter trek voor mezelf zo'n mening wel eens in het radicale! Dat heeft namelijk tot doel alles om je heen kritisch te bekijken en op waarde te schatten. Uiteindelijk kom je natuurlijk tot een genuanceerd oordeel, ik begrijp echter ten volle dat je echt niet elke dag overal het goede van inziet.
Hieraan nog toegevoegd: mensen die nooit gevaar zien lopen een grotere kans zichzelf eens op een verkeerde plaats tegen te komen.
Francis

Bericht door Francis »

Gigantisch, wat een overtrokken reacties op annoniem. Zij (?) zegt toch niet dat het forum de brede weg ís, of dat de kerk en de brede weg synoniem zijn? De vraag naar de eigen staat is, hoewel natuurlijk niet verkeerd, hier irrelevant. Volgens mij is het een heel logische, hoewel droevige conclusie dat er in de kerk en ook op dit forum genoeg mensen rondlopen die niet Christus als hun persoonlijke Zaligmaker hebben leren kennen. Waarom is dat gelijk extremistisch? Het is gewoon de bijbelse lijn (en ook die van de oudvaders) dat de weg breed is en de poort wijd, die naar het verderf leidt. En elke zondag twee keer in de kerk zitten en zo op zijn tijd wat vrome uitspraken doen is toch niet genoeg? De kerk (zonder hoofdletter) is niet hetzelfde als de ware Kerk, waarvan Christus het Hoofd is.

[Veranderd op 13/5/02 door Francis]
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door annoniem
Deze (dedeur) site en de reactie van Lecram is tekenend voor deze tijd. Het zal niet lang meer duren of dat soort zaken worden allemaal goed gepraat.
Je zou ook eens kunnen vragen wat ik er mee bedoel, voordat je je conclusies trekt. (alhoewel ik me daar zelf ook weleens schuldig aan maak :# )
Plaats reactie