Leren van Evangelische gemeente????

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Christen,

Voor de Toronto Blessing zie http://www.torontoblessing.com.
Verder wil ik vooraf zeggen dat ik een voorstander ben van een samenwerking tussen Evangelischen, Reformatorischen en alles wat Bijbelgetrouw is en wil zijn. Laten we met elkaar richting de wereld gaan en elkaar helpen de Bijbel te begrijpen. Vat dan ook kritiek van mij niet op als een afschrijven van Evangelische of charismatische gemeenten. Wel wil ik wijzen op problemen die er zijn.
Zelf heb ik het spreken in tongen nooit meegemaakt, alleen heb ik er wel eens videobeelden van gezien. Het komt op mij heel onwerkelijk over, maar dat is eigen aan het werk van de Heilige Geest denk ik. Dus dat is geen reden om het te veroordelen. Waar ik wel problemen mee heb is de nadruk die vaak op deze gave gelegd wordt. Het wordt echt de keursteen voor de Christenen. Verder leg ik zelf vaak het verband met andere zaken als vallen in de Geest. Dit laatste is niet Bijbels te onderbouwen denk ik. Zelf hoorde ik van een meisje dat onderuitging toen er voor haar gebeden werd (dat meisje kwam uit een 'normale' Baptisten-gemeente) Zij was er echt helemaal van overstuur. Dit laatste is voor mij wel iets dat aangeeft dat het iets echts is, maar omdat ik het niet Bijbels kan onderbouwen vrees ik dat we echt mogen twijfelen aan de geest hierachter. Als laatste een probleem vaarvan ik niet weet, of ik me op uitzonderingen baseer of op een algemene trend.
Al bij de Montanisten (De pinksterbeweging uit de tweede en derde eeuw) namen vrouwen een zeer belangrijke plaats in. Zij namen juist in de extatische zaken het voortouw. Ik vraag me af in hoeverre tegen het expliciete verbod uit de Bijbel ingegaan wordt. In de Bijbel staat dat de vrouw in de gemeente moet zwijgen. Nu moeten we die regel niet te ver doorvoeren (niet verder dan dat hij bedoeld zal zijn), maar een zo centrale rol lijkt me wel uitgesloten op grond van dit gebod van Paulus.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Christen

Bericht door Christen »

Bedankt voor je reactie Parsifal.

Die site die je noemde gaat vind ik persoonlijk uit van een wat misterieuze groep mensen (Gods reddende ark). Ik heb er in het verleden wel eens contact mee gehad. Ze zijn heel kritisch naar andere geloofsgemeenschappen, maar beweren zelf dingen in hun belijdenis waar ik zeer veel moeite mee heb.

Een citaat van hun: "God geeft zijn geest aan die die Hem gehoorzaam zijn (door aktief geloof) men ontvangt dan Gods gave, het spreken in tongen (talen), de gave van Gods Geest is voor IEDEREEN die tot (aktief) geloof in Jezus Christus komt".
Mijn Bijbel leert anders (Ef.1:13). Als je spreekt over je zaligheid verdienen, dan vind ik dat dit er dichtbij in de buurt komt.

Bepaalde "bewijzen" van hun ervaar ik als dubieus.

Betekent niet dat ik niet kritisch zou zijn tegenover deze beweging. Zeker mannen als Benny Hinn ervaar ik als zeer dubieus. Maar God kent hun hart en ik laat het aan Hem over.

Vallen in de Geest, is het Bijbels? Ik denk het wel, maar niet zoals het vaak in show gebracht wordt. Maar dat de aanwezigheid des Heren, mensen kan laten beven of vallen geloof ik wel in. Maar dan spreken we over een lichamelijke reactie van de tegenwoordigheud van God (zie bijv. 2 Kron. 5:14 waar de wolk (waarin Gods heerlijkheid zich bevind Hebreeuws shekina) in de tempel komt "...zodat de priesters vanwege de wolk niet konden blijven staan om dienst te doen, want de heerlijkheid des Heren had het huis Gods vervuld".


Tongentaal overbelicht? Ja, absoluut. Sommige christenen wekken bij mij wel die indruk. Het is dan wel een typische Nieuw Testamentische charisma, het is niet meer dan profetie. En de liefde is overduidelijk het allerbelangrijkste.

Tongentaal onderbelicht? Ja, absoluut. Veel christenen weten in Nederland niet eens dat we mogen geloven in een God die bovennatuurlijke wonderen doet.

Broedergroet,

Vaya con Jesus
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Christen,

Ik heb me verder eigenlijk niet echt verdiept in de achtergronden van de groep die achter de genoemde site zit. Ik ben het met je eens dat bepaalde bewijzen van ze dubieus zijn, en waarschijnlijk duidelijk met het doel de toronto blessing zwart te maken. Maar er blijft genoeg over om er grote vraagtekens bij te houden.

Oke, ik ben met je eens dat er in de Bijbel wel over het niet kunnen staan gesproken wordt. Hoewel ik me afvraag of daar het vallen meebedoeld wordt. In 1 Kronieken lijkt het erover te gaan dat de Priesters het heilige niet in konden gaan. Omdat de heerlijkheid van God daar nu was. Als er in de Bijbel al sprake is van vallen is het een vallen op het aangezicht, niet achterover.

Ik ben het met je eens dat in sommige kringen tongentaal onderbelicht wordt. Er moet in ieder geval over nagedacht worden, dat gebeurt vaak genoeg al niet. Wel vraag ik me op dit punt af of we het nog steeds mogen verwachten. Maar daar is al een andere discussie over gaande.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
PeterB

Bericht door PeterB »

Beste Christen,
Ook jij bedankt voor de reactie.

Onze kerkvaders / oudvaders hebben veel rijke geschriften achtergelaten. Een van die geschriften die ik aan wil halen is van John Bunyan. Als je de Christenreis (the pelgrims progress) wel eens gelezen heb, zou ik je aanraden dit nog eens te doen en dan je eigen leven er eens naast te leggen. Niet dat elk mens eenzelfde bekering heeft, dat zeg ik niet. De een gevoelt zijn doodstaat tegenover God meer dan de ander. Maar bedenk eens zelf, als ik mezelf niet ervaar vanuit het diepst van je hart als een dode zondaar, hebben we dan wel verlossing nodig? Ik vind het altijd zo raar dat mensen eerst verlossing krijgen en inzicht in genade en dan pas in hun ellende-staat. Dat is wat ik niet kan rijmen, want ik weet dat het precies andersom is.

Verder wilde ik even ingaan op wat je zei over verlossing. Ik druk de verlossing niet op de achtergrond. Juist niet. Want het is van grote betekenis.
Het stukje wat ik schreef heb ik wel eens eerder geschreven, maar dacht dat het hier ook van toepassing kon zijn. Eerlijk gezegd is het maar een gedeelte. Misschien was het beter geweest om de rest ook te schrijven. Maar dat is achteraf.

Wat je zegt hierover is ook waar, maar één ding wil ik er even uithalen waar ik het absoluut niet mee eens ben:
"Daarom is Jezus in het vlees gekomen, om te lijden voor de wereld. Met als doel, om alle mensen te behouden! " en "Het is een persoonlijke vraag, maar ik kan het gewoon niet nalaten om hetzelfde te vragen wat Paulus hier doet, aan jou: Heb jij je al met God verzoent? Hij heeft jouw zonden ook aan het kruis gedragen Peter! "
Christus bloed wat reinigt van ALLE zonden zou toereikend zijn voor de zonden van alle mensen. Maar het is absoluut niet waar dat Hij gestorven is voor alle mensen, want dan zouden we richting de Roomse leer komen. Want dan zouden we alleen maar hoeven geloven. En dan zou iedereen zalig worden. En op grond van Gods Woord weten we dat God de Zijnen van eeuwigheid heeft uitverkoren. In het licht van deze Uitverkiezing zien we dat niet iedereen zalig wordt. Waarom dat God dat zo heeft gewild? ik heb er geen antwoord op. Het is voor ons verborgen en dat zal het ook blijven. Ik kan wel een bewijs uit de Bijbel geven dat het zo is. Ik lees zelf in de Bijbel dat God zegt: "Jacob heb ik liefgehad, Ezau heb ik gehaat" Verder lees ik in verschillende Psalmen hierover. Het verlossende werk van Christus en Zijn dierbare bloed is niet iets om zomaar, met eerbied gesproken, mee rond te strooien.
"Waarom niet bidden Peter: Heer, ik geef Uw mijn hart. Doe ermee wat U ermee kan. Het is niks, het is zondig en vuil, ik weet het en U heeft er verdriet van! Maar U verlangt ernaar om er iets mee te doen tot Uw eer. U heeft Uw Zoon gezonden voor mensen zoals mij, en ik prijs Uw Naam daarvoor. Dank U voor de genade, voor het offer van Uw Zoon. Reinig mij Heer en vergeef mij in Jezus Naam. Amen. "
Hoe kan ik danken voor de genade en daarna pas vragen om deze genade? Lees de Bijbel eens goed. De gelijkenis van de Farizeer en de tollenaar: wat bidde de tollenaar? "Heere dank u voor de genade en wees mij zondaar genadig?" De moordenaar aan het kruis?

Even voor de duidelijkheid. Waarom ik zo sterk inga op de ellende-kennis is omdat die tegenwoordig NA de verlossing komt, terwijl die juist ook ERVOOR is. Lees de boeken van Johannes Calvijn en Luther er maar eens op na. Ook een zeer leerzaam boek is: "De redelijke godsdienst" van Wh a Brakel.

Je vroeg wat ik nou eigenlijk van je verwachtte, nou helemaal niks. Alles van God. En daar schort het de mensen nogal eens aan. Voor bij mijzelf. En we kunnen alleen maar bidden. Bidden zonder ophouden. Als die ene vrouw uit de Bijbel vragend of er nog een kruimeltje voor ons bij mag zijn. En geloof me, het zal geen kruimeltje zijn, maar een rijk aangerichte tafel. Waaraan we deel mogen nemen. Maar wee degene die aanschuift zonder het bruilofskleed. Wat zijn de gelijkenissen van Jezus toch van rijke inhoud.
God kan niet aanzien dat wij mensen Zijn Schepping verderven, daarom trekt Hij uit liefde voor Zijn schepsel mensen tot zich tot Zijn eer. Want het belangrijkste is niet dat wij behouden worden (zeker niet onbelangrijk, versta me goed), maar dat GOD ALLE EER krijgt die Hem toekomt. En ook na ontvangen genade schieten wij schromelijk tekort in dit. Maar straks zal het voor eeuwig anders zijn. Eeuwig GOD de eer.

Ik heb zelf het gevoel dat ik tekort schiet in alles wat ik vertel, daarom raad ik aan om het zelf maar eens na te lezen in de Bijbel en de geloofsartikelen en geschriften van oud-/kerkvaders.
Christen

Bericht door Christen »

Beste Peter,

Ik heb in een grijsverleden de Christenreis gelezen, en ik vond het een zeer indrukwekkend verhaal. Ik heb het er nog eens bij gepakt en veel van de “figurenâ€
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Christen,

Als we op deze wijze geloven, dan komt iedereen in de hemel die effe zegt in God te geloven! Ga eens na wat in de grondtekst het woordje 'wereld' betekend. En ga dat woordje dan eens proberen te plaatsen met de teksten waar Christus spreekt over 'Mijn kinderen, Mijn schapen, enz.'

Waarom gaan we de nadruk op 'wereld' leggen terwijl de nadruk in deze tekst het 'geloof' is?

Kunnen we zeggen dat we eerst verlost zijn en dan pas onze ellende voelen? NEE!!!! Waarom gingen de zieke in de bijbel naar Christus? Ze voelde hun tijdelijke en soms ook geestelijke nood! Staat er ook geen tekst in de bijbel dat de zieke de Medicijnmeester nodig hebben en de gezonde niet?

Lees eens Psalm 50:15 en Psalm 150! Welke volgorde merken we hierin op? Ellende, verlossing en dankbaarheid???

Ga eens nauwkeurig heel de Romeinenbrief bekijken. Welke volgorde merken we hierin op??? H. 1 t/m 3: ellende, 4 t/m6: verlossing en 7 t/m 13: dankbaarheid?????????

De ellendekennis die in de gereformeerde gezindte telkens duidelijk naar voren komt drijft niet op losse feiten, NEE op Gods WOORD! Ga nu niet gelijk tegen spreken maar sla je bijbel open en lees deze teksten!!! En kijk vooral waarom de zieke tijdens de omwandeling van Christus op de aarde tot Hem kwamen!!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Christen,

Als Jezus Christus de straf zou gedragen hebben voor hen die verloren gaan, dan zou God de zonden tweemaal straffen: En aan Zijn Zoon en aan de mens zelf. Dus blijkt dat het niet kan dat Christus de straf heeft gedragen van hem die verloren gaat. Waarom moet degene die verloren gaat dan nog gestraft worden als Christus zijn straf al overgenomen heeft?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9164
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Bericht door parsifal »

Beste allemaal,

Laten we deze onderwerpen in het pastorale houden. Het gaat denk ik niet om halszaken in het geloof. Zodat we niet op de mens hoeven te gaan spelen in deze discussie. Maar laat de discussie wel blijven. En maak geen karikaturen van de andere groep, alsof het je tegenstanders zijn. Dit gebeurt m.i. wel erg over de Evangelische gemeenten in deze discussie.

In de Bijbel gaat het natuurlijk over ellende, verlossing en dankbaarheid. En ja, je hoeft niet verlost te worden als je niet in de ellende zit. Ook gaat het in dankbaarheid vooral om dankbaarheid om de verlossing, die noodzakelijkerwijs op de verlossing volgt (opvallend is dat dit deel wel een heel grote nadruk in de Bijbel krijgt).

Het gaat in deze discussie echter over beleving en dat is wat anders. Het is een Bijbels gebed om te zeggen "nadat ik bekeerd ben, heb ik berouw gehad" (Jeremia 31:19). (Hoewel de betekenis van bekering hier niet direct duidelijk is). Verder lijkt me de vergelijking van Christen van een zondaar met een kankerpatient niet vergezocht. Het gaat er niet om of je je ellende voelt, maar of je gelooft dat je verlossing nodig hebt. Hoe je tot dit geloof komt is minder belangrijk. Maar we hoeven de weg niet na te zoeken als we al erkennen dat we zondig zijn. Ons gevoel en ons beleven is een bedrieglijk iets, laten we maar aan geloof vasthouden.
De Bijbelse voorbeelden van bekering worden vaak niet in verband gebracht met ellendebeleving (sommige wel, maar om daar algemene wetten uit af te leiden). En ja, uit de kerkgeschiedenis zijn mooie voorbeelden te halen. Maar lezen we niet juist de specaculaire verhalen: Niet iedereen is een Augustinus, Luther, Bunyan of Newton. Die mensen gingen door de ellende en de beleving heen, zij hebben een spectaculair verhaal en daarom wordt het vaak gelezen.

Over het offer van Christus voor allen. We gaan sowieso verder redeneren uit wat de Bijbel zegt. Dit is moeilijk en kan fouten veroorzaken. Wereld in Johannes 3:16 heeft iets van "kosmos"in zich, dat is vrij alomvattend. Maar dit zou je als overdrijving kunnen zien. De teksten uit Timotheus en 1 Johannes zijn hier iets moeilijker in. Aan de andere kant heb je teksten uit Johannes, waar de verzoening niet voor iedereen lijkt.

Judas lijkt hier met een oplossing te komen, door te wijzen op allen die door de zee zijn gegaan, maar velen die in de woestijn sterven.

De gedachte achter deze discussie wordt vaak echter verduisterd door andere grondmotieven: "Heeft een mens recht op de mogelijkheid tot verzoening?" Als je deze vraag met nee beantwoord, dan zou beperkte verzoening misschien in een ander licht komen staan.

Aan de andere kant heb je altijd mensen die zich willen verschuilen achter de verkiezing voor ze gaan geloven. Alsof er een mogelijkheid is dat ze niet mogen geloven. Alsof er een mogelijkheid is dat mensen Christus willen vastgrijpen in dit leven en het niet mogen. Hier zou ik ook vol overtuiging een "algemene verzoening" tegenover plaatsen. Opvallend is dat ook Ebenezer Erskine, die toch duidelijk geen voorstander van algemene verzoening is, wel met iets komt wat er heel veel op lijkt. (In het boek "De zekerheid van het geloof")

Zelf denk ik dat je hier langs de problemen heen moet slalommen. Aan iedereen wordt de oproep gedaan om te geloven en om Christus aan te grijpen. Wie dat doet zal nooit verloren gaan. Het is je eigen schuld als je dit niet doet en je schuld wordt enkel groter door het niet te doen. Want je kon het doen, God geeft Zijn Geest daarvoor. Aan de andere kant heeft niemand recht op genade, dat wordt door de term genade uitgesloten. In die zin moeten we niet om God te verdedigen naar een algemene verzoening gaan hellen.

Vaya con Dios,

parsifal
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
PeterB

Bericht door PeterB »

Waarom ik de evangelische leer tegensta is om het volgende: zij zien het geloof als iets vanuit de mens.
Wij als gereformeerden zeggen: Ook het geloof is een werk van God.
Bewijs vanuit de Bijbel? : Ik hoor Paulus zeggen: "Uit genade zijt Gij zalig geworden, door het geloof,...... (en kijk dan eens wat Paulus daaraan toevoegd) en dat niet uit u, HET IS GODS GAVE.

Dus ook ons geloof moet van God vandaan komen. Kan iemand mij dan een verklaring geven waarom sommige mensen GEEN geloof krijgen van God???? Zou God de Zijnen dan toch van eeuwigheid uitverkoren hebben?????

Christen: ik weet niets van je gevoelsleven en dat hoeft ook niet, ik wilde alleen in het algemeen ingaan op de leer in de evangelische kring en de jouwe zit daar dicht bij.

En ook al klinkt het arrogant of hoe je het ook wil noemen, maar ware leer is hier te vinden waar men leert dat men eerst als een arme naakte zondaar zal moeten verschijnen voor God. En in het licht van de Bijbel kan ik zeggen dat we dat ook alleen maar kunnen als God ons daarvoor trekt. We weten niet of we uitverkoren zijn en het feit dat we dat niet weten en dat we zelf niet tot God kunnen komen (op geen enkele wijze uit onszelf) zegt nog niet dat we geen plichten hebben. De wet zegt samengevat: God liefhebben boven alles. Deze wet is na de zondeval gekomen. Het is dus wel onze plicht.
Ik lees de Jezus zegt: "Niemand komt tot de Vader dan door mij". Christus is dus waar we naar toe moeten. Daar zijn we het over eens. Maar ik lees ook dat Jezus zegt: " Niemand komt tot de Mij, tenzij dat de Vader hem trekke". En dit zie ik als een bewijs dat we vanuit onszelf niet KUNNEN geloven. En dat is uit eigen schuld. We mogen niet blijven zitten wachten, maar we moeten bidden en Gods Woord onderzoeken.

We mogen ons dus niet achter de Verkiezing verschuilen, maar die is er wel degelijk.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Allemaal wachten tot je getrokken wordt. Liever ongelovig sterven, dan gelovig terwijl je zelf begonnen bent.
de Paus

Bericht door de Paus »

[Waarom ik de evangelische leer tegensta is om het volgende: zij zien het geloof als iets vanuit de mens.
Wij als gereformeerden zeggen: Ook het geloof is een werk van God.
Bewijs vanuit de Bijbel? : Ik hoor Paulus zeggen: "Uit genade zijt Gij zalig geworden, door het geloof,...... (en kijk dan eens wat Paulus daaraan toevoegd) en dat niet uit u, HET IS GODS GAVE.
Evangelsichen hebben ook een Bijbel en hebben ook Efeze 2 : 8 gelezen. Zij zullen ook zeggen dat het geloof een gave van God is. Deze tegenstelling is naar mijn mening suggestief.
Christina

Bericht door Christina »

Origineel geplaatst door PeterB
Waarom ik de evangelische leer tegensta is om het volgende: zij zien het geloof als iets vanuit de mens.

Was Paulus misschien ook evangelisch? Want als zij hem een dag gesteld hadden, kwamen er velen tot hem in [zijn] woonplaats; denwelken hij het Koninkrijk Gods uitlegde, en betuigde, en poogde hen te bewegen tot het geloof in Jezus, beide uit de wet van Mozes en de profeten, van des morgens vroeg tot den avond toe. En sommigen geloofden wel, hetgeen gezegd werd, maar sommigen geloofden niet.

Hoe vaak zei Jezus niet: UW geloof? Kijk het maar eens na in een concordantie.


Wij als gereformeerden zeggen: Ook het geloof is een werk van God.
Bewijs vanuit de Bijbel? : Ik hoor Paulus zeggen: "Uit genade zijt Gij zalig geworden, door het geloof,...... (en kijk dan eens wat Paulus daaraan toevoegd) en dat niet uit u, HET IS GODS GAVE.

Maar wat is nu de gave? De zaligheid, of de manier waarop wij die zaligheid deelachtig worden?

Dus ook ons geloof moet van God vandaan komen. Kan iemand mij dan een verklaring geven waarom sommige mensen GEEN geloof (krijgen van God????) hebben?

Een Bijbels antwoord: 27 Want het hart dezes volks is dik geworden, en met de oren hebben zij zwaarlijk gehoord, en hun ogen hebben zij toegedaan; opdat zij niet te eniger tijd met de ogen zouden zien, en met de oren horen, en met het hart verstaan, en zij zich bekeren, en Ik hen geneze.
2 En opdat wij mogen verlost worden van de ongeschikte en boze mensen; want het geloof is niet aller.



"En ook al klinkt het arrogant of hoe je het ook wil noemen, maar ware leer is hier te vinden waar men leert dat men eerst als een arme naakte zondaar zal moeten verschijnen voor God." I

Bid maar dat dat nooit gebeurt. Zonder Christus is God een verterend vuur! Als je als een naakte zondaar het waagt om in de tegenwoordigheid van God te komen zal Zijn heiligheid en gerechtigheid je van voor Zijn ogen wegvagen.


k lees de Jezus zegt: "Niemand komt tot de Vader dan door mij". Christus is dus waar we naar toe moeten. Daar zijn we het over eens. Maar ik lees ook dat Jezus zegt: " Niemand komt tot de Mij, tenzij dat de Vader hem trekke". En dit zie ik als een bewijs dat we vanuit onszelf niet KUNNEN geloven.

Daarom heeft God de wereld zo liefgehad dat hij Zijn Zoon gegeven om aan een kruis te hangen
"zo wanneer Ik van de aarde zal verhoogd zijn, zal hen ALLEN tot Mij trekken."
Zou het niet vreselijk zijn om te horen: Ik heb je getrokken, je hele leven lang, maar je wilde niet!

Het gebeurt ook. Maar tegen Israel zegt Hij: Den gehelen dag heb Ik Mijn handen uitgestrekt tot een ongehoorzaam en tegensprekend volk.

7 ¶ Daarom, gelijk de Heilige Geest zegt: Heden, indien gij Zijn stem hoort,
8 Zo verhardt uw harten niet, gelijk het geschied is in de verbittering, ten dage der verzoeking, in de woestijn;

Je kunt de Heilige Geest dus wederstaan!
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

"Allemaal wachten tot je getrokken wordt. Liever ongelovig sterven, dan gelovig terwijl je zelf begonnen bent'."
Gelovigen wachten op God.
Gelovigen zoeken God.
Gelovigen kunnen zichzelf niet bekeren. Dus zij wachten gelovig tot God hen redt. Want Hij belooft dat Hij het doen zal. Alleen zo is genade genade.
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Pied
"Allemaal wachten tot je getrokken wordt. Liever ongelovig sterven, dan gelovig terwijl je zelf begonnen bent'."
Gelovigen wachten op God.
Gelovigen zoeken God.
Gelovigen kunnen zichzelf niet bekeren. Dus zij wachten gelovig tot God hen redt. Want Hij belooft dat Hij het doen zal. Alleen zo is genade genade.
Heel mooi en duidelijk, Pied!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23812
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het gaat niet om gelovigen. Het gaat om ongelovigen. Die moeten gelovig worden. En uit diverse reacties leidt ik af dat dat een kwestie van afwachten is.
Plaats reactie