Kwestie Global Rize

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door helma »

eilander schreef:
samanthi schreef:
Geytenbeekje schreef:Dat wil ik ook wel doen, maar door de coronacrisis is straatevangelisatie nu ook even van de baan...
Ja lastig, wij hebben hier bij een senioren flat kaartjes in de bus gedaan, met "psalm 23" en groetjes of we denken aan u, erop, we hebben met elkaar gebeden en overlegd, of we een uitgeschreven Bijbeltekst zouden doen of niet, maar zijn tot deze beslissing gekomen.
Heb je wel met handschoenen gewerkt? Het virus overleeft 24 uur op karton.
https://www.postnl.nl/klantenservice/co ... lde-vragen
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Arja »

Geytenbeekje schreef:
Germanicus schreef:
Wet en Evangelie schreef:Ik ben niet zo slim maar ik snap er niets van waarom dat artikel misschien grappig is om te lezen. Dergelijke artikelen kan ik heel goed missen in het RD. Ik zie ook niets reformatorisch in GlobalRize of kan iemand dit ergens in hun standpunten terugvinden? Ik zou mij geen moment bedenken maar terstond mij hiervan afkeren.
Wat ik ironisch vind is dat hierboven GlobalRize verweten wordt net zo evangelisch te zijn als de EO, terwijl de directeur van GlobalRize, dr. Marten Visser, nu juist UIT de ledenraad van de EO is vertrokken vanwege zijn kritiek op de koers.
Net zo als de EO heb ik ook niet gezegd maar het is wel een behoorlijk evangelisch dingetje. Wellicht dat dhr Visser niet gaat over de postings van de medewerkers...
Ik ben een medewerker (al drie jaar).

Op dit moment heb ik drie studenten. Eén uit de Filipijnen en één uit Nepal en één uit Libië.
Wat is je vraag exact @Geytenbeekje
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef: Ik ben een medewerker (al drie jaar).

Op dit moment heb ik drie studenten. Eén uit de Filipijnen en één uit Nepal en één uit Libië.
Wat is je vraag exact @Geytenbeekje
Hoi Arja,
Heb je de gelegenheid om eigen nadrukken te leggen, en te verwijzen naar bijv. naar GraceToYou? Of is het helemaal voorgeschreven wat je doorgeeft aan de cursisten?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Arja »

J.C. Philpot schreef:
Arja schreef: Ik ben een medewerker (al drie jaar).

Op dit moment heb ik drie studenten. Eén uit de Filipijnen en één uit Nepal en één uit Libië.
Wat is je vraag exact @Geytenbeekje
Hoi Arja,
Heb je de gelegenheid om eigen nadrukken te leggen, en te verwijzen naar bijv. naar GraceToYou? Of is het helemaal voorgeschreven wat je doorgeeft aan de cursisten?
Ik gebruik heel veel van GTY en Ligonier. Je kunt dat zelf invullen. Vandaag vroeg een studente me naar het verschil tussen het Hinduism (waarin ze leefde) en het christendom. Als er zo'n vraag is gebruik ik onze eigen site biblword en stuurde ik een link naar het artikel: "are all religions the same?"
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Geytenbeekje »

Ja dat adviseerde iemand mij wel om dan Biblword te doen..
Ja goed ik kan mij beter uitdrukken in Nederlands dan Engels...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door J.C. Philpot »

Arja schreef: Ik gebruik heel veel van GTY en Ligonier. Je kunt dat zelf invullen. Vandaag vroeg een studente me naar het verschil tussen het Hinduism (waarin ze leefde) en het christendom. Als er zo'n vraag is gebruik ik onze eigen site biblword en stuurde ik een link naar het artikel: "are all religions the same?"
Hoeveel tijd kost het begeleiden van 3 cursisten je per week?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Kwestie Global Rize

Bericht door Arja »

J.C. Philpot schreef:
Arja schreef: Ik gebruik heel veel van GTY en Ligonier. Je kunt dat zelf invullen. Vandaag vroeg een studente me naar het verschil tussen het Hinduism (waarin ze leefde) en het christendom. Als er zo'n vraag is gebruik ik onze eigen site biblword en stuurde ik een link naar het artikel: "are all religions the same?"
Hoeveel tijd kost het begeleiden van 3 cursisten je per week?
Dat ligt eraan hoeveel vragen ze stellen. En of ze afhaken of niet. Uurtje of twee per dag gaat er wel inzitten. Soms minder. Soms meer.
Plaats reactie