Wie overwint?

Junia
Verbannen
Berichten: 164
Lid geworden op: 02 jun 2018, 15:52

Re: Wie overwint?

Bericht door Junia »

J.C. Philpot schreef:
Isala schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik heb nu geen tijd om te onderbouwen, maar ik geloof dat er miljoenen kinderen in de hemel zullen zijn die het levenslicht nooit hebben gezien. Door abortus of anderzins.
Misschien heb je binnenkort tijd om dat te doen? Ik ben er benieuwd naar!
Beste Isala,
Ik geloof persoonlijk dat alle in onnozelheid gestorven kinderen zalig zijn, en heb hiermee dezelfde visie als calvinisten zoals Charles Spurgeon, John Newton en August Toplady. Ik wil hier echter liever niet over discussiëren, omdat dit zo'n ontzettend gevoelige en tere zaak is.

Ik dacht in het verleden dat de bijbel hier weinig over te melden had, maar er is een boekje wat ik heb gelezen waardoor ik hiervan ben teruggekomen. In het boekje "Safe in the Arms of God" haalt John McArthur veel onbekende bijbelgedeelten aan, die voor mij enorme eye openers waren. Hij wil alleen op grond van de schrift tot conclusies komen, en dat merk je ook. Ik kan het iedereen die hiermee worstelt of meer van wil weten aanraden, als je Engels kunt lezen.

https://www.gty.org/store/books/451146/ ... rms-of-god

Vandaar dat ik geloof dat er vele miljoenen ongeboren en jonggestorven kinderen voor Gods troon juichen.
Bedankt Philpot voor het delen van deze link. Ik heb jouw reactie op de een of andere manier gemist. ga het boek zeker lezen!
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Wie overwint?

Bericht door Wandelende »

Junia schreef:Als op grond van deze teksten zo'n stelling wordt gebouwd, vind ik de grond daarvan maar wankel.
Daarom gaf ik aan dat het heel nauw ligt met de visie op het Genadeverbond. En uit eerdere discussies is gebleken dat wij daarin heel verschillend denken. Ik heb geen zin om weer een discussie daarover te beginnen, waarbij de uitkomst voor mij van tevoren al vast staat.
Net als @Herman zeg ik dan dat alles eeuwenlang is doordacht en doorgewerkt. Er is een schat aan verwijsteksten, leerstellingen, boeken en andere bronnen. En de DL is daarvoor al een belangrijke pijler.
En tot slot is het een persoonlijke bevinding en bevestiging. Dat is lastig discussiëren voor anderen, omdat dit raakt aan een persoonlijke overtuiging en bevestiging. Op dat niveau ga ik het theoretisch theologische niet verwarren met mijn persoonlijke overtuiging.
(~)
Plaats reactie